Skocz do zawartości

E39 523 1997 - Problem z przyśpieszaniem na niskich obrotach


Domin_335i

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z niskimi obrotami w moim BMW. Jadąc na początku do ok 3 tyś obrotów auto słabo przyśpiesza. Dopiero po przekroczeniu 3 -3,5 tyś obr. rwie jak dzikie.

Czasem jest dobrze i ładnie idzie od dołu. Co może być powodem ?

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem spadki mocy jak zaczął szwankować czujnik położenia wału, ale mi również gasł czasami w trakcie jazdy, cieżko palił aż wczoraj już nie odpalił.

Podpiecie pod kompa może pokaże co jest nie tak mi wyskoczył blad wałka wiec zamówiłem i czekam na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem wczoraj pod kompa. Pokazuje czujnik położenia wałka i sondy lambda. Czujnik był wymieniany parę miesięcy temu, więc dziwne. Może padł, bo poprzedni właściciel kupił najtańszy :/ Poczytałem trochę w necie i rzeczywiście może być tak, że np. do wymiany są uszczelki w Vanosie lub cały do regenarcji.

Zacznę od czujnika i sond, jak to nie pomoże będę szukał dalej.

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez pokazywalo cos z sondi ale po wykasowaniu zostal tylko blad z czujnikem wału.

Dzisiaj do mnie dojdzie i mam nadzieje ze po wymianie bedzie ok.

Troche nastraszyles mnie tym vanosem bo u mnie jest mokry i chyba juz niezbyt szczelny taki gruby twardy przewod co idzie od vanosa.

No nic zobacze po wymianie czujnika.

Kupilem oczywiscie oryginalny siemensa taki jaki byl w aucie bo juz naczytalem sie ze zamiennik jest nic nie warty ze po krotkim czasie i tak padnie.

Aha i ja mialem identyczne objawy jak ty.

Na poczatku zacząłem czuc ze auto oslablo, a skonczylo sie tym ze juz nie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie w celu 100% weryfikacji wziąłem czujnik położenia wałka od kolegi. W niedzielę biorę się za wymianę i dam znać.

Wczoraj zaczęły lekko falować obroty, ale dzisiaj jest już ok. Dowiedziałem się, że kolega wymieniał ten czujnik i przez jakiś czas było dobrze.

Z racji tego, że był najtańszy z możliwych pewnie padł ponownie.

Mi też się poci przewód od Vanosa, ale to podobno standard... Możesz spróbować wymienić uszczelki jedna kosztuje w ASO 3,60zł, a potrzebne są 4 szt.

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wymienilem czujnik i fura dostala na nowo kopa.

Wszystko smiga zero bledow.

U mnie też czujnik wałka siedzi :( .

Błąd sondy jest powiązany z padniętym czujnikiem ponieważ auto chodzi nie tak jak powinno i spalanie też jest złe(auto więcej pali)dlatego komp wywala też błędy sondy.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem czujnik i fura dostala na nowo kopa.

Wszystko smiga zero bledow.

U mnie też czujnik wałka siedzi :( .

Błąd sondy jest powiązany z padniętym czujnikiem ponieważ auto chodzi nie tak jak powinno i spalanie też jest złe(auto więcej pali)dlatego komp wywala też błędy sondy.

 

Co racja to racja.

Bylem lekko wsciekly ze i blad sondy pokazuje ale po wymianie czujnika jest ok

 

A jak tam Domin miales dzisiaj wymieniac czujnik jak poszlo? Fura smiga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik na oryginał, ale używany i dalej to samo. W tygodniu kupuję nowy, bo komputer dalej wywala ten sam błąd.

 

Co do uszczelek to chodzi mi o uszczelki przewodu idącego od Vanosa (smarowanie).

U mnie jednak dziurawy był przewód od odmy i tam się lekko pocił.

 

Za kilka dni napiszę jakie efekty po wymianie.

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na allegro czujnik za 220 zł z wysyłką, oryginał VDO. Mam nadzieję, że to on jest winny wszystkiemu.

Od wczoraj auto zaczęło mi bardzo słabo zapalać, muszę bardzo długo kręcić kilka razy zanim zagada. W między czasie sobie czknie raz, ale nie łapie.

Czy to też objawy czujnika Wałka ? Czy może padł i wału np. ?

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem zakladac podbny temat bo mam ten sam problem, silnik tez m52b25 i czasem wydaje mi sie zbiera sie lepiej a czasem gorzej, nie jakos bardzo, moze 20km roznicy w z dolu. jak jezdze normalnie to w zasadzie nie do zauwazenia. generalnie raz jest tak ze od 1500RPM do 3tys idzie ladnie ale czasem to nawet z tak niskich obrotów rwie go ladnie, obstawiam wlasnie vanos, podobno mozna go wyczyścić jakos?

 

co do błedów to mam tylko blad jednej sondy lambdy juz nie pamietam ktorej ale ze jezdze na podtlenu LPG to nie bede jej zmieniac predko.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mają że sonda steruje spalaniem PB w przypadku LPG sondy nie maja znaczenia.. mam sekwencje wiec zanim auto sie zagrzeje to i benzyne spali i wiem ze przez jedna sonde moze lykac w tym czasie wiecej, nic poza tym.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mylisz się trochę.

Owszem instalacja LPG ma swój sterownik, ale trzeba pamiętać że całą resztą silnika steruje nadal oryginalny sterownik.

Sterownik LPG bierze informacje z fabrycznego sterownika silnika, to nie jest tak że sterownik gazu odpowiada za wszystko, wręcz przeciwnie steruje tylko wtryskami i odpowiada za włączenie/wyłączenie instalacji.

Dlatego w wielu przypadkach jeżeli ktoś zgrał źle sterownik gazu to potem silnik również nie chciał chodzić na benzynie bo rozjeżdżały się mapy.

To nie te czasy gdzie był mikser który w przepustnicę dmuchnął trochę gazu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik wału ( nie wałka rozrządu) może być też walnięty ? Jakie są objawy ?

Ciężko zaczął mi zapalać samochód.

 

Problem mam ten sam do 3-3,5 tyś obrotów auto zamulone, czasem obrotomierz staje w okolicy 2,5 tyś obr. i 3-4 sekundy zanim załapie.

Powyżej 3,5 tyś obrotów idzie jak szatan.

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie mogę tyle czytać, bo czym więcej czytam tym więcej rzeczy dochodzi do wymiany :P

 

Zacznę od czujnika wałka i zobaczymy co będzie wtedy. Po wymianie napisze co nastało.

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.