Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam od jakiegoś czasu dziwny turkot przy wysprzegleniu/zmianie biegu podczas dynamicznej jazdy. Głównie pomiędzy biegami 1-2 i 2-3, bo wtedy szybciej wchodzi na obroty i schodzi z wyższych. Generalnie silnik nie jest tez najcichszy przy wchodzeniu na obroty, ale najgorszy hałas jakby turkot jest gdy schodzi z obrotów.

Zastanawiałem się czy to możne kolo zamachowe dwu masowe - ale mam wątpliwości bo na jałowym nie ma hałasu i jak wciskam powoli sprzęgło na jałowym tez nie ma hałasu. Auto ma 194tkm a dwu masa była już zmieniana przez Niemca (widziałem fakturę) okolu 80tkm temu .

 

A możne to kolo pasowe lub co innego? Macie jakieś pomysły?

 

Dzięki!

Kuba

Opublikowano
a bez rozebrania mozna to zdiagnozowac?

dzieki

Kuba

Kolego da się to zdiagnozować, jeżeli chodzi o łożysko oporowe to jeżeli jest uszkodzone to na jaowym biegu hałasuje a jak wciśniesz sprzęgło to przestaje, ja obstawiałbym luzy międzytrybowe w skrzyni biegów lub na dyferencjale, możesz to sprawdzić na kanale ruszając wałem napędowym prawo-lewo i słuchając skąd dochodzi terkotanie, czy ze skrzyni czy z dyfra.

Jeżeli ze skrzyni to do wymiany a jak z dyfra to także do wymiany.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
u mnie jest to samo na luzie jak wciskam sprzęgło do polowy to słychać taki zgrzyt, bylem u mechanika diagnoza postawiona ze dwumasa i łożysko oporowe się kończy. Części zamówione wiec niebawem bd to robił i normalnie po tym zabiegu bd miał cisze i spokój :)
Opublikowano
Miałem to samo dwumas do wymiany. Hałas tylko na wysprzęgleniu. Dwumas już miał spory luz. Po wymianie cisssszzza. Miałem też turkot na około 1300obrótów też wina dwumasa.
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jak juz tu zaczalem pisac o tym sprzegle, po paru dniach od wymiany przy wciskaniu sprzegla slychac ocieranie metalu takie ale tylko jak na jedynke, w trakcie jazdy cisza. wyjalem pompke sprzegla i ten bolec co wchodzi do srodka jest wydarty do metalu az sie blyszczy, czy to moze byc winowajaca tego odglosu ?
Opublikowano
Gdzie zmieniałeś sprzęgło i dwumasę ? Czy osoba która to robiła podczas montażu docisku wcisnęła sprężynę centralną w miejscu łożyska oporowego ?
Opublikowano
tego nie wiem, ta pompke juz zamowilem, w piatek mam ja zalozyc wiec spytam czy ta sprezyne docisnal. A zmienialem u znajomego mechanika.
Opublikowano
nie mam, ogolem wczoraj pedal sie zrobil miekki i biegu nie szlo wrzucic nie wiem co to sie stalo... auto znowu stoi u mechanika i zobaczymy co to bedzie...
Opublikowano
To albo coś z mechanizmem wysprzeglania (hydraulika-łożysko oporowe) albo mechanior uszkodził docisk.
Opublikowano
ogolem wczoraj je odpowietrzalem i moze zle odpowietrzylem bo pojezdzilem pare km i tak wyszlo, jutro bd sprawdzal i zobaczymy, juz na nowym tym sprzegle zrobilem 3 tysie km wiec raczej docisk odpada. Mysle ze jak poprawne odpowietrzenie ukladu nic nie da to mi mowil ze juz pompa sprzegla moze kulac i trzeba bd zmienic. Jutro sie wszystko okaze, oby pozytywnie mnie zaskoczyl bo az juz glowa boli przez te sprzeglo :(
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.