Skocz do zawartości

320d świst podczas gwaltownego przyspieszania


deore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakis 3-4 miesiecy w moim samochodzie podczas gwaltownego przyspieszania wystepuje dziwny swist, dochodzi on ze strony kierowcy(dodam ze slyszalny jest tylko gdy okno jest otwarte przy zamknietym nawet go nie slychac) Jak dla mnie dzwiek podobny do tego jak slizgajacy sie pasek klinowy. Obroty gdy tak swiszczy od 2000 do 3000 pozniej wyzej juz ustaje. Zadnego spadku mocy samochod nic nie ma smiga normalnie. Ktos moze doradzic co to moze byc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wczoraj zauwazylem ze przy ten dzwiek jest rowniez slyszalny przy otwartym oknie pasazera, wiec slychac go po obu stronach. Problem z intercoolerem nie przeklada sie na osiagi i spalanie? Jezdze tym samochodem 3 rok i zadnego spadku mocy, wiekszego spalania, czy dymienia nie ma. Tylko ten swist.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauwazylem ze przy ten dzwiek jest rowniez slyszalny przy otwartym oknie pasazera, wiec slychac go po obu stronach. Problem z intercoolerem nie przeklada sie na osiagi i spalanie? Jezdze tym samochodem 3 rok i zadnego spadku mocy, wiekszego spalania, czy dymienia nie ma. Tylko ten swist.

 

To zależy. Gwizd / świst z pękniętych węży nie zawsze wpłynie na osiągi. Pamiętaj, że całością steruje DDE, więc jeśli wykryje spadek ciśnienia doładowania, po prostu zmieni ustawienia zmiennej geometrii, tak, żeby ten spadek skompensować. I tutaj możesz mieć niewielkie np. pęknięcie, niewielką ucieczkę powietrza, więc nie zauważysz zmian w zachowaniu auta.

 

Pocieszę Cię, że nie da się tego zdiagnozować patrząc się na silnik spod maski czy od spodu. Najlepsza droga to podemontować wszystkie gumowe węże i intercooler - węże myjesz dokładnie, po czym ugniatasz centymetr po centymetrze patrząc i szukając pęknięć, nacieć, sparciałych odcinków, albo montujesz sobie korki z PCV - jeden szczelny, drugi z zaworem do sprężarki, pompujesz węża sprężarą i pod wodę go. Tak samo z intercoolerem - zaślepiasz, nadymasz i pod wodę gnoja.

 

U mnie w ten sposób dowiedziałem się, że pękło kolanko łączące intercooler ze srebrną rurą idącą do kolektora dolotowego. Jedyny objaw to przeraźliwe gwizdy przy pełnym doładowaniu, myślałem, że turbo odlatuje do krainy błyskawicznego spoola. Na oko nic nie było widać, żeby z kolankiem było coś nie tak.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.