Skocz do zawartości

BMW e53 3.0d 4b90 rail pressure monitoring at engine start


1Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam sporadyczny problem z maszynką. W przeciągu 4 miesięcy, 6 razy nie chciała mi odpalić. Po sczytaniu błędów w Inpie, za każdym razem wyskakuje mi ten błąd. Jest tak ogólnikowy, że nie wiem od czego zacząć. Dodam, że 2x wyskoczył mi błąd: boost air temperature sensor oraz 1 błąd pompki paliwa tej koło baku. Auto śmiga znakomicie, ma moc, zero czkawek zaników mocy podczas jazdy itp. Niestety, robi takie psikusy znienacka. Np jechałem w trasę, po drodze tankowałem i już na stacji nie chciał odpalić. Minęło kilka minut i odpalił bez problemu. Filtr paliwa wymieniłem. Czekam na sugestie ( nie pisać, że pompa wtryskowa uszkodzona bo trochę mam z tym doświadczenia). pozdr

I

Co do pompki wstępnego tłoczenia paliwa. Rozumiem jakby dawała za małe ciśnienie i silnik by czkał, nie miał mocy itp. Przecież zawsze jakieś paliwo pozostaje w układzie paliwowym hmmm Silnik kręci no ale nie odpala. To tak jakby zawór wysokiego ciśnienia na szynie CR nie przepuszczał paliwa :?:

Wydaje mi się, że dzieję się to tylko przy tzw ciepłym silniku. Na zimno jest zawsze ok.

pacjent

e53 3.0d m57 218KM 04r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jeśli auto ma dynamikę i pracuje poprawnie po odpaleniu , nie łapie trybów awaryjnych i nie zapala się lampka check ,możemy być pewni że układ zasilania w paliwo jest ok.

To znaczy że jest wydajny , problemu możemy szukać w zasilaniu np. pompki PODPROGOWEJ -znany problem z nie stykającym czasem przekaźnikiem, wystarczy wyczyścić styki.

Innym problemem może być wieszający się regulator ciśnienia na cr. Powiedzmy że podczas wyłączania silnika nie zamyka się, co będzie powodowało przy rozruchu puszczanie paliwa do przelewu a w efekcie zbyt niskie ciśnienie na CR.

Trzecia opcja to przelew któregoś wtrysku , w swojej karierze z BMW spotkałem się kilka razy s takim ciekawym przypadkiem.

Wtrysk zimny - korekty w zakresie do 3200obr super , nie przelewa specjalnie dużo do powrotu.

Ten sam wtrysk ciepły korekty super do 3200 obr , auto jak rakieta. Po wyłączeniu i próbie uruchomienia spore problemy , wtrysk gdy był ciepły puszczał do przelewu na ful , pojawiał się spanek ciśnienia na CR i problem z rozruchem. Gdy wtrysk trochę ostygł problem znikał . Wymiana wtryskiwacza załatwiła problem.

 

Zacznij od sprawdzenia przekaźnika podającego napięcie na pompkę . Podaj na pompkę kilka razy napięcie ręcznie ustalając czy ta uruchamia się odpowiednio szybko za każdym razem ( wykluczysz wieszanie się , co mogło by wskazywać na zjechane szczotki w silniczku)

Bądź wytrwały będąc na warsztacie , zrób wszystko aby doprowadzić do sytuacji kiedy nie możesz odpalić.

To najlepszy moment na test przelewowy , wtedy wyjdzie który wtrysk puszcza . Brdzie to tak wyglądało jakbyś rozrusznikiem pompował do menzurki na wtrysku który jest uszkodzony , inne będą podawały nieporównywalne mniej w przelew.

 

Ostatnia opcja to podmiana regulatora cr .

Cała sytuacja w diagnostyce i naprawie będzie inaczej wyglądała dla silnika m57 oraz m57n. To ważne.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem trase 220KM. Zgaszałem auto 4x i za kazdym razem odpalał. znajac moje szczescie to będzie to niesprawny wtrysk a nie pompka za pare zlotych. u mnie pompka jest z tylu kolo baku i trzeba roznitowac oslone aby sie do niej dostac echhhh Auto jak juz odpali to za pierwsym razem, zero spadkow mocy itp. Bo jakby cos sie dzialo to od razu bralbym w ciemno wtryski. na zlocie w toruniu stalem w korku 80min jak zgasilem auto na placu i po chwili chcialem odpalic to byla wlasnie [BAD]. po odczekaniu 30min auto odpalilo na dotyk.

I

Mam 3.0d M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...
u mnie tak samo się dzialo,winna wtyczka na regulatorze ciśnienia na szynie common rail...wtyczka sobie zasniedziala....jak zimna była palila na dotyk,rozgrzana czasami strajkowala,czasami zgasla podczas jazdy....az wkoncu 100 metrow od domu zdechla na amen,kilka razy krecilem rozrusznikiem nic,holowal mnie do domu golf 4,wstyd.rano do auta pstryk i chodzi,bylo na minusie 14 stopni.inpa i prawie zamowilem nowy regulator ciśnienia,ale po odpięciu wtyczki ukazalo się rdza,ale skad się tam wziela to nie mam pojęcia,cienki pilniczek i praparat do stykow i sprawa dla mnie zamknieta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.