Skocz do zawartości

X5 e53 Zawieszenie pneumatyczne (błąd)


wic123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna jestem użytkownikiem X5 bardzo zadowolony z samochodu. Lecz długo nie trwało moje szczęście :D

Dokładnie chodzi i zawieszenie pneumatyczne wyskoczył mi błąd SELFLEVEL SUSP. INACT* (BRAK POZIOMU REGULACJI ZAWIESZENIA) byłem na

komp. BOSCH ale nie umiał się połączyć z tym problemem.

 

Jakieś podpowiedzi od czego mam zacząć, myślałem od sterownika i jego zasilania ale nie mam pojęcia gdzie go mam zacząć szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

BMW e53 3.0d z 2002 roku zawieszenie pneumatyczne tylko na tył.

 

Mam problem z zawieszenie przez cały czas świeci się kontrolka poziomowania zawieszenia. Początkowo pojawiła się zgasiłem samochód zniknęła po przejechaniu 10km po zgaszeniu i odpaleniu już się pali przez cały czas. Nic nie było wymienia w zawieszeniu. Samochód stoi równo po obu stronach taka sama wysokość bez przechyłów. Po usunięciu błędu INPą kontrolka znika kompresor pracuje do pewnego momentu przestaje pracować kontrolka zapala się i zawieszenie lekko siada z 3cm i zostaje już w tej pozycji. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś kiedyś się spotkał z podobnym problemem?

Podrawiam.

http://images68.fotosik.pl/711/9335c90bb63f0e6am.jpg

 

Nie wiem czy coś wnoszą ale wrzucam.

Jeszcze kilka screenów z Inpa

 

Takie są wartości gdy kompresor przestaje pracować.

Podczas pracy kompresora wartośći na "voltage at rear right valve" mają wartość 0

http://images69.fotosik.pl/711/ab8aa08c541fcb6amed.jpg

 

Podczas pracy kompresora po usunięciu błedu.

http://images70.fotosik.pl/710/afc4b237f8bf3443med.jpg

 

Gdy kompresor nie pracuje już

http://images67.fotosik.pl/712/113b9a73743223a0med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

U mnie problem został już rozwiązany.

Mianowicie prawdopodobnie czujnik lewy zaciął się chociaż wcześniej odpinałem sterownik zawieszenia. Można inpą sprawdzić czy czujniki działaja lub ręcznie sprawdzić zawieszeniem. Na ostatnim moim screenie pokazuje że lewy czujnik ma za małe napięcie oraz podczas podnoszenia "fast filter value" przez cały czas było na -39 natomiast prawy pokazywał o ile podnosi się zawieszenie. Gdy wyskakiwał błąd i zawieszenie opuszczało się czujnik prawy i lewy już normalnie pokazywał aktualne wartości. Tak samo miałem błąd "controling time, only one side". Jakby coś było nie jasne zapraszam na priv.

 

Ps. Przez 3 dni jeżdżenia z tym błędem na progu zwalniającym wystrzeliła mi poduszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tyle dobrze, że była to tylnia od strony kierowcy. Już wszystko w porządku jak dotąd 500km zrobione błędów nie ma. Poduszka 600zł oczywiście zamiennik z gwarancją na 2 lata. Szybki i łatwy demontaż/montaż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Ktoś sie kiedyś spotkał z takim błędem jak

rear right sensor

Power supply for sensors

Measuring range not valid. 0.0mv

 

Pod odpaleniu auta kompresor pracuje z 2sec i automatycznie sie odłącza.

Samochód nie opada nawet po nocy. Z inpy obniżanie i podnoszenie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Witam. Jestem posiadaczką bmw e53 i mam podobny problem do Waszego drodzy użytkownicy. Otóż sporadycznie, nie zawsze od około 3 miesięcy po kilku dniach stania auta w garażu patrząc na auto, było przechylone na lewą stronę,jednak ujeżdżając ok.100m auto już wizualnie było proste, nie wyświetlał się żaden komunikat. Od około tygodnia, rano auto zawsze było przechylone na tą samą stronę,raz wyświetlił mi się komunikat ,,rzeczywisty poziom nieaktywny,, postanowiłam jechać do mechanika. Stwierdził wymianę lewej poduszki (prawą wymieniałam 1 rok temu) jednak po wymianie, po 2 dniach znów auto jest przechylone i ten sam komunikat ciągle świeci. Od czego powinnam zacząć? Pomóżcie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczepię się pod temat ze swoim pytaniem: wiem od mechanika, że pneumatyka gdy jest auto podniesione (mowa o aucie z nivo tył i przód a nie sam tył) opuszcza się do poziomu 0 gdy przekroczymy prędkość powyżej 50km/h i ok bo to na jakieś dziury czy coś ale obniżenie auta też ma wracać do poziomu 0 gdy jedziemy szybciej? Myślałem, że to ma sens jak np jadę autostradą, że sobie obniżam auto i jest nisko dopóki go nie podniosę a moje się podnosi samo gdy pojadę więcej niż wspomniane 50... Jaki sens ma jazda obniżonym autem z prędkością np 20km/h? Czy to jakiś błąd u mnie? Ktoś ma tą opcję u siebie?

842486927_13_1080x720_manual-xenon-navi-pdc-nivo-fotochrom-oryginalny-przebieg-.jpg

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam potrzebuje pomocy informacyjnej -mam problem z zawieszenia tylnym x5 e53 , siedze bardzo blisko, sprawdzilem wszystkie bezpieczniki , sprawdzilem zasilanie na kostce przy pompa w bagazniku I na wtyczce w bagazniku I zasilanie jest a pompa nie pompuje I tym siedze bardzo nisko. Podlaczylem drugs pompa I jest dokladnie to samo I teraz nie wiem co dalej robic!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.