Skocz do zawartości

Steptronic czy manual?


Mrj-net

Rekomendowane odpowiedzi

Odpowiem tak bez cytowania na szybko:

Kolego ja to wiem, tylko złap sobie boka bez sprzegła i wciskajac gaz do oporu ale nie kick down. W manualu pieknie idzie bokiem przy zapieciu na 2. Oczywiscie im wiecej mocy tym łatwiej. Ze szpera to marzenie, ale bez tez jest ok. Podejrzewam ze raczej nie lubisz boka złapać tym swoim automatem w lato bo bys wiedzial ze naprawde jest to problem wyczuc stabilnie na automacie. Oczywiscie ze sie da ale ciagle nie jestes do konca pewien.

 

Skrzynia SMG jakos nie zmienia biegów jak ma M - tak wiec da sie. Zresztą chyba soft od Alpiny takze to zapewnia ale niestety nie pasuje do mojej skrzyni. A ja pisalem odnosnie tego ze M to nie M i to potwierdziles.

 

Na amerkynskie drogi i ich 60mph/h automat jest super i sprawdza sie w 100% sytuacjii. Oby u nas jeszcze jakis czas nie bylo takich ograniczen jak u nich.

 

Tryb sport oczywiscie ze zalatwia sprawe ale skrzynia bardziej szarpie - tak wiec przeciez nie bede ciagle na nim jezdzil.

I tu jest problem albo jezdzic jak stary dziadek, albo na trybie sport który troche szarpie i trzyma wyzsze obroty.

Reki na lewarku nie trzymam tak wiec wlaczenie trybu sport tez trwa. A jak mam ciagle sie zastanawiac czy wlaczyc sport czyzwykly to po co mi automat - no moze aby sie przydał w koreku.

 

Odnosnie wyprzedzania to masz racje troche to wyczulem, ale nieraz tez mnie wk...., bo ja manualem pojechał bym bez redukcji - gdyż powyzej 1800 obr naprawde autko sie zbiera. Ty jezdzisz wolnossacą benzyną tak wiec tam redukcje są pożądane.

 

Dalej bede sie uczyl jezdzic tym automatem, moze sie kiedys naucze.

Co nie zmienia faktu ze wy pewnie niedlugo kupicie sobie samochody z autopilotem co sie beda swietnie prowadziły, a ja dalej bedę czerpał przyjemnosc z jazdy manualem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dieslu tez redukcje są porzadane. Jest kompletnym bezsensem katowanie auta na niskich obrotach skoro można mieć lepsze przyspieszenie i mniejsze obciążenie układu przeniesienia napędu po redukcji. Ty chcesz katować swoje auto jednocześnie ograniczając jego osiągi i masz pretensje do automatu ze na to nie pozwala.

 

Poza tym w trybie M jak juz ci pisał rivasi zredukuje ci dopiero po wciśnieciu kickdown. Jesli wciśniesz gaz do oporu to nie zredukuje, ale do oporu bez kickdown czyli bez wciskania noga tak mocno żeby było wyczuwalne kliknięcie.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli uważasz że 75% gazu przy 2000 obr(gdzie maks moment jest dostępny chyba od 1750obr) to katowanie - to twoja sprawa. Ja uwazam inaczej - tymbardziej ze ostatnim moim BMW dojeździlem do prawie 300tys bez zadnej awarii tak własnie jeżdźąc - był manual.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest katowanie. Na skrzynie i sprzęgło (przy manualu) idzie 400Nm zamiast 300Nm a założę sie ze nie raz cisnales na 100 procent a nie na 75. Powiedz mi po co mocniej obciążać silnik, skrzynie i sprzęgło i do tego mieć gorsze przyspieszenie?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bla bla bla...

 

ok teraz pocwicz:

a/tryb do podlogi teraz juz wiesz jest po to aby ustawic optymalne osiagi silnika (4K obroty/minuta w twoim przypadku). jezeli chcesz miec ekwiwalent buta w manuala to idzisez tylko do pierwszego oporu

b / automat ma dwa polozenia pedalu gazu na kazdy stopniu, eco i speed.

c/ TRYB SPORT wlacza sie na niskich obrotach, na postuju a nie w trakcje jazdy, zmiana trybu automatu nie powinna sie odbywac podczas jazdy (patrz instrukcja obslugi) a wiec twoje dywagacje kiedy mam wlaczyc tryb sport sa po prostu dowodem ponownie ze nie znasz twojego auta oraz dzialania automatu

d/ jezdzac automatem nie uzywasz miesni nogi i reki, tylko szare komorki, trzeba rownierz je trenowac.

e/ Automat to nie jest urzadzenie dla kazdego karczka ktory zna tylko bieg i but bieg i but z manuala, tutaj trzeba troche finezji a wtedy naprawde jest to fantastyczne

f/ radze kilka lekcji doszkalajacych w prowadzeniu auta, a szczegolnie automatu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dobre rady, bede trenował.

Moze do tego automatu uzywalem za malo glowy - wiesz nazwa automatycznie - myslałem ze sie samo zrobi, ale niestety nie :) trzeba myslec i kombinowac nie tak jak w manualu.

I przyznaje sie iż tryb sport zawsze włączam w trakcie jazdy - fakt nie czytalem instrukcji.

Ale skoro trzeba na postoju to automat ma następną wadę -

 

Moze jeszcze podpowiesz co zrobic w takiej sytuacjii.

Jade w trasie po Polsce np do Zakopanego i pod gore przy 80km/h - full obciązenie 4 osoby, box,4 pary nart, a pod górke jedzie mi ~1600 obr. Odczucie jest jakby ledwo co jechał - tak to odczuwam.

Mozna lekko wcisnąc gaz wtedy zredukuje, ale na nastepnej górce(lub pod koniec tej) bedzie to samo :(.

Mozna takze włączyć tryb sport, ale trzeba by stanąć - szkoda czasu, ale jak juz stane to znowu z górki przy takiej predkosci nie potrzeba aby hamował silnikiem.

Ach ten idealny automat co wszystko wie no chyba ze znowu cos tam jest napisane w instrukcji obsługi.

Dodam ze jadąc na pusto auto daje rade nawet te 1600 obr pod górę. Nie ma takze problemu gdy droga jest pusta i mozna jechac żwawiej i szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy automat wymaga zmiany trybu na DS na postoju. Sprawdź w instrukcji bo np u mnie tego nie ma.

Jesli automat uzna ze obciążenie jest zbyt duże to zredukuje sam. Ty sie martwisz o obciążenie pod górkę a ciśnieniesz na piątce przy 2000 obrotów ? To sie logiki nie trzyma. Przy twoim silniku jazda pod górkę to żadne obciążenie w porównaniu z wyprzedzaniem. Ale jesli ci to przeszkadza to można właśnie lekko wcisnąć gaz i zredukuje. Po to to jest.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria o dużym spalaniu automatów i gorszych osiągów to dla mnie mit ciągnący się od lat 80tych, gdy automaty były 4 biegowe i porównywalne z manualami 5 biegowymi.

Stare automaty miały mało, długich biegów i dynamika dostawała po d... .

Nowe 7,8 czy 9 biegowe skrzynie biegów chyba mają dużo większe możliwości niż manual który jest maxymalnie 6 biegowym poza zeszłorocznym wynalazkiem Porsche który zbudował 7biegowy manual dla tradycjonalistów. Nie wiem ile osób uprze sie na taki zakup.

 

Dodatkowo w nowych skrzyniach 2 sprzęgła... Ja uważam że za skrzynie automat należy sie Nagroda Nobla :D :cool2:

Nie wyobrażam sobie przesiąść się do manuala, co się teraz przesiąde to mnie to drażni... przy moich słabych amatorskich zdolnościach zawsze w automacie tryb sport, manetki dają radę i jak już ktoś wcześniej pisał prawa ręka jest wolna :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dobre rady, bede trenował.

Moze do tego automatu uzywalem za malo glowy - wiesz nazwa automatycznie - myslałem ze sie samo zrobi, ale niestety nie :) trzeba myslec i kombinowac nie tak jak w manualu.

I przyznaje sie iż tryb sport zawsze włączam w trakcie jazdy - fakt nie czytalem instrukcji.

Ale skoro trzeba na postoju to automat ma następną wadę -

 

Moze jeszcze podpowiesz co zrobic w takiej sytuacjii.

Jade w trasie po Polsce np do Zakopanego i pod gore przy 80km/h - full obciązenie 4 osoby, box,4 pary nart, a pod górke jedzie mi ~1600 obr. Odczucie jest jakby ledwo co jechał - tak to odczuwam.

Mozna lekko wcisnąc gaz wtedy zredukuje, ale na nastepnej górce(lub pod koniec tej) bedzie to samo :(.

Mozna takze włączyć tryb sport, ale trzeba by stanąć - szkoda czasu, ale jak juz stane to znowu z górki przy takiej predkosci nie potrzeba aby hamował silnikiem.

Ach ten idealny automat co wszystko wie no chyba ze znowu cos tam jest napisane w instrukcji obsługi.

Dodam ze jadąc na pusto auto daje rade nawet te 1600 obr pod górę. Nie ma takze problemu gdy droga jest pusta i mozna jechac żwawiej i szybciej.

 

a/ czy wrzucanie trybu (jakieglowkiek) w automacie jest wada bo na postuju... no tak jak w manualu nie wrzucasz wstecznego jak jedziesz... czy uwarzasz ze to wada ? Manual ma tlko trzy tryby, drive, Rear i neutral, automat ma jeszcze dodatkowo sport i przejscie na polautomat (to co nazywasz manualem). Bo jak tak to wadami manualu jest brak trybu sport i polautomatu... zupelnie !

 

B/jedziesz 80 KM/h na niskich obrotach pod gore, o co chodzi ? brak ci czego ? chcesz jechac szybciej ? wolniej ? na wiekszych obrotach ? musisz doprecyzowac. Mpze ty nie masz problemu z automatem tylko potrzebujesz benzyny wtedy bedziesz jechal na 3K obroty 80 pod gore albo masz silnik do naprawy bo zmieniasz olej co 30 tys KM i lejesz 10W60 bo myslisz ze przez to samochod bedzie troche jak Mka bo go uzytkujesz tak jak skrzynie... nie rozumiejac podstaw obslugi.

 

Ja za to rozumiem ze TY zrozumiales ze ci wyjasnilem jak sie jezdzi samochodem ktory masz od poltora roku i probujesz tam jakies zagrywki ironiczne aby skryc twoja niewiedze co musi byc trudne dla osoby ktora sie w tekstach swoich kreuje na malego zapierdalacza. Rozumiem ale tak naprawde wystarczy nauczyc sie prowadzic i uzytkowac samochod i znowu bedziesz mogl brylowac przed wszystkimi :norty:. Sa szkoly jazdy i instruktorzy ktorzy ci w tym pomoga za niewielka oplata.

 

@K8 : Kazda zmiana trybu w automatach powinna sie odbywac na postoju jezeli jestes poczatkujacym uzytkownikiem jak kolega powyzej. Mozna zmieniac na tryb S w trakcie jazdy ale tylko na niskich obrotach przy malym obciazeniu, inaczej niszczysz skrzynie.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

d/ jezdzac automatem nie uzywasz miesni nogi i reki, tylko szare komorki, trzeba rownierz je trenowac.

e/ Automat to nie jest urzadzenie dla kazdego karczka ktory zna tylko bieg i but bieg i but z manuala, tutaj trzeba troche finezji a wtedy naprawde jest to fantastyczne

 

Nie mogę.. :mad2: Ludzie na tym forum mnie rozwalają po prostu, koleś w temacie pyta czy lepszy automat czy manual.

 

A nasi kochani kochani użytkownicy samochodów BMW, zaraz zrobią z Ciebie przygłupa i debila, nie używającego mózgu - tylko dlatego, że jeździsz manualem, :duh: Nauczcie się pomagac, a nie wiecznie spinac co lepsza a co gorsze.. Ok jestem "karczychem" nie umiem zmieniac biegów, nie mogę miec automatu bo nie mam finezji :norty: , Boże czytasz to i nie grzmisz....

 

P.s. Stereotypy odnośnie użytkowników BMW, chyba wciąż obowiązują, tutaj jest tylko podkreślanie tego co masz TY, a cała reszta to złom i chłam :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na pytanie kolego ktory zainicjowal post juz wszyscy odpwoiedzieli tylko kolegia @qw napisal taka sterte niscislosci ze trzeba je skorygowac ale faktualnie tak jest ja czuje to roznice jak jezdze automatem musze pomyslec co zrobic jak zrobic jak jezdze manualem samochodem z firmy to musze mocno nacisnac noga a potem wrzucic reka bieg. A tak naprawde byla to odpowiedz na "durne zachowanie automatu" a jak chodzi o stereotyp kierowcow BMW ocywiscie ze masz raje tak jest w 70%, nawet nie rozumie ze sie dziwisz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@K8 : Kazda zmiana trybu w automatach powinna sie odbywac na postoju jezeli jestes poczatkujacym uzytkownikiem jak kolega powyzej. Mozna zmieniac na tryb S w trakcie jazdy ale tylko na niskich obrotach przy malym obciazeniu, inaczej niszczysz skrzynie.

 

Zdradzisz kolego gdzie znalazłeś informację, iż zmiana trybu na S ( czyli sport ) powinna robiona być na postoju lub przy niskich obrotach??? Bo obawiam się, iż twierdzeniem tym wprowadzasz innych w błąd - tryb S jest tylko zmianą programu w skrzyni i w żaden sposób nie jest skorelowany z mechanizmami w środku. Inaczej mówiąc nie wpływa na mechanikę skrzyni lecz na sposób jej działania, zakresy obrotów i dopasowanie do wychyleń pedału gazu. W instrukcji napisane jest wprost - to położenie zalecane jest wówczas gdy pożądana jest jazda z wysokimi osiągami i nic tam nie ma o przełączaniu w czasie postoju. To przełącznik którym informujemy elektronikę skrzyni, iż nie chcemy oszczędzać, analogicznie działa przycisk kickdown - zmusza skrzynię do redukcji o ile to jest możliwe ( czyli zakres użytecznych obrotów silnika nie przekroczy czerwonego pola).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw na prawie jezdzie (19 lat temu hein), potem podczas kupna S4 ale mialem problem aby znalesc cos na temat trybu Sport w formie pisemnej (znalazlem zalecenia dla innych trybow ale nic o S)). zadzwonilem wiec do znajomego ktory mi wytlumaczyl ze de facto w starszych skrzyniach tak bylo bo nie bylo blokady elektronicznej i ti ty musiales dbac a to aby nie przekroczyc pewnych granic w obrotach na kazdym biegu ( trybie manual, 1 i 2 szczgolnie ) i podczas przelaczania pomiedzy trybami trzeba bylo de facto sie toczyc albo stac

 

Potem weszla elektronika ktora dba o to abys nie zepsul skrzyni i w momencie zmiany trybu, jezeli nie jestes w dobrych granica, rozlacza na chwile naped i go zalacza jak jestes juz w "jej" normie albo zmienia bieg dlatego w trybie M rownierz nie mozna sie obejsc bez zmiany biegow na gornych i dolnych granicach bo po prostu skrzynia dba o to abys jej nie zajechal. To samo sie miew to trybu S (ktory przy okazji sie dowiedzialem ma przelozenie biegow trybu M). A ze wytlumaczenie nie jest warte proby to pojechalem sobie samochodem na pulawska, doszedlem do 5500 obrotow i shift na S i faktycznie przez sekunde moze troche mniej, zrywa naped, wskazowka wendruje na 3300 i zalacza sie z powrotem, dosyc duza strata czasu. Jezeli ktos ma podglad na biegi (np przy dashbordzie) to mogl zobaczyc na jaki bieg przelacza tryb S przy zmianie Czyli lepiej jezdzic trybem S od poczatku jezeli chce sie go wykorzystywac bo korzystanie z trybu S ad hoc na jedno wyprzedzanie na przyklad mija sie z celem.

 

Czyli de facto masz racje, mozna zmieniac tryb S a la vollee tylko dla pojedynczych manewrow jest to nieoplacalne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze ze chociaż mozna właczać na S podczas jazdy w tej Padace - bo czesto tego uzywam.

 

Kolego Rivasi zauważ ze to ty najpierw nazwałeś mnie karkiem a potem dopiero ja dodałem troche sarkazmu do mojej wypowiedzi.

Generalnie czesto czytam co piszesz i uwazam ze czesto masz racje, i czesto podpierasz sie faktami.

Ale zrozum ze to ze twoim zdaniem skrzynia automatyczna to najlepszy wynalazek na swiecie to dla innych niekoniecznie i wcale nie muszą być mięśniakami.

Jedni wolą smartfony a inni telefony do dzwonienia.

 

Opisując przpadek przy 80km/h pod gorke chcialem tylko pokazac ze to nastepny moment gdzie moja skrzynia nie pracuje optymalnie - poprostu nie redukuje biegu, a az sie o to prosi.

Skrzynia nie wyczuwa 500kg ekstra obciazenia.

Nie pamietam czy jedzie wtedy 1200 czy 1300 obr(napisalem ze 1600), ale silnik jest na granicy drgań, poprostu czuc ze tego nie lubi.

Uwazam takze ze kola pasowe w nowych autach leca wlasnie z powodu ze skrzynia jeździ na za wysokich biegach przy spokojnej jezdzie(ekologia).

A znowu jak sie chce troche pocisnąc to traktuje diesla jak benzyne.

Ja lubie pocisnąc do odcinki, ale jak jade na wczasy i wyprzedzam to nie potrzebuje krecic do oporu i duzo przyjemniej by mi sie jechalo jak bym mógł wykorzystać moment diesla, pomimo ze K8V8M uwaza ze to katy ale to chyba dlatego ze nie wie dokładnie jakie sily działają w silniku. Wie ze dzwonia ale nie wie w ktorym kosciele.

 

W automacie denerwuje mnie jeszcze ciągniecie konwertera - wiem jest lepiej niz 20 ba nawet 10 lat temu ale nie lubie tego poslizgu.

 

Odnosnie spalania także uwazam ze jest takie samo, ale to dlatego ze nikt o zdrowych zmysłach w manualu nie jezdzi 1200obr na 6 biegu.

 

Pozdrawiam i wiecej Loozu proponuję, a jak bylo za duzo sarkazmu to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak najbardziej polecam automat. Każdy kolejny samochód będę szukał z automatem chociaż fajnie raz na miesiąc przejechać się manualem :cool2:.

Przeczytałem cały temat, zacząłem się trochę bardziej zastanawiać jak mi się jeździ i doszedłem do wniosku, że w rzeczywistości to i tak mieszam ręką na okrągło :mrgreen:.

Bardzo często przerzucam na S żeby nawet tylko jednorazowo wyprzedzić samochód bo lubię jak skrzynia zrzuci bieg. A jakbym miał dodać więcej gazu na D żeby zrzucił bieg to zajmie to więcej czasu. Ogólnie fajna skrzynia choć mam wrażenie, że dosyć często jeździ na wyższym biegu niż bym chciał.

Bardzo często też jeżdżę na manualnej zmianie.

 

Na pewno manualna skrzynia pozwala trochę lepiej panować nad samochodem ale właściwie tylko w jakiś ekstremalnych momentach typu zarzucanie samochodu bokiem, szybki start ale takich sytuacji jest bardzo mało, przynajmniej w moim przypadku. Przez 99% czasu jazdy jestem zadowolony, że mam automat. Nie wiem jak to działa ale czasami jadąc już na czerwonych obrotach na łuku skrzynia to wyczuwa i nie przerzuca mi biegu na wyższy, tak jakby to zrobiła jadąc na prostej drodze :cool2:.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze ze chociaż mozna właczać na S podczas jazdy w tej Padace - bo czesto tego uzywam.

 

Kolego Rivasi zauważ ze to ty najpierw nazwałeś mnie karkiem a potem dopiero ja dodałem troche sarkazmu do mojej wypowiedzi.

 

Wziales do siecie cos co pisalem generalnie , nie celowalem w ciebie, nie bede atakowal kogos personalnie z powodu skrzyni biegow tym bardziej ze cie nie znam. Sek w tym ze ja nie pisze po polsku tylko tlumacze na polski inny jezyk i faktycznie moze to byc czasem zle zinterpetowane. Po drugie, styl pisemny wychodzi z tego tlumaczenia bardzo bezposredni co niektorzy traktuja jak agresje a ja nie jest.

 

Generalnie czesto czytam co piszesz i uwazam ze czesto masz racje, i czesto podpierasz sie faktami.

Ale zrozum ze to ze twoim zdaniem skrzynia automatyczna to najlepszy wynalazek na swiecie to dla innych niekoniecznie i wcale nie muszą być mięśniakami.

Jedni wolą smartfony a inni telefony do dzwonienia.

 

Nie mam problemu dyskutowac tylko gubimy duzo informacji bo zamiast probowac sie bazowac na wiedzy lub faktach zbyt czesto bazujemy sie na odczuciach bo "nie zrobilismy rzeczy tak jak trzeba, rzetelnie aby moc w pelni z nich korzystac". Polegajac tylko na odczuciach bardzo czesto wprowadzamy innych w blad i zauwaz ze gdy wyspiarz zamiast faktow, analizowal twoj styl jazdy bardziej gdybajac niz probujac ustalic fakty to jemu rownierz zwrocilem uwage ze to sa odczucia a nie fakty. Zwrocie uwage na sposob podowania informacji przez kolega szymonab np w wielu postac jak np ten : viewtopic.php?f=70&t=244635 lub ten gdzie w koncu wyjasnil roznice w odmie N52 a N52n. Opiera sie na swoich zdjeciach, schematach, linkach do stron itd. To sporo pracy, czasy poswieconego ale jest to rzetelne zrodlo informacji na ktorym mozna polegac, to naprawde pomaga i cos wnosi i nawet wtedy mozna sie czasem mylic (np jak ja bo jak chodzi o tryby sport moj mozg nie zarejstrowal ze t o sa skrzynie full elktronika a nie przekladnie hydrauliczne jak wczesnie) ale nawet w tym wypadku to jest info 99% wiarygodne a jak czytam np. w innym dodatki do olejow niszcza silniki to mnie krew zalewa bo jedyna argumentacja to jest ze stryj znajomego dziewczyny kolegi zalal jeden i silnik mu padl... jest to dezinformacja, brak w tym jakiejkolwiek iarygodnosci ale ktos to powtorzy (no bo pisali to na forum BMW) itd itdi w ten sposob duzo ludzi przechodzi obok produktow ktore moga byc dla nich pozyteczne.

 

Opisując przpadek przy 80km/h pod gorke chcialem tylko pokazac ze to nastepny moment gdzie moja skrzynia nie pracuje optymalnie - poprostu nie redukuje biegu, a az sie o to prosi.

Skrzynia nie wyczuwa 500kg ekstra obciazenia.

Nie pamietam czy jedzie wtedy 1200 czy 1300 obr(napisalem ze 1600), ale silnik jest na granicy drgań, poprostu czuc ze tego nie lubi.

Uwazam takze ze kola pasowe w nowych autach leca wlasnie z powodu ze skrzynia jeździ na za wysokich biegach przy spokojnej jezdzie(ekologia).

A znowu jak sie chce troche pocisnąc to traktuje diesla jak benzyne.

Ja lubie pocisnąc do odcinki, ale jak jade na wczasy i wyprzedzam to nie potrzebuje krecic do oporu i duzo przyjemniej by mi sie jechalo jak bym mógł wykorzystać moment diesla, pomimo ze K8V8M uwaza ze to katy ale to chyba dlatego ze nie wie dokładnie jakie sily działają w silniku. Wie ze dzwonia ale nie wie w ktorym kosciele.

 

Tak jak nie jestem fanatykiem BMW jak chodzi o rzetelnosc mechaniczna i podejscia karygodne do klienta, to uwarzam ze gdy ten samochod jezdzi to jest naprawde genialny woz (a jezdzilem i porsche i Audi) i jedynym pozytywem tej sytuacji ze gdy cos sie zaczyna psuc to odczuwasz to natychmiast. Mam podobna skrzynie co ty w benzynie i jest tak dobrze zbalansowana ze nawet nie chce mi sie wierzyc ze przelozenia sa zle zrobione. Czy masz ostatni software do twojego pojazdu ? ja odczulem bardzo znaczaca roznice mieszy softem 2007 a 2013 in plus.

Tak jak ci napisalem ja bym szukal przyczynuy w silniku bo zbyt niskie obroty ngdy potrzebujesz mocy to morze byc znak ze moze cos sie zatkalo.

 

W automacie denerwuje mnie jeszcze ciągniecie konwertera - wiem jest lepiej niz 20 ba nawet 10 lat temu ale nie lubie tego poslizgu.

 

Odnosnie spalania także uwazam ze jest takie samo, ale to dlatego ze nikt o zdrowych zmysłach w manualu nie jezdzi 1200obr na 6 biegu.

 

Pozdrawiam i wiecej Loozu proponuję, a jak bylo za duzo sarkazmu to przepraszam.

 

Note. bede sie staral.

 

Nie wiem jak to działa ale czasami jadąc już na czerwonych obrotach na łuku skrzynia to wyczuwa i nie przerzuca mi biegu na wyższy, tak jakby to zrobiła jadąc na prostej drodze :cool2:.

 

skrzynia zna przeciazenie samochodu, wie ze jestes w zakrecie i ze jezeli zmieni bieg to stracisz nacisk na przod a wiec przyczepnosc a wiec mozesz wypasc z zakretu dlatego zwalnia sie przed zakretem a w zakrecie przyspiesza bo ma sie lepsza przyczepnosc wtedy. skrzynia egzekwuje jak najlepsze sposoby jazdy i nie popelnia bledow jak np kierowca ktory wpada w podsterownosc i zamiast dodac gazu aby z niej wyjsc to hamuje czyli staje sie jeszcze bardziej podsterowny bo to odruch naturalny.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi. Masz chyba skrzynie ciut starszej generacji. U mnie nie ma chwili zastanowienia przy zmianie z D na DS nawet przy wyższych obrotach. Z tego co sie zorientowałem u mnie jest skrzynia oznaczona przez ZF jako 6HP21 a przez BMW jako 6HP19TÜ. Jest to nieco udoskonalona odmiana skrzyni oznaczonej przez ZF jako 6HP19

Odnieś sie tez proszę wprost do ciśniecia pedału gazu przy 2000 rpm na piątce zamiast redukowania biegu, bo kolega galczych żyje w przekonaniu ze to optymalny sposób korzystania z auta a nie jego katowanie. Katowaniem nazywa zaś korzystanie z pełni obrotów w dieslu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie uwazam ze pełen gaz przy 2000obr to jest optymalny tryb jazdy, ale napisalem ze lubie tak jezdzić.

Natomiast jezeli bys dawal cały gaz przy 1500 obr to sie z tobą zgodzę - osprzet dostaje po dupie i to bardzo.

Nie rozumiem natomiast oszczedzania podzespołów nie jeżdzac w taki sposób (2000obr i zaraz ponad), bo te podzespoły spokojnie wytrzymają obciążenia 50% większe. Popatrz na modyfikowane bmw i nie tylko(BMW) jakie moce przenoszą na oryginalnych czesciach(wałach sprzęgłach) oraz jakie przebiegi robią.

A kola pasowe i dwumasowe padają ale bardziej od obrotów 1200-1500 bo wtedy nawet nowoczesny diesel tego nie lubi(pomimo ze przyspiesza) i to słychać po jego pracy.

Zresztą moją starą E46 320D ( z twoim ulubionym silnikiem M) ktora miala program na 180KM przejechalem do prawie 300tys km. I sprzeglo o którym mowisz po ponad 240tys wygladalo jak by mogło przejechać jeszcze 2x tyle. Wymienilem tylko dlatego ze dwumas troszkę było słychac przy gaszeniu a mialem jechac do Wloch(4000km) - po zdjeciu okazalo sie ze jest dobry halasowal z powodu korozjii spręzyn. Pewnie by sie rozlecial za jakies 30tyskm ale nie koniecznie od przeciążeń tylko ze starości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi. Masz chyba skrzynie ciut starszej generacji. U mnie nie ma chwili zastanowienia przy zmianie z D na DS nawet przy wyższych obrotach. Z tego co sie zorientowałem u mnie jest skrzynia oznaczona przez ZF jako 6HP21 a przez BMW jako 6HP19TÜ. Jest to nieco udoskonalona odmiana skrzyni oznaczonej przez ZF jako 6HP19

Odnieś sie tez proszę wprost do ciśniecia pedału gazu przy 2000 rpm na piątce zamiast redukowania biegu, bo kolega galczych żyje w przekonaniu ze to optymalny sposób korzystania z auta a nie jego katowanie. Katowaniem nazywa zaś korzystanie z pełni obrotów w dieslu.

 

Na temat dizli sie nie wypowiadam bo sie nie znam, ostatnim dizlem ktorym jezdzilem to byl czolg Leclerc dobre 18 lat temu (ale jaka moc !!!) i zostalem na tym poziomie ze dizle sa dobre do czolgow i traktorow chociaz zdaje sobie sprawe ze to nie jest juz aktualne. Ok na temat wersji skrzyni bede musial sprawdzic bo nie patrzylem.

 

Za to fakt, kola dwumasowe padaja przez jazde na wolnych obrotach i gwatownych przyspieszeniach (dlatego np trzeba sie wystrzegac X5M w dizlu bo w 75% egzeplarzy jest dwumas do wymiany za chwile. Oprocz tego patrzac na konstrukcje dwumasy, dwumas musi miec w perfekcyjnym stanie cala system bo przy np slizgajacym sie przegle (na ktorym w polsce sie dosyc dlugo jezdzi zanim sie go wymieni) to sie wytrze w sposob blyskawiczny. Czyli jednak dizel jest do traktorow :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio myślisz ze w dieslu fizyka działa inaczej niz w benzynie? W dieslu jest jeszcze gorzej bo przy danej mocy jest większy moment obrotowy i co za tym idzie siły niszczące. Przy 2 tys rpm zwykle jest maksimum momentu i największe siły. Przy niższych obrotach moment jest niższy ale dochodzą drgania i gorsze smarowanie. Po dupie dostaje wał, panewki, sprzęgło, dwumasa. A dynamika i tak gorsza niz przy redukcji. Tak samo jak w benzynie tylko w większym zakresie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio myślisz ze w dieslu fizyka działa inaczej niz w benzynie? W dieslu jest jeszcze gorzej bo przy danej mocy jest większy moment obrotowy i co za tym idzie siły niszczące. Przy 2 tys rpm zwykle jest maksimum momentu i największe siły. Przy niższych obrotach moment jest niższy ale dochodzą drgania i gorsze smarowanie. Po dupie dostaje wał, panewki, sprzęgło, dwumasa. A dynamika i tak gorsza niz przy redukcji. Tak samo jak w benzynie tylko w większym zakresie.

 

Troche zapominacie tutaj uwzglednic oboje jednej charakterystyki. Wasze silniki do traktorow nadaja sie do samochodow "wyczynowych" tylko i wylacznie dlatego ze maja turbosprezarke lub dwie... i to ona decyduje tak naprawde o pracy twojego silnika. Wyciagnij turbo z dizla i cofasz sie 30 lat w stecz... traktorzysci... !!! :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co zmieniasz temat. Sa tez takie diesle ktore maja trzy turbiny. Zreszta obecnie prawie wszystko silniki benzynowe BMW tez maja turbiny, a maks moment jest w nich dostępny od 1200-1300 obr. Ja nie tyko "troche nie zapominam" o tej charakterystyce, lecz wlasnie o niej pisze. To taka charakterystyka przyczynia sie do eksploatowania silnika w niewłaściwy sposób.

W przypadku BMW i automatu fakty sa takie, ze diesle maja dynamike na poziomie silników benzynowych o oczko mocniejszych. Podejrzewam ze moje 320d jedzie bardzo podobnie jak twoje 330i.

 

Można sobie to jak jedzie diesel lubić lub nie lubić i jeździć tak jak ma sie ochotę, ale nie można oczekiwać, ze tak samo będzie jeździł automat. Tak naprawde skrzynia ręczna wymaga o wiele wiecej myślenia, wiedzy i umiejętności by sie prawidłowo nią posługiwać, tyle ze pewnie 99 procent kierowców jezdzi nie tak jak sie powinno tylko tak jak "lubią". Potem gdy jadą z automatem uważają ze ta skrzynia źle pracuje bo nie jedzie tak jak oni przywykli.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku BMW i automatu fakty sa takie, ze diesle maja dynamike na poziomie silników benzynowych o oczko mocniejszych. Podejrzewam ze moje 320d jedzie bardzo podobnie jak twoje 330i.

 

Wazne ze ty w to wierzysz :norty: mozna sie pocieszac jak mozna jak prowadzi sie traktor :mrgreen: powiedz mi a jak tak sobie jezdzisz ta niesamowita dynamika twojego prawie dwulitrowego dizla, to nie obracasz sie co chwile gdzie ta snopowiazarka ktora cie ciagle sledzi ? :arrow: :P

 

zmienilem temat bo temat jest skonczony a wiec korzystam troche aby sie posmiac z posiadaczy prawie dwulitrowych dizli ktorzy uwazaja ze ich auto jest bardziej dynamiczne niz M3 po chipie bo taki moj fun :dance:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia wiary, ale twardych danych technicznych i pomiarów. A moje przypuszczenia możemy zweryfikować na drodze jesli tylko masz na to ochotę, poza nasmiewaniem sie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.