Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fakt - naturalne to nie jest. Pół biedy jakbyś miał tak jak u mnie - tylko po nocy przy porannym odpaleniu puści sobie przez 2-3 sekundy takiego biało-niebieskiego bąka i tyle. Przy mocnym przyciśnięciu trochę przydymi ale to jest jednak bardziej szaro-przezroczysty dymek a nie niebieski.

Nierówna praca przez pierwsze kilka sekund to może być jak najbardziej kwestia przepalonych świec. U mnie 2 były totalnie padnięte, jedna ledwo co się żarzyła a 3 pozostałe były ok - przy -10 na dworze silnik to prawie wyskakiwał z ramy przez pierwsze 5-6 sekund pracy i palił chyba nie na wszystkie cylindry. Odpalał dopiero przy 4-5 próbie. Po wymianie wszystkich świec na nowe - Beru - jest cicho, równo i bez szarpania przy odpalaniu.

Samo kopcenie na niebiesko to w większości przypadków była z reguły zapuszczona odma ale skoro piszesz, że była wymieniana to raczej trzeba gdzie indziej szukać.

Pzdr.

Opublikowano

No dokładnie. Wymienie te świece i przeczyszcze EGR. Silnik odpala od razu, bez zajaknięcia, w zimie to samo było. Także świece mogą być dobre, ale na wszelki wypadek wymienie je na BERU.

Gdzie dalej szukać ?

Opublikowano

Odma była wymieniana juz dwa razy. Jedynym mankamentem w odmie jest brak zabezpieczenia filterka. Może to byc powodem ?

Czytam właśnie ze świece żarowe należy wymienić, gdy podczas rozruchu pojawia się biały dym, świadczy to o nieprawidłowym podgrzewaniu zapobiegającym właściwemu spalaniu oleju napędowego.

Opublikowano

jak niema zabezpieczenia w odmie to na pewno będzie kopcił miałem już taki przypadek

świece też należy wymienić ale przez to raczej tak bardzo nie kopci tylko nierówno pracuje w pierwszych sekundach

ten twój dym to na pewno odma jak wymienisz to przestanie dymić po jakiś 200 300 km!!!

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

radek9 , moze byc spowodowane brakiem tego zapezpieczenia filtru ?

http://bmwcentrum.pl/img/products/34/9/1.jpg <--- brakujący element znajduje się po lewej stronie. Gdy wymieniałem odme, nie było tego. Odme wymianiałem juz dwa razy i dym jak był tak jest.

 

danielxc717, były wymieniane prowadnice, uszczelka i prostowanie głowicy, bo delikatnie była skrzywiona.

Ja nie widze ubytku oleju w ogóle, poziom jest taki sam juz po przejechaniu 3tys km.

Opublikowano
radek9 , moze byc spowodowane brakiem tego zapezpieczenia filtru ?

http://bmwcentrum.pl/img/products/34/9/1.jpg <--- brakujący element znajduje się po lewej stronie. Gdy wymieniałem odme, nie było tego. Odme wymianiałem juz dwa razy i dym jak był tak jest.

 

danielxc717, były wymieniane prowadnice, uszczelka i prostowanie głowicy, bo delikatnie była skrzywiona.

Ja nie widze ubytku oleju w ogóle, poziom jest taki sam juz po przejechaniu 3tys km.

tak jak niema tego zabezpieczenia będzie dymił w nowej kompletnej odmie powinno to być

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Fakt - naturalne to nie jest. Pół biedy jakbyś miał tak jak u mnie - tylko po nocy przy porannym odpaleniu puści sobie przez 2-3 sekundy takiego biało-niebieskiego bąka i tyle.

 

Czemu to tak sie dzieje?

Mam podobnie, i zauważam, ze puszcza siwoniebieskiego bąka tylko w temperaturach gdzieś 4-10st. Jak jest chłodniej czy mroźno, bądz cieplej, to nie puszcza nic.

Brak zuzycia oleju, przez 16tkm wzial 0.4 moze 0.5 max

O co kaman?

 

 

co do filmu:

Przy odpaleniu wyglada mi to na nadmiar ropy, potem przy dodawaniu gazu spala olej.

Nadmiar, to pewnie wtrysk któryś leje, niebieski kolor to moze być odma jesli nie była wymieniana

 

PS. A totalnie zapchana odma potrafi dymić nawet tak:

Normalnie bym pomyślał, ze suszarka padła

Opublikowano
Mi przy wymianie odmy ten plastik pękł. Szkoda szukać nowej obudowy odmy tylko dla tej pierdóły. Poszukaj na allegro bo czasem sprzedają używane obudowy za grosze z tym plastikiem.
Opublikowano
Czemu to tak sie dzieje?

Mam podobnie, i zauważam, ze puszcza siwoniebieskiego bąka tylko w temperaturach gdzieś 4-10st. Jak jest chłodniej czy mroźno, bądz cieplej, to nie puszcza nic.

Kiedyś ktoś pisał zdaje się, że nieraz pierścienie potrafią przez całą noc delikatnie przepuścić jakąś małą ilość oleju, który osadza się na ściankach cylindrów(robi się jakby delikatny film olejowy) co skutkuje takim lekkim bąkiem przy pierwszy odpaleniu.

Nie wiem na ile to prawda bo aż tak dokładnie nie znam się na silnikach jednak wydaje się to dość logiczne. Ile w tym prawdy - nie wiem.

Pzdr.

Opublikowano

Byłem na sprawdzeniu i korekcja wykazała:

cyl 1: -0,1

cyl 2: -1,1

cyl 3: -0,8

cyl 4: 0,8

cyl 5: 1,8

cyl 6: -0,9

Wtryski idą do poprawki, znacząco odbiegają od 0.

Podczas pracy silnika, gdy odkreci sie korek od wlewu oleju to słychac takie stukanie. Radzono mi abym wymienił kompletną odme (myśle od zalożyć od e60). Jeszcze aktualizacje oprogramowania przydała by się.

 

Tutaj lista błędów, prosiłbym o rozkodowanie:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b0bb490c8756.jpg

Opublikowano

Odme wymien w 1-szej kolejnosci, wtryski jak przypuszczałem, mogą lać i prawdopodobnie leją. Masz problemy z odpaleniem na ciepło, czy pali od strzala?

Plastikowa odma z e60 - wprawdzie zapobiega zamarznięciu, ale separuje olej znacznie gorzej i kanał dolotowy jest bardziej zasyfiony olejem (parami oleju)

Opublikowano

Pali od strzała czy zimy czy ciepły, nie ma problemów z odpalaniem nawet w zimie. Wtryski mając takie parametry, zapewne leja.

No i tu jest kwestia sporna bo są zwolennicy edmy od e60 i od e39. Nie wiem która bedzie lepiej się sprawdzała.

Opublikowano

Jak na mój gust to jedynie wtrysk 5 lekko kuleje (1,8 z tego co widzę). Pozostałe są dość ok. Oczywiście - nie jest to wszędzie ZERO ale to nie auto prosto z salonu i jak na tyle lat to wtryski są jeszcze ok.

Co do odmy - nie ma co kombinować. Skoro do e39 jest szmacianka a nie plastik to pakuj szmaciankę. Jak kupujesz nową i wkładasz to masz w 100% pewność, że jest idealnie czysta. Jak czyścisz tą od e60 to nigdy nie wiesz, czy w zakamarkach wyczyściłeś to na 100%.

Ale oczywiście - każdemu według potrzeb. Chcesz wkładać plastik od e60 - wkładaj. Nie dziw się tylko potem, że masz większy syf olejowy w dolocie.

Pzdr.

Opublikowano

No dobra, ale jak nie wtryski sa tutaj głównym winowajcą ? Za regenerację zaplacilem 1000 a korekty odbiegają od 0 znacznie.

Moze byc jakas inna przyczyna ze sa takie korekty ? Egr ?

Odma może taki syf robic i powodować takie kopcenie ?

Opublikowano
No dobra, ale jak nie wtryski sa tutaj głównym winowajcą ? Za regenerację zaplacilem 1000 a korekty odbiegają od 0 znacznie.

Moze byc jakas inna przyczyna ze sa takie korekty ? Egr ?

Odma może taki syf robic i powodować takie kopcenie ?

Przecież pisałem Ci żeby wtrysków nie ruszać tylko odme

ps. (po regeneracji trzeba usunąć adaptacje wtrysków)

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano
Zresetowac korekcje. W M57 nie ma adaptacji. A tak poprzyczepiam sie w majowke :mrgreen: Zaprasam do mego tematu nt. wtryskow ;)

są adaptacje niema programowania wtrysków jak np. w m57TU, można nie kasować ale trzeba dużo pojeździć żeby się korekcje ustabilizowały

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

Na korekcje ma jeszcze wpływ:

- różne stopnie sprezania poszczegolnych cylindrów

- niedostateczny kontakt złączki czujnika wysokiego ciśnienia (trzeba dobrze przeczyscić izopropylem i 'zarysować' styki

 

Jak Ci pali od kopa w kazdych warunkach, to wtryski nie leją

Opublikowano
Sprężanie wypadło bardzo dobrze, we wszystkich cylindrach byly prawie identyczne wyniki. Samochód nawet po przejechaniu trasy na jalowym biegu jak stoi w pomieszczeniu to zaraz caly zakopci budynek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.