Skocz do zawartości

e36 320i - dluzej kreci na cieplym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam taki moly problem z e36 320i 95r w sumie to nie jest to uciazliwe ale wole za wczasu wiedziec co sie dzieje z silnikiem :P Mianowicie gdy odpalam silnik na zimnym to pali momentalnie, zero zajakniecia, ale czasami gdy odpalam juz na cieplym to tak jakby rozrusznik dluzej krecil zanim silnik zapali i gdy w takim wypadku puszcze kluczyc szybciej to silnik jakby zawiasu dostal i za chwile odpala :duh: Moje podejrzenie pada na czujnik walu korbowego ale nie jestem pewien czy takie sa objawy gdy jest on uszkodzony :wink: bylem na kompie i oto wykaz bledow:

18 - Sygnal blokady odjazdu

203 - Regulacja lambda zderzak (rzad 2)

202 - Regulacja lambda zderzak (rzad 1)

83 - Czujnik polozenia walu korbowego

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, a wiec wczoraj problem sie troche nasilil, obroty sa idealne i nic nie faluje ale podczas nacisniecia na gaz tak do 1200 obrotow silnik normalnie sie wkreca ale z takim dygotaniem silnika :? powyzej tych 1200 juz jest normalnie no i teraz czesciej dluzej musze krecic zeby zalapal a jak juz zalapie to tak dziwinie odpala, jakby mial zgasnac ale zaraz zalapauje :cry: to zaczelo sie wczoraj gdy wracalem z pracy do domu, podczas jazdy jakby na ulamek sekundy silnik zgasl, mialem ok 2500 obr i nagle wskazowka spadla na 0 i odrazu na te 2500 i jechal dalej :shock: podczas przyspieszania juz na wysokie obroty obrotomierz nie idzie plynnie ale tak jakby malymi skokami. Wypialem wtyczke od czujnika walu korbowego i na zimnym rezystancja wynosila ok 750ohm a jak zagrzalem silnik i jeszcze raz ja wypialem to ok 650 ohm a czujnika walka rozrzadu na cieplym wynosilo ok 17ohm, przy czym na odlaczonym czujniku walu silnik odpalil ale ciezko a na odlaczonym czujniku walka wogole nie odpalil. Nie sprawdzilem jeszcze sondy lambda, czy da sie ja sprawdzic samym miernikiem? aha przeplywomierz widac ze dziala bo na zapalonym silniku gdy odepne wtyczke to slychac ze zmienia sie charakterystyka silnika. Czy znacie moze jakis serwis na terenie Zabrza albo w okolicach ktory specjalizuje sie w diagnostyce komputerowej bmw? :wink:

A i jeszcze - do pracy robie krotkie odcinki 3km w jedna strone, gdy gdzies jade to bardzo czesto deptam nawet mocno pare dni temu zamontowalem sobie obc 18 i na poczatku pokazywalo srednie spalanie 12l potem wzroslo do 17 a dzis do 19 czy to normalne przy krotkich odcinkach i ostrej jezdzie? czy musze przyjrzec sie sondzie lambda?

Opublikowano
Tez wkoncu podejrzewalem czujnik walu korbowego, dzis auto non stop dlugo krecilo i ciezej zapalalo na lekko cieplym silniku, podejrzewalem ze czujnik walu zaczyna przeklamywac gdy robi sie goracy tzn rosnie jego rezystancja. 3 czy 4 raz pod razd odpalalem i za kazdym razem dluzej i ciezej krecil, wtedy spryskalem czujnik sprezonym powietrzem aby go schlodzic - odpalil odrazu normalnie, zero zamulu i trzesienia silnikiem, pojechalem do inter carsu kupilem oryginal simensa, wymienilem i smiga idealnie :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.