Skocz do zawartości

BMW E93 320i Zbyt glosno w kabinie jak na cabrio...


Jaroslaw_BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

Jak juz napisalem w temacie mam problem ze swoim autem odkad go kupilem. Chodzi o zbyt glosne "buczenie" lub "swiszczenie" gdy auto przyspiesza od 30km/h bo wczesniej jest wogole nieslyszalne. Dzwiek ten rosnie i najbardziej glosny jest gdy auto osiaga 80km/h. Pozniej to dzwiek silnika bierze gore nad tym dzwiekiem wiec sie pokrywaja i trudno stwierdzic czy wystepuje choc pewnie tak. Zdiagnozowalem ten problem niedawno gdy sam przejechalem sie identycznym cabrio z salonu i potwierdzil to tez mechanik (wysunal teze iz jest to dyferencjal). Dzwiek ten slychac i czuc nie z silnika a z ukladu napedowego. W dodatku mam lekki wyciek oleju ze skrzyni biegow (mozna to nazwac "poceniem sie" skrzyni niz wyciekiem). Auto jest strasznie wyczulone na prawidlowe wrzucanie biegow i na zimnym silniku raczej niemozliwym jest wrzucenie biegu miedzy jalowym a 3 biegiem bez szarpania autem. Gdy sie rozgrzeje jest juz lepiej... Dodam iz ten dzwiek jest tylko wtedy gdy auto przyspiesza lub jedzie z gorki na biegu jalowym lub wrzuconym biegu choc na jalowym mniej... Gdy auto stoi nie ma zadnego dzwieku i jest cicho. Po podpieciu komputera nie wyrzuca zadnych bledow...

 

P.S. Auto ma przejechane 150 tys. km. wiec chyba i tak czas zmienic olej w skrzyni mimo iz jest on "lifetime"?

 

Ktos wie moze co to za problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu jak kupilem mialem zalozone felgi 18" MV3 z oponami letnimi non-runflat. Na zime zakupilem 19" felgi z prawie nowymi oponami typu run-flat ale na poczatku tego roku bardzo szybko zrezygnowalem z tej kombinacji bo bylo zbyt glosne i odczuwalem kazdy wzniesienie i dolek. Wiec przeskoczylem ponownie na 18" felgi tym razem z run-flatami... W kazdym z tych przypadkow o ktorych pisalem jest ten sam dzwiek bo prawdopodobnie nie jest to przyczyna opon zimowych lub letnich lub rft i non-rft. To zdecydowanie problem ukladu napedowego lub skrzyni biegow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jakos sprawdzic ten dyferencjal...

 

W dodatku brat mi podpowiada ze moze to miec zwiazek z uszkodzona poduszka pod skrzynia biegow? Inny mechanik wskazuje na mechanizm roznicowy badz podpore walu korbowego? Jak te wyzej wymienione rzeczy sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjedz na podnosnik rozpedz auto i bedziesz wiedzial.

stawiam na dyfer bo one padaja w e93 320i

z uwagi na wysoka mase i niska moc dyfer ma krotkie przelozenie i jest dosc rzadki jako uzywka

nowy kosztuje w aso z wymiana 7000.

przewaznie padaja lozyska - sa z plasteliny, z biezni odrwaja sie kawalki i kulki halasuja.

mozesz je probowac wymieniac (ktos z forum znalazl dostawce) - pytanie kto to skreci z wymaganymi luzami :mad2:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Po wizycie u dwoch mechanikow odswiezam temat... Jeden sprawdzil samochod i nawet nim jechal i doszedl do wniosku ze to na 1000% dyfer a drugi mechanik dal go na podnosnik i dokladnie spojrzal pod auto... Dokladnie przyjrzal sie dyferencjalowi i zauwazyl ze jest bardzo luzny (na tyle luzny ze mogl nim telepac). Poza tym wszyscy pasazerowie ktorzy siedza z tylu w moim aucie gdy ich spytam skad jest ten specyficzny dzwiek to wskazuja na srodek auta pod siedzeniem... Prawdopodobnie bede szukal uzywanego na angielskim ebayu (tutaj tego duzo jest) lub z podobnym przelozeniem ale zeby nie odbiegal za bardzo od oryginalu...

 

Moje pytania:

- Czy dyferencjal moze pochodzic od diesla czy musi byc od benzyniaka, jest miedzy nimi jakas roznica?

-Czy ten wadliwy dyfer ktory mam aktualnie jakos wplywa na skrzynie biegow a dokladnie na wrzucanie biegow? Jak juz wczesniej pisalem bardzo trudno prawidlowo wrzucic bieg od 1-3. Galka od zmiany biegow wchodzi normalnie tylko to co sie dzieje po spuszczeniu sprzegla to jakas "masakra". Auto "zabkuje" ale gdy silnik jest juz rozgrzany po kilkinastu kilometrach to juz mniej odczuwac choc nadal wystepuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziałeś stan oleju w dyfrze? moze warto wymienić? to nie duzy koszt.

 

Ogolnie to nie mialem warunkow zeby to sprawdzic ale jak jutro bede u mechanika to mu zlece sprawdzenie tego oleju... Wiem tylko tyle ze wyciekow z niego nie bylo i ze ten olej jest "lifetime"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie tez nie bylo wyciekow, a poziom oleju byl nizszy o 1cm od korka wlewowego czyli brakowało troche, i czasami przy 70-80 km/h słyszałem buczenie dyfra. Zmieniłem olej, zalany na maksa i jak na razie nie słyszałem jeszcze tego wycia.

 

olej lifetime to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nie bylo wyciekow, a poziom oleju byl nizszy o 1cm od korka wlewowego czyli brakowało troche, i czasami przy 70-80 km/h słyszałem buczenie dyfra. Zmieniłem olej, zalany na maksa i jak na razie nie słyszałem jeszcze tego wycia.

 

olej lifetime to bzdura.

 

Skoro tak mowisz to chyba zlece tez zeby sprawdzil poziom tego oleju o ile jest tam jakas miara do ktorej mozna sie odniesc? Ja slysze to buczenie dyfra od 20-30km/h i az do 80km/h pozniej to juz wogole jest glosno w kabinie ze wzgledu na szybkosc wiec trudno sie dosluchac dyfra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w dyfrze masz śrubę wlewowa, i lejesz olej az nie zacznie z niej wypływać ( czasami jest też śruba na dole zlewowa, jak jej nie ma to trzeba stary olej odessać ). u mnie było trzeba włożyć palec dość głęboko zanim znalazłem olej, wiec było go za mało, dlatego może sama wymiana oleju u mnie pomogła. Ja dokładnie słyszałem wycie najmocniej jak auto zwalniało z 75 do 70, gdzieś w tym przedziale prędkości.

 

Co nie zmiania faktu ze sam olej jest tani, okolo 50-70zl więc warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.