Skocz do zawartości

frycio

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 318i 2002 2.0
    N42 B20A
  • Lokalizacja
    Bochnia

Osiągnięcia frycio

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. frycio

    Olej pod EGRem N42

    Witam Na problem ten zwrócił mi uwagę smród oleju. Olej prawdopodobnie skapuje na kolektor i powstaje dymek. Sprawdziłem górę pod plastikiem i sucho :| , czy ktoś ma jakieś pomysły skąd to może kapać? http://pics.tinypic.pl/i/00585/he8p1duqlalz.jpg
  2. A ja też mógłbym prosić? :) BMW BUSINESs cd Model NO. CD53 E46 P/NO. 65. 12-6 919 072 S/NO. AL 4603 2 01 71685
  3. Hej Ja właśnie rozwiązałem problem. Rozrząd był dobrze ustawiony, Wymieniona 1 cewka z tych które zamówiłem i ten silniczek sterujący krzywką. Działa już ładnie pięknie odpala i czuc delikatne szarpnięcie jak mu gwałtownie gazu dodam ale wydaje mi się że jest to spowodowane tym że ten silniczek właśnie pracuje. Naprawa generalnie wyszła mnie: Hydro - 650zł (bez kumpla w hurtowni zostałoby mi ASO w cenie 65zł szt.) Głowica z wałkami - 750zł Planowanie, docieranie zaworów, sprawdzenie na ciepło, wymiana uszczelniaczy, uszczelki i montaż. 2200zł Cewki - za 4 szt okolo 150zł świece 75zł Silniczek przy cewkach (valvetronic chyba) - 100zł plus jeszcze jakieś wydatki których nie pamiętam. Ale teraz auto znów cieszy. :)
  4. Kkx we wtorek podjadę jeszcze na serwis i pogadam z nimi o tym. dziabi dokladnie, pierwszy elektrykk powiedział mi zebym "oddal w ch**" bo koszty niesamowite i ze silnik nie daje sie zrozumieć" napisze co i jak po wtorku jak nie to kupie te blokady i będę walczyl na paskach rozrzadow troszke ustawilem moze na lancuchu tez sie uda :)
  5. Błędy które wyszły dzisiaj: P27C3 termiczny czujnik poziomu oleju P27BB sterowanie wałkiem wydechowym-VANOS P2731 camshaft control inlet - vanos (sterowanie wałkiem dolotowym) P274E Misfire detection, Checksum failure (Wypadanie zapłonu) P2745 Misfire detection cyl.2 (Wypadanie zapłonu cyl. 2) Po kasowaniu i i przegonieniu kawałek pozostały: P27C3 P2731 a na innym komputerze jeszcze P27BB Jak się to ustawia? Mając pojęcie o silnikach z lat do 95 dam rade czy wymaga to podłączenia do komputera itp.
  6. Hydro zrobione - cieżko dostać popychacze kumpel z hurtowni mi pomógł dopiero dostać komplet... Przy okazji wyszedł zatarty wałek rozrządu więc więc poszła nowa głowica i wałki. Problem się rozwiązał z szarpaniem i zmuleniem Powstał inny: Póki zimny odpala i nierówno pracuje, jak się nagrzeje to ok. Dzisiaj jechałem szarpnęło i zaczęła mrugać kontrolka check engine, zgasła i po chwili zaczela mrugać znowu po czym zaczęła świecić a auto tak jakby nie pracowało na 1 cyl. odpaliłem ponownie, zgasła i od nowa murganie i świecenie po czym została juz zapalona cały czas. Wczoraj zmieniałem świece, nic dzisiaj zamówiłem cewki. Przeraża mnie troszkę ten silnik, albo trafiłem na taki że trzeba podrobić albo ta awaryjność zmotywuje mnie do zmiany auta :(
  7. Chłopaki, spokojnie, wróćmy do tematu :) Odpiąłem wtyczkę i działa lux ale mocy przez pół mniej. Znalazłem w międzyczasie coś takiego: Link do tematu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=243142&start=15 A u mnie hydro klepie że czekam tylko aż ktoś zapyta ile ropy pali mój klekot.
  8. tak zrobię, tylko jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli hydro jest zepsuty i nie blokuje się to zawór też chyba by się mniej otwierał. A jeżeli krzywka z Valvetronic jest w pozycji minimalnego otwarcia to zawór praktycznie by się nie otwarł co by tłumaczyło że na delikatnej jezdzie troszkę szarpie a jak mu się da po garach to idzie ładnie bez zająknięcia. W dobrym kierunku myślę?
  9. I miałeś racje, problem dzisiaj powrócił ... zauważyłem że jak mu przycisnę na 1 to się zbiera jak wściekły nawet jak już wrzucę 3/4 bieg natomiast jak jadę na 3/4 biegu bez przegonienia go wcześniej to przyspiesza płynnie tylko czuje że nie ma tej mocy. Vanos wgl. może się 'zawieszać'?
  10. Co w takim razie byś proponował?
  11. oj, tego nie wiem bo rano zawoziłem auto popoludiu odbierałem ale mieli zmieniać świece i mierzyć kompresje więc możliwe że na zimnym, chyba że specjalnie grzali auto do tego. Jaka jest różnica jak sie mierzy na zimnym a ciepłym?
  12. czyszczona przepustnica + adaptacja, świece, auto przegonione na tym i póki co nie szarpie. Korzystając z okazji poprosiłem o sprawdzenie kompresji: http://zapodaj.net/images/7db579c107dd1.jpg Co o tym myślicie? tam z lewej na wykresie jest przesunięte troszkę więc wydaje mi sie że jest około 11 tragedia czy przejdzie ?
  13. zmienialem olej na wlasnie 5w-30 klepie dalej, bylem dzisiaj u innego mechaniora on sam ma bmw i poradził że jak alto jest jezdzone zbyt delikatnie to vanos lubi sie przyciąć i polecił żeby auto troszkę przegonić, tak też zrobiłem i wydaje mi się że lepiej chodzi wczesniej szarpało przy około 2.5tys obr. a teraz rzadziej na 1.5 przy ruszaniu albo jak wrzuce 5 i mu dodam gazu. W pon bede oglądał świece i zrobimy czyszczenie i adaptacje przepustnicy mówił żę to teżmoże mieć wpływ ... zobaczymy
  14. Witam Ostatnio nabyłem moją pierwszą BMW i byłem bardzo szczęśliwy do tego momentu. Otóż silnik na wolnych obrotach pracuje równo i ładnie ale z tego co wysłuchałem to jeden hydropopychacz klekocze spod maski. Przy ruszaniu lubi sobie szarpnąć i stracić na mocy, na samym początku jak go kupiłem to przy ruszaniu jak nie dałem mu mocnej gazu to 1k obrotów i pedał w podłogę mijało około 15s zanim zaskoczył na obroty, ale myślę silnik myty po robocie pewnie coś podlało, przeschnie i wróci do normy. Faktycznie następnego dnia już chodził ładniej już startuje dobrze ale dalej czuje że go dławi i traci na mocy jak się wkręci powyżej 3000 to jest ok, wydaje mi się również że spalanie jest wysokie ale tak jak mówię to moje pierwsze BMW więc może poprostu się mylę. Wczoraj w nocy nie mogłem go odpalić (odpalił dopiero za 4 razem jak wcisnąłem pedał w podłogę) Wizyta u elektryka podpięcie pod kompa i kasowanie błędów (miał błędy czujników przy ktorych było robione, czujnik poziomu oleju, przepływomierz, czujnik wałka rozrządu etc.) Po trzech dniach znów podpięliśmy i cisza nie pluje żadnymi błędami. a szarpie dalej, elektryk podpowiadał że to może być VANOS i naprawa może być nieopłacalna i w takim wypadku lepiej sprzedać auto. Dzwoniłem do drugiego elektryka mówi że jakby to był VANOS to komputer by rzucił kodem. Trosze jestem zmieszany bo kupiłem fajne auto wreszcie jakieś bardziej 'luksusowe' niż do tej pory i słyszę takie rzeczy. Na wydrukach z austrii był kod o wypadaniu zapłonu na 1 cyl. Czy hydropopychacz może mieć coś wspólnego z tym. Sprzęgło bierze już wysoko wnioskuję że niedługo będzie do wymiany, auto podobno ma dwumas, w mondeo jak mialem dwumas zużyty to opiłki leciały na czujnik położenia wałka rozrządu i auto nie odpalało dopóki go nie wyczyściłem. czy w BMW było by podobnie? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.