Skocz do zawartości

[e46] 318i 143KM Szarpie na niskich obrotach


frycio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio nabyłem moją pierwszą BMW i byłem bardzo szczęśliwy do tego momentu.

 

Otóż silnik na wolnych obrotach pracuje równo i ładnie ale z tego co wysłuchałem to jeden hydropopychacz klekocze spod maski.

Przy ruszaniu lubi sobie szarpnąć i stracić na mocy, na samym początku jak go kupiłem to przy ruszaniu jak nie dałem mu mocnej gazu to 1k obrotów i pedał w podłogę mijało około 15s zanim zaskoczył na obroty, ale myślę silnik myty po robocie pewnie coś podlało, przeschnie i wróci do normy.

 

Faktycznie następnego dnia już chodził ładniej już startuje dobrze ale dalej czuje że go dławi i traci na mocy jak się wkręci powyżej 3000 to jest ok, wydaje mi się również że spalanie jest wysokie ale tak jak mówię to moje pierwsze BMW więc może poprostu się mylę. Wczoraj w nocy nie mogłem go odpalić (odpalił dopiero za 4 razem jak wcisnąłem pedał w podłogę)

 

Wizyta u elektryka podpięcie pod kompa i kasowanie błędów (miał błędy czujników przy ktorych było robione, czujnik poziomu oleju, przepływomierz, czujnik wałka rozrządu etc.)

 

Po trzech dniach znów podpięliśmy i cisza nie pluje żadnymi błędami. a szarpie dalej, elektryk podpowiadał że to może być VANOS i naprawa może być nieopłacalna i w takim wypadku lepiej sprzedać auto.

Dzwoniłem do drugiego elektryka mówi że jakby to był VANOS to komputer by rzucił kodem.

 

Trosze jestem zmieszany bo kupiłem fajne auto wreszcie jakieś bardziej 'luksusowe' niż do tej pory i słyszę takie rzeczy.

Na wydrukach z austrii był kod o wypadaniu zapłonu na 1 cyl.

Czy hydropopychacz może mieć coś wspólnego z tym.

Sprzęgło bierze już wysoko wnioskuję że niedługo będzie do wymiany, auto podobno ma dwumas, w mondeo jak mialem dwumas zużyty to opiłki leciały na czujnik położenia wałka rozrządu i auto nie odpalało dopóki go nie wyczyściłem. czy w BMW było by podobnie?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałeś zrobić płukanke i zalać jakis dobry olej 5w-30 zeby ten popychacz nieklepał . jak coś wymień sobie popychacz i ustaw sobie zapłon i zmień mechaników najlepiej takich co sie znają tylko na bmw . ile Ci pali na mieście ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienialem olej na wlasnie 5w-30 klepie dalej, bylem dzisiaj u innego mechaniora on sam ma bmw i poradził że jak alto jest jezdzone zbyt delikatnie to vanos lubi sie przyciąć i polecił żeby auto troszkę przegonić, tak też zrobiłem i wydaje mi się że lepiej chodzi wczesniej szarpało przy około 2.5tys obr. a teraz rzadziej na 1.5 przy ruszaniu albo jak wrzuce 5 i mu dodam gazu. W pon bede oglądał świece i zrobimy czyszczenie i adaptacje przepustnicy mówił żę to teżmoże mieć wpływ ... zobaczymy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczona przepustnica + adaptacja, świece, auto przegonione na tym i póki co nie szarpie.

 

Korzystając z okazji poprosiłem o sprawdzenie kompresji:

http://zapodaj.net/images/7db579c107dd1.jpg

Co o tym myślicie? tam z lewej na wykresie jest przesunięte troszkę więc wydaje mi sie że jest około 11 tragedia czy przejdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, tego nie wiem bo rano zawoziłem auto popoludiu odbierałem ale mieli zmieniać świece i mierzyć kompresje więc możliwe że na zimnym, chyba że specjalnie grzali auto do tego. Jaka jest różnica jak sie mierzy na zimnym a ciepłym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czyszczona przepustnica + adaptacja, świece, auto przegonione na tym i póki co nie szarpie.

 

Korzystając z okazji poprosiłem o sprawdzenie kompresji:

http://zapodaj.net/images/7db579c107dd1.jpg

Co o tym myślicie? tam z lewej na wykresie jest przesunięte troszkę więc wydaje mi sie że jest około 11 tragedia czy przejdzie ?

Ciekaw jestem co oni tam czyscili, w benzynowym silniku i jaka adaptacje robili w n42?? Bajki opowiadaja. Problem wroci bardzo szybko...Kolega adi995: Jak ty chcesz zaplon ustawic w tym silniku? Wymienic popychacz? Tak po prostu? W silniku z valvetronic...Plukanie?...Panowie prosze nie dawajcie rad jesli pojecia nie macie bo w blad kolege wrowadzacie... :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I miałeś racje, problem dzisiaj powrócił ... zauważyłem że jak mu przycisnę na 1 to się zbiera jak wściekły nawet jak już wrzucę 3/4 bieg natomiast jak jadę na 3/4 biegu bez przegonienia go wcześniej to przyspiesza płynnie tylko czuje że nie ma tej mocy. Vanos wgl. może się 'zawieszać'?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak sadzilem bo to co bylo robione w tym silniku nic nie da. To nie jest zwykly silnik. Ja czesto pisalem iz sadze, ze jest to najbardziej skaplikowany silnik jaki bmw wymyslilo. A wyglada tak banalnie. Dlatego tez nalezy bardzo uwaznie do niego podchodzic. Moja rada: podjechac do kogos kto ma servisowke bmw. Zrobic adaptacje valvetronic, sprawdzic bledy raz jeszcze. Nie ma takiego czegos jak zle pracujace bmw bez bledow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobię, tylko jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli hydro jest zepsuty i nie blokuje się to zawór też chyba by się mniej otwierał. A jeżeli krzywka z Valvetronic jest w pozycji minimalnego otwarcia to zawór praktycznie by się nie otwarł co by tłumaczyło że na delikatnej jezdzie troszkę szarpie a jak mu się da po garach to idzie ładnie bez zająknięcia. W dobrym kierunku myślę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, spokojnie, wróćmy do tematu :)

 

Odpiąłem wtyczkę i działa lux ale mocy przez pół mniej. Znalazłem w międzyczasie coś takiego:

 

Wlasnie znalazlem podobny przypadek do mojego na angielskim forum gdzie chlopaki rozwiazali zagadke :)

 

Komputer okazjonalnie pokazywal brak iskty na 4 cylindrze , chlopaki wymienili prawie wszystkie czujniki,cewki,swiece ,silnik valvetronica jak I rowniez walek od valvetronica I czujnik. I nic to nie pomoglo .

 

Okazalo sie ze samoregulatory zamworow sie skonczyly I do puki silnik mial sterowanie po przez przepustnice wszystko bylo ok, jak tylko kontrole przejmowal valvetronic odrazu zaczynaly sie problemy.A dlatego ze doplyw powietrza jest sterowany przez otwarcie zaworu, w momencie kiedy gwaltownie dodaje sie gazu silnik od valvetronica probuje otworzyc zawor na maxa ale najpierw sciska samoregulator a pozniej dopiero otwiera sie zawor jak samoregulator sie napompuje, a wiec wtryski lejea duza ilosc a zawor jeszcze nie jest otwarty I jest taki efekt wlasnie zalewania.

 

Link do tematu:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=243142&start=15

 

A u mnie hydro klepie że czekam tylko aż ktoś zapyta ile ropy pali mój klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hydro zrobione - cieżko dostać popychacze kumpel z hurtowni mi pomógł dopiero dostać komplet...

 

Przy okazji wyszedł zatarty wałek rozrządu więc więc poszła nowa głowica i wałki.

Problem się rozwiązał z szarpaniem i zmuleniem

 

Powstał inny:

Póki zimny odpala i nierówno pracuje, jak się nagrzeje to ok.

Dzisiaj jechałem szarpnęło i zaczęła mrugać kontrolka check engine, zgasła i po chwili zaczela mrugać znowu po czym zaczęła świecić a auto tak jakby nie pracowało na 1 cyl.

odpaliłem ponownie, zgasła i od nowa murganie i świecenie po czym została juz zapalona cały czas.

 

Wczoraj zmieniałem świece, nic

dzisiaj zamówiłem cewki.

 

Przeraża mnie troszkę ten silnik, albo trafiłem na taki że trzeba podrobić albo ta awaryjność zmotywuje mnie do zmiany auta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy które wyszły dzisiaj:

P27C3 termiczny czujnik poziomu oleju

P27BB sterowanie wałkiem wydechowym-VANOS

P2731 camshaft control inlet - vanos (sterowanie wałkiem dolotowym)

P274E Misfire detection, Checksum failure (Wypadanie zapłonu)

P2745 Misfire detection cyl.2 (Wypadanie zapłonu cyl. 2)

 

Po kasowaniu i i przegonieniu kawałek pozostały:

P27C3

P2731

 

a na innym komputerze jeszcze

 

P27BB

 

Jak się to ustawia? Mając pojęcie o silnikach z lat do 95 dam rade czy wymaga to podłączenia do komputera itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kkx we wtorek podjadę jeszcze na serwis i pogadam z nimi o tym.

 

dziabi

dokladnie, pierwszy elektrykk powiedział mi zebym "oddal w ch**" bo koszty niesamowite i ze silnik nie daje sie zrozumieć"

 

napisze co i jak po wtorku jak nie to kupie te blokady i będę walczyl na paskach rozrzadow troszke ustawilem moze na lancuchu tez sie uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdury nieraz ktoś wypisuje każdy ma różny przypadek. Ja mam teraz identycznie, ładnie pracuje na wolnych i wysokich obr.ale przy gwałtownym dodaniu gazu jak by nie palił na jeden gar dusi czy dławi sie ale kolega miał identyczny problem w warsztacie podłączyli komp. wymienili świece i 2 cewki problem znikł a miał też zapalający się czek... a jak twój problem? Rozwiazales?

 

Mój problem pojawił się po tym jak ją przegoniłem po zdjęciu obudowy znalazłem luźne oczko masy dla 2 cewek zrobiłem ale nie ma już poprawy jak ją na siłe przydusze wyskakuje mi już czek najpierw pomruga i gaśnie ale wczoraj już wracałem na 3 garach świeciła póki nie zgasiłem, po odpaleniu jest znowu ok. Nic nie klepie ani nie stuka, i nie wiem co zrobić od czego zacząć ale Wymienię wszystkie świece i cewki.

 

Jak pisałem kolega miał identyczny problem w 100% dobry mechanik stwierdził podłączając komp. Uszkodzone 2 cewki , kupił nowe cewki i świece, teraz śmiga....

Edytowane przez edirect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jesli zdejmowales silnik vvt musisz go skalibrowac...

 

jak się kalibruje ten silniczek?

 

rozumiem, że chodzi o element numer 9?

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/cylinder_head_electr_add_on_parts/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej

Ja właśnie rozwiązałem problem.

Rozrząd był dobrze ustawiony, Wymieniona 1 cewka z tych które zamówiłem i ten silniczek sterujący krzywką.

Działa już ładnie pięknie odpala i czuc delikatne szarpnięcie jak mu gwałtownie gazu dodam ale wydaje mi się że jest to spowodowane tym że ten silniczek właśnie pracuje.

 

Naprawa generalnie wyszła mnie:

Hydro - 650zł (bez kumpla w hurtowni zostałoby mi ASO w cenie 65zł szt.)

Głowica z wałkami - 750zł

Planowanie, docieranie zaworów, sprawdzenie na ciepło, wymiana uszczelniaczy, uszczelki i montaż. 2200zł

Cewki - za 4 szt okolo 150zł

świece 75zł

Silniczek przy cewkach (valvetronic chyba) - 100zł

plus jeszcze jakieś wydatki których nie pamiętam.

 

Ale teraz auto znów cieszy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.