Skocz do zawartości

[e90,2.0d,163,2006] czujnik temperatury spalin a DPF


RadekUK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Od pewnego czasu śledzę forum, ale się nie udzielam. Nie zlinczujcie, jeśli powieliłem temat. Ale szukam odpowiedzi na moje bolączki i nie mogę znaleźć.

 

Od pewnego czasu miałem wrażenie, że auto jest słabsze, niż było. Diagnoza w warsztacie - 4030, czujnik temperatury spalin przed katalizatorem oraz zapychający się DPF. Sugestia warsztatu - usunąć DPF.

 

Jak powiedzieli, tak zrobiłem, płacąc w Anglii 1750 zł wraz z tuningiem.

 

Pojeździłem chwile, poza tym, że diesel w końcu pachnie jak diesel i delikatnie dymi (minimalnie!) nie odczułem różnicy.

 

Po 6 tygodniach od usunięcia pojechałem do warsztatu, znów te same błędy. Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem i DPF. Wkurzony pojechałem tam, gdzie usuwałem DPF (przecież jego w komputerze być nie powinno, czyż nie??) Powiedzieli, że problem tkwi w tym czujniku.

 

Czy po wycięciu DPF i wgraniu nowego softu, auto może pokazywać błędy DPF? Pytam, ponieważ muszę mieć 100% pewności przed ponowną wizytą tam, gdzie wycinano DPF (na szczęście mam dożywotnią gwarancję na tę usługę!)

 

Jaki wpływ na pracę silnika / spalanie ma ten czujnik?

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Jeżeli DPF został prawidłowo wyrzucony z softu nie ma prawa pojawiać się błąd związany jak kolwiek z DPF-em~!

 

Sugeruje zmienić warsztat a od tamtych odebrać pieniądze

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że poprzednio błędy usunęli z pamięci ?

 

Jak kolega wcześniej napisał po usunięciu w sofcie DPF, błędów nie powinno być.

Czujnik temperatury spalin - sprawdź dwu-pinową wtyczkę pod filtrem powietrza (ja miałem ułamany jeden przewód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję. Umówiłem się z nimi na wizytę na następną sobotę. Chciałem się upewnić, aby wiedzieć jak z nimi rozmawiać :-). Tak czy inaczej zanim tam pojadę wymienię ten czujnik. Swoją drogą, jaki ma wpływ na auto? Czy gdy auto jest pozbawione DPF ten czujnik jest potrzebny?

 

EDIT: Sprawdziłem zgodnie z sugestią styki. I co się okazało!?!? Czujnik został odcięty! Jestem wściekły, bo odwalili bardzo złą robotę. Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić dlaczego ten czujnik został odcięty? W załączeniu obrazki. Został tak odcięty, że nawet nie mogę kupić nowego. Dramat.

 

Czy jeśli teraz złączę styki, skasuję błąd coś może być nie tak? Gdy DPF jest wycięty? (bo raczej jest, widziałem resztki, a teraz diesel jak pisałem pachnie dieslem)

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ed5cf9ec82f3.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/def0ab8a8a85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, czy to goście od DPFu odcięli ten czujnik, u mnie był podobnie odłamany jeden z przewodów - spowodowane to było bardzo krótkim i naciągniętym przewodem.

 

Możesz spróbować dolutować się do wtyczki, jeżeli nie to musisz kupić nową wtyczkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę już zrobiłem, rozebrałem na części i dorobiłem nowe kable. W sobotę zainstaluję i skasuję błąd. Zobaczymy jakie będą efekty :-) Tak czy inaczej, ile razy skasuję błąd dpf to tyle razy wraca :) Także dpf pewnie poprawnie nie został wycięty. Walczę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo do takich fachowcow pojechales ale taka prawda ze wiekszosc specjalistow nawet nie wie jak usunac dpf I robia to za nich programy ...

Mozna usunac w taki sposob ze czujniki moga zostac odlaczone a mozna usunac dpf pozostawiajac czujniki na miejscu zmieniajac tylko ich linearyzacje. Wszystko zalezy od potrzeb klienta ale w UK radze zostawic wszystkie czujniki podlaczone ze wzgledu na nowe przepisy I moga na MOT sie bardziej przygladac . Mimo wszystko zaden blad od dpf nie moze wystepowac .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pojechałem do nich z polecenia. Firma dpfdeletion.com z Birmingham. Zdziwił mnie natomiast fakt, że całą operację wykonali w nieco ponad godzinę! Wraz z fizycznym wycięciem wnętrza filtra! Czy jest możliwość, że oni jedynie wycięli środek, nie zmieniając softu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ja cos zmienili w sofcie to mogli to zrobic zle a czujnik byc moze urwali przy demontazu dpf . Ale powinni sprawdzic bledy

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chcę zakładać nowego tematu. Pojawił mi się nowy problem może związany z tym co poprzednio?

 

Usunąłem problem czujnika, był po prostu odcięty. Podłączyłem go, skasowałem błąd i jeździłem. Gdy jechałem na wizytę do firmy która usuwała DPF zapalił się błąd INCRASSED EMISSION - temat na forum już wałkowany.

 

W firmie powiedzieli, że to EGR, skasowali błędy, wgrali raz jeszcze soft i okej. 2 tygodnie jeździłem i znów ten sam błąd. INPA mówi EGR, błąd 4051.

 

EGR czyściłem jakieś 2 miesiące temu. Był zasyfiony jak 20 letni nieczyszczony komin, palony gumiakami :-). Co może powodować taki błąd? Elektrozawór? Czy INPA pokazałaby błąd elektrozaworu czy po prostu EGR?

 

Dodam jeszcze, że auto jest żywe jak nigdy dotąd. Ma moc! Czyli EGR otwarty cały czas, nie zamyka się?

 

Serdecznie dziękuję za wszelkie wskazówki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie, pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

 

Mam identyczne auto jak w temacie, i wywaliło u mnie błąd 4030 cytuję "Czujnik temperatury wylotowej przed katalizatorem, bank 1; sygnał". Diagnosta pogrzebał głębiej i wyniki w czasie rzeczywistym (od razu po odpaleniu zimnego silnika) dały nam 255,9 st.C "Temperatura spalin, przed katalizatorem".

 

Pojawiają się pytania jak poniżej:

 

1. Jakie konsekwencje niesie za sobą uszkodzony czujnik? Przyznam że błąd wyskoczył podczas rutynowej diagnostyki, a praca auta nie była (i nie jest) niepokojąca. Jak powinna rozwijać się temperatura tutaj? Czy to może wpływać na spalanie?

 

2. Gdzie znajduje się ten czujnik? Przekopałem różne tematy i w jednym ktoś nawet stwierdził że ten błąd wskazuje uszkodzony czujnik ciśnienia z poniższego rysunku. Ja obstawiam że to czujnik oznaczony nr 1, ale chciałbym się upewnić.

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-M47N2/L-N/oct2006/browse/exhaust_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/

 

3. Podobno często przewód się niszczy i wystarczy polutować zamiast wymieniać cały czujnik. Gdzie to dostrzec? Jak go podejść najlepiej? Z góry, z dołu? Może jakieś zdjęcie ktoś posiada?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aktualnie nic się nie dzieje bo komputer olewa jego wskazania bo wie że są złe. Ale nie wie jaka jest temperatura spalin w kat/DPF, więc nie będzie go wypalał i może to skutkować zapchaniem filtra.

 

Wejdź sobie na moją galerię link poniżej. W którymś z ostatnich postów opisywałem naprawę sondy lambda, czujnik znajduje się zaraz obok - jest mniejszy, to czujnik o numerze 1 na diagramie. U mnie kable od sondy były przerwane, po naprawie błąd sondy nie pojawił się ponownie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.