Skocz do zawartości

[F01/02] ZAKUP - porady, opinie, porównania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jak zawsze kolega "euro_tuned" widzi wszystko co złe w klekotach , a zaturbione benzyniaki uwaza za cud techniki - nie dziwił bym sie gdybys Euro miał wolnossace v8 - ale masz tak samo zjeb....y silnik w swojej eFce jak kazdy z nas który eFką jezdzi - nie wazne czy jest to benzyna , czy diesel . mówie to z całą stanowczością , nawet o 760iL ( która ostatnio trochę jezdziłem ) . To tyle do kolegi Euro .

Co zas dotyczy tematu silnika N57 - to cały problem polega na tym że to coś co włożyli do F01 - nie wazne czy jest to 730d,740d czy 750d - ma strasznie słaby rozrzad , który dobrze jest wymienic przy 200 tys - maks 230 tyś , bo póżniej pęka główny łancuch . Rozrzad jest przeniesiony z przodu do tyłu silnika i znajduje sie od strony skrzyni biegów . Turbo jest dosc wytrzymałe , ale w dużej mierze zależy to od poprzedniego własciciela . A co do skrzyń to podstawowa zf6hp26 , jak sama nazwa wskazuje ma 6 przełożeń . w xdrivie powiedzmy 740xd w standardzie było 8 przełożeń . Zreszta do kazdego modelu mozna było opcjonalnie wziąść 8biegowy sportowy autoamt . teraz jest to montowane jako postawa . standardem jest przebieg w dieslach rzedu 40-50 tyś rocznie . ja moja trzyletnia 740d wziąłem z przebiegiem prawie 170 tys i jest to norma . jak jest mniej to jest to podejrzane - bo nikt nie kupuje samochodu za te pieniądze , tej klasy , ( z takimi duzymi podatkami za co2 w niemczech ) zeby jezdzic nim po bułki . inaczej sprawa sie ma w modelach 740i - które maja relatywnie mały przebieg i sa dosc tanie wzgledem innych modeli . w raie pytan konkretnych co do klekota w eFce zapraszam na priv

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szkoda, że nie ma dla ciebie różnicy w uturbinionej benzynie i w uturbinionej benzynie. Tak, dobrze zauważyłeś. Uważam klekoty za wszystko co złe. Szanuję 750D ale tylko i wyłącznie za spektakularne osiągi i wielką przepaść w porównaniu do 740D.

 

A co do xDrive to oczywiście w standardzie nie było w nim 8 biegowej skrzyni.

Petrolhead
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale upłynęło trochę wody w rzekach to i więcej informacji na pewno szanowni koledzy wynieśli o swoich samochodach.

Otóż również rozglądam się za F'ką z tym, że jakoś bardziej do mnie rozmawia benzyna - robię naprawdę niewiele km i nie potrzebuję diesla.

Poza tym byłoby to dla niego męczące, że po 10min od zapalenia by już był gaszony.

 

Pytanie moje czy jeździł ktoś 3 litrową rzędówką? Daje to radę na tą masę?

Osobiście skłaniam się ku 4.4 bo po prostu zawsze mi się marzył ten silnik w BMW... (miałem już 2.0, 3.0, 3.0d, ale nigdy 4.4 ;) ).

Pytanie może trochę nie na miejscu, ale jak się ma spalanie w mieście między tymi benzyniakami?

Są jakieś nagminne problemy, któregoś z tych silników lub ogólnie modelu F01 w benzynie, o którym warto wiedzieć?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
tak, jak np wymiana silnika przy przebiegu rzędu ok 150tyś km, jest parę sztuk z wymienianym silnikiem na allegro, coś z tym silnikiem jest nie tak. Mówimy oczywiście o V8 4,4
Opublikowano
Rzuciło mi się to w oczy również... Nie znalazłem jednak żadnych rzetelnych informacji na www skąd takowa przypadłość.
Opublikowano
można by się domyślać, skoro w USA wymieniają w serwisie wtryski. Zapewne wada konstrukcyjna układu zasilania, złej jakości paliwo plus wada konstrukcyjna układu smarowania i silnik zatarty.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Masz kolego rację z tą skrzynią rozdzielczą , kupiłem właśnie 730 xDrive LCI przebieg 80 000 i po tygodniu użytkowania stwierdziłem że po nagłym wciśnięciu gazu występuje dziwne szarpanie , tak jakby pomiędzy zmianą biegów. Auto jest na gwarancji więc do serwisu a tam z uśmiechem na ustach stwierdzenie , to normalna przypadłość która zdarza się dość często , skrzynia rozdzielcza do wymiany. Na moje pytanie że przy takim małym przebiegu pan powiedział ,że wymieniali już przy mniejszym. Jutro wstawiam na wymianę .
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Pewnie mam za mały przebieg (60kkm) , ale na razie oprócz niewytłumaczalnie pękniętej felgi (runflat 19cali) bez problemów. Jak mawiają"fachowcy" - "nic nie puka, nic nie stuka" Ogólnie jestem zadowlony z zakupu - b. komfortowy i ekonomiczny (9,1-9,3l/100km przy pędkościach 130-240 :norty: ) samochód na długie trasy. Na miasto za duży.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam , mam pare pytan co do tego modelu poniewaz zastanawiam sie nad kupnem ...otoz tak duzo czytałem na temat tego silniku ...czy jest on awaryjny jak pisza? widzialem takze pare ogłoszeń z nowymi silnikami ...wie ktoś cos na ten temat? Jaki jeszcze oprócz tego silniku dobry byłby do siódemy ? myślalem nad dieslem 740 + chiptuning ale nei wiem czy to dobry pomysl dlatego pytam ...:) pozdro !
Opublikowano
hej w domu mam takie jedno autko a w rodzinie łącznie 2. Sprawa wygląda tak u mnie bierze trochę oleju jak u wielu. dokładniej nie więcej niż 0.5 litra na 5000 km . to jest myślę ok . są przypadki na forum że biorą po 1 litr na 1000 km . ale samochodzik pięknie chodzi wyposażenie ( w zależności od sztuki ) na najwyższym poziomie. Moc jest dostosowana do wagi auta, komfort super :) jeśli chodzi o 740 d. rózne sytuacje też z nimi były. Powiem tak na jaki egzemplarz trafisz tak będzie się sprawował. Jeśli chodzi o F serię część ludzi jest super zadowolona a część kupuje nowe auta w salonie i stoją więcej w serwisie niż jeżdżą. nie ma reguły w przyadku F serii. Jeśli chodzi o inne 3.0d był najmniej awaryjny ale też różnie z tym bywało :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Zastanawiam się nad zakupem BMW serii 7, jako że będzie to moje pierwsze auto z tej serii chciałbym prosić was o radę, którą wersję polecacie?

 

Zastanawiam się nad 730 , 740 rocznik 2010-2012 ewentualnie 750 . Moje pytanie brzmi co będzie lepsze benzyna czy diesel ? Przeważnie poruszam się po mieście, a w ciągu miesiąca zrobię 2-3 trasy po 600 km myślę, że rocznie będzie to max 20 tyś km. Zależy mi na silniku 'ekonomicznym' i mało awaryjnym oraz tanim w utrzymaniu ;) Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Jeżeli szukasz silnika ekonomicznego i bezawaryjnego to polecam 730 d , osobiście jeżdżę trzecim BMW 7 z tym silnikiem teraz 258 koni dwa poprzednie miały : fabryka 218 koni zrobiony program na około 265 koni , 231 koni zrobiony na około 295 koni , nigdy nie miałem problemu z tymi silnikami a spalanie , w zależności od stylu jazdy ,trasa zgodnie z przepisami około 7 litrów miasto około 9,5 poza tym nowym 258 koni jest bardzo oszczędny , ostatnio w trasie ,Skandynawia więc wolno :) 100-110 około 5,8 -6 ,2 litrów miasto około 8,5 litra. Jak będziesz miał jakieś pytania służę pomocą . :)

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Koledzy jeżdżę bmw serią 7 od 12 lat (E38,E65) nadeszła chwila na wymianę mojej e65 750 2006 r na coś nowszego, zastanawiam się nad f01 active hybrid,

chciałbym wydać około 30-40 tyś euro może ktoś z was użytkuje taki model 7-ki i zechciał się podzielić wrażeniami z jazdy, robię sporo kilometrów w ruchu miejskim i moja e65 spala około 25l gazu w cenie 0,40 centa za litr.

Szukam f01 którą będę mógł podróżować za podobne pieniądze wspomnę że diesle odpadają, a do benzyny nie ma możliwości założenia gazu, więc padło na hybrydę w opisach podają że f01 z silnikiem benzynowym 3l hybryda spala około

7,2 l w mieście czy to prawda? Czy ktoś z was jeździ taką 7-ką?

Z góry dziękuję za wszystkie rady.

Opublikowano
Też o tym myślałem ale ostatnio dowiedziałem się że koszt wymiany akumulatorów w BMW Active Hybrid to rząd 20-30 tys.złotych.Jeżeli interesuje Cię auto w takich cenach jak mówisz to będzie miało 3-5 lat.A wtedy chyba o wymianie akumul.już trzeba myśleć.Taka jest polityka cenowa BMW.W Toyocie np.prius wymiana akumulat.podobno kosztuje ok,7-8 tysięcy.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Jestem zainteresowany zakupem f01/02. Szukam samochodu w stylu siódemki, jazda suv, coupe, cabrio, itd… jest dla mnie bardzo nie komfortowa i chciał bym w końcu jakąś limuzynę :8)

Szczególnie jestem zainteresowany 730/40d 2009-2010 bez xdrive, chciał bym wiedzieć czym się kierować przy zakupie, na co szczególnie zwrócić uwagę, co się psuje, co jest wadliwe i czy warto wogóle bawić się w ten model :?: :?: :?:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A co sądzicie o 740i ? Już sam nie wiem co wybrać... :mad2: Jest tu ktoś kto posiada taki samochód z tym silnikiem? Jakieś wady?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.