Skocz do zawartości

[E46] 320d 150KM po wymianie turbo kopci


rafalekjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Trzy dni temu mój samochodzik dostał zregenerowaną turbinę. Regeneracji dokonywała firma EmpTurbo z Wrocławia.

Turbina w moim dieslu jest ze zmienną geometrią - koszt 1270pln.

Zostały wymienione wszystkie filtry, odma i olej (5w40).

Przed regeneracją turbo, auto lekko kopciło przy pedale w podłodze, teraz to lekko zamieniło się w sporą chmurę. Jadąc wczoraj autostradą mogłem lekko przetestować turbo no i szału nie ma. Sądziłem, że odczuję te 150KM, ale nic z tych rzeczy.

Zauważyłem, że przy "deptaniu" słychać z komory silnika jakieś cykanie. Jakiś czas temu wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe, więc na przerwany przewód nie ma co stawiać. Drugą myślą były wtryski (CR), ale jakiś miesiąc temu sprawdzałem przelewy i były w normie. Przepływka również była wymieniona i wskazania były na niej prawidłowe. Zaraz jadę z kompem na testy i sprawdzę wszystko co się da.

Podsumowując:

1. Wymienione turbo, filtry, odma

2. Brak mocy

3. Spore kopcenie

4. Za jakiś czas wrzucę fotki z ciśnieniami i przelewami.

 

Macie jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak?

Ewentualnie znacie kogoś kto mógłby zdiagnozować ciągły brak mocy i kopcenie? Najlepiej Wrocław i okolice.

Pozdrawiam,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od inpy - live data, zobacz korekcje wtryskow, czy nie ma bledow itp

 

jesli tutaj bedzie wszystko ok to będziemy szukac dalej....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego 1200zł? to ja mam pytanie jak zbiera Ci się auto teraz na tym regenerowanym turbo względem starego za nim się popsuło???

 

bo 1200zł to myśle,że nie na dobrych częściach... w Jaworznie w Turbo Tec jakoś tak za regenerację ze zmienną geometrią około 1750/1800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

poniżej wrzucam fotki z inpy.

 

Silnik chodzi około 5 minut, niskie obroty:

http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_1_ad2a4fb.jpg

http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_2_a6a2d7.jpg

http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_3_a0473.jpg

http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_4_c0ac1.jpg

 

Silnik chodzi około 5 minut, wysokie obroty:

http://k4be.eu/upload/files/wysokie_po_odp_1_d51de.jpg

http://k4be.eu/upload/files/wysokie_po_odp_2_d54748a.jpg

http://k4be.eu/upload/files/wysokie_po_odp_3_e32de.jpg

http://k4be.eu/upload/files/5min_1tys_obr_4_5d8d43c.jpg

 

Silnik w temp. 90st., pomiar na biegu, ok 1500 obrotów:

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_1_77fe5.jpg

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_2_433bce.jpg

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_3_a7b3f.jpg

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_niskie_4_abf53ae.jpg

 

Silnik w temp. 90st., pomiar na 3/4 biegu, ok 3000 obrotów:

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_1_ea7e9.jpg

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_2_8589a0e.jpg

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_3_a9e3d.jpg

http://k4be.eu/upload/files/podczas_jazdy_wysokie_4_024bf9b.jpg

 

 

Turbo zostało zregenerowane na częściach Garrett-a. Mam wynik z pomiaru po regeneracji wydany przez Emp Turbo, jeśli chcecie mogę go też wrzucić.

Z tego co widziałem podczas przyspieszania turbo kręci się dobrze, osiągało wartości 2,2 (tyle ile komp chciał).

 

Błędy jakie znalazłem to błąd cylindra nr 1. Świece były niedawno wymienione, razem ze sterownikiem świec.

 

 

kolego 1200zł? to ja mam pytanie jak zbiera Ci się auto teraz na tym regenerowanym turbo względem starego za nim się popsuło???

bo 1200zł to myśle,że nie na dobrych częściach... w Jaworznie w Turbo Tec jakoś tak za regenerację ze zmienną geometrią około 1750/1800zł

Szczerze powiedziawszy to dużej różnicy nie odczuwam, jednak wcześniej jak sprawdzałem turbo przed regeneracją to nie wkręcało się bardziej niż 1,2atm, a teraz kręci do +2,2

 

Czekam na opinie.

Pozdrawiam,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co czytałem i się interesowałem, to GARRETT nie dostarcza części zamiennych do turbo ze zmienną geometrią. Według Garretta są one nie do regeneracji, jedyne co to gruchę oryginalną dostaniesz. Większość zakładów robi na częściach firmy MELETT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że turbo pompowało 1,2 przed regeneracja na pewno nie było powodem mechanicznego uszkodzenia sprężarki. Ciśnienie masz podawane wraz z atmosferycznym, więc sama sprężarka pompowała 0,2 bara ?? Żeby tak było musiała by mieć wyrwane co najmniej połowę łopatek na wirniku. Wydaje się, że problem musiał być w sterowniu etc, i przy okazji regeneracji został rozwiązany.

 

Kopci na jaki kolor ? Siwy/biały, typowy spalony olej czy czarna chmura nie spalonego ON?

Odczyty, które podałeś są generalnie ok. Jedynie na ostatnim zadana masa powietrza dużo większa, niż rzeczywista? Czy wynikało, to z powolnego odświeżania INPY ?

 

Cykanie z pod maski jest tylko pod obciążeniem, czy na wolnych też ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jakie masz parametry (cisnienie doładowania itp) zadane i rzeczywiste przy 3 czy 4 biegu, gaz opor i obroty np 2,5tys

czy parametry pokrywaja sie idealnie ? nawrzucałeś screenow ale tego właściwego nie widzę....

Edytowane przez puzonn

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Emp-Turbo powiedzieli mi, że turbina była wcześniej naprawiana i była naprawiona nieudolnie (została źle wyważona).

Dym jest czarny, kopci nawet na postoju, a na obciążeniu wydobywa się czarna chmura.

 

Wszystkie pomiary jakie dokonywałem w INPA były na równych obrotach, starałem się i prowadzić i robić screeny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam identyczny problem.

 

Samochód kupiony z uszkodzoną turbina.

 

Turbo zregenerowane, założone + kpl. nowych filtrów, przepływka, odma kpl, - brak mocy dymienie i najgorsze - metaliczne cykanie

 

Wyciągnięte wtryskiwacze, sprawdzone (są ok), turbo drugi raz zregenerowane (przeregulowane)

 

Wszystko poskładane i moc jako tako ma (ale nadal powyżej 3000 obr/min wyższa) po odpięciu EGR dymienie ustąpiło ale "cykanie" pozostało

 

Jeśli któryś z nas pierwszy rozwiąże problem to proszę o info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz była od razu założona. Za drugim razem najpierw sprawdzona vacumetrem i była ok.

 

Turbo słychać od 2000 obr/min i jest doładowanie, ale auto nie ma 100% mocy (jednak mocniejsze niż za 1. razem przed regulowaniem turbiny)

 

pomimo wszystkiego zostaje "cykanie" jakby vacu pompca lub wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniony zawór sterujący turbiną, odczyty i zachowanie auta zostały poprawione.

Cykanie dochodzące z komory silnika pod obciążeniem to prawdopodobnie 3 lub 4 wtrysk. Zostanie to sprawdzone za 2 tygodnie.

Testy ponowię jak przestanie padać ;) :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.