Skocz do zawartości

e46 330xi zawieszenie eibach pro kit + bilstein b8 problem..


pihcyp

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, posiadam BMW e46 330xi 2003r. Postanowiłem zmienić zawieszenie w mojej bawarce. Zakupiłem sprężyny EIBACH Pro Kit (E10-20-001-03-22) (numery sprężyn F2067001; F2067002)i amortyzatory BILSTEIN B8 22-052834; 22-052841; 24-068666. Sprężyny miały obniżyć samochód 30mm z przodu i 20-25mm z tyłu. Efekt okazał się masakryczny, o ile tył obniżył się przyzwoicie (prześwit między błotnikiem a oponą ok 1-2cm) to przód wygląda jak na zwykłym zawieszeniu (prześwit między błotnikiem a oponą ok 5-6cm!). Co jest nie tak, że przód stoi tak wysoko? Samochód stoi na felgach 18" z oponą 225/40/r18. Końcówka VIN PF88610. Proszę o pomoc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie montowałem Bilstein B12 PROKIT o numerze E90-20-001-02-22, czyli to samo co Ty tylko kupione jako zestaw, a nie osobno amory i sprężyny.

Po załażeniu od razu było widać, że auto siadło niżej, więc u Ciebie coś jest nie tak.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że zamawiałeś coś innego, a coś innego przysłali.

Numery amorów i sprężyn, które podałeś są numerami z zamówienia, czy rzeczywistymi odczytanymi z części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pihcyp ja mam to samo. Zestaw ten co ty tylko bilstein zwykłe.

Tył siadł a przód do góry. W zwykłym 330 bez ixa siada niżej nie wiem czemu.

Teraz wymieniałem poduszki pod amortyzatorami z przodu z e36 i siadło jakiś 1cm.

Podobno do ixa lepiej siedzą amortyzatory koni.

Pytałem się kiedyś na którymś forum to pisali że na bilsteianch taka koza będzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numery części zgadzają się z zamówionymi, była to pierwsza rzecz, którą sprawdziłem.

pihcyp ja mam to samo. Zestaw ten co ty tylko bilstein zwykłe.

Tył siadł a przód do góry. W zwykłym 330 bez ixa siada niżej nie wiem czemu.

330xi ma inaczej rozwiązane mocowanie amortyzatora niż tylnonapędówki. Jednak Bilstein oferuje do pozostałych inny typ amorków, więc myślałem, że będzie ok. Masz może jeszcze stare amory, żeby zmierzyć ich wysokość? Ja kupiłem auto już z wymienionym wcześniej zawieszeniem i stało z podobnie zadartym nosem, więc nie mam punktu odniesienia niestety. długość obudowy amora Bilstein to 33cm, jeżeli byłby krótszy o 4 cm byłoby si. Może pomyślę nad talerzykiem obniżającym, czytałem też o poduchach z e36, ale ponoć połączenie tych rozwiązań jest problematyczne... Zastanawia mnie też, czy dałoby się np obniżyć talerz sprężyny nakładany na amora przez rozcięcie i wspawanie rurki... Gorzej będzie, jak taki patent nie wytrzyma. Co o tym myślicie? Ze zwrotem amorów może być problem, są już założone.... Sprężyny odpowiadają mi twardością, nie chciałbym ich zmieniać. Ma ktoś jakieś pomysły?

,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Kolego lepiej nie kombinuj ze spawarkami. Oryginalnych amortyzatorów już nie mam, ale nazywały się

Delphi. Napewno siedział niżej na nich, tylko one już były na wykończeniu.

Powiem ci że jak ja szukałem do przodu amorów to wyskakiwały mi bilstein b4

za 1700zł i za 750zł. Kupiłem te tańsze ale nie wiem czym się rózniły, nie miał mi kto sprawdzić.

Pisałem do sklepów co posiadają gwintowane zawieszenie ale nikt nie umiał mi doradzić.

Wszyscy pisali że tylko mają do zwykłych nie do ixa.

Na internecie kiedyś znalazłem zglebowanego ixa ale nie wiem co miał facet wsadzone.

Mi przy tych pro kitach to już wachacz jest w drugą strone wychylony.

Teraz troszkę mi zeszło po wymianie poduszek na e36 ale jakiś 1cm.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam.

Myślę że dlatego jak ja szukałem amorów przód to oryginał bilstein b4 kosztował 1700 za pare.

Ja kupiłem b4 za 700 z groszem i może jest to róznica właśnie w wysokości amora.

Tył tak samo kupiłem do zwykłego kombi i są krótsze o 1cm, może przód tak samo?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wlasnie jestem po montazu sprezyn w moim xD ja wybralem oferte Jamex, deklarowane obnizenie przez producenta to przod 40 mm tyl 25, u mnie po montazu mam przod nizej o 15 mm a tyl 30 mm, nie wiem o co kaman, acha wymienilem tez poduszki z przodu bo jedno lozysko bylo zatarte a drugie ledwie zipalo. Jakby siadl sam przod jeszce z jakis chociaz 1 cm to bylaby bajka. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dzis do auta wpadly eibachy pro kit i u mnie przynajmniej nie ma problemu z tym ze niby nie idzie iXa obnizyc mierzone na rownym przed i po przejechaniu z kilku km warsztatu do domu (czyli jeszcze sie nie ulozylo jak powinno) i na obecna chwile obnizenie wyszlo po 20mm na kazdej sprezynie producent podaje 30/20-25mm wiec jak dla mnie jest wporzo auto to 330xda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.