Skocz do zawartości

[E34] Mocny klekot m20b20


kreteda

Rekomendowane odpowiedzi

Wsiadam dzisiaj i po przejechaniu 30 km zwróciłem uwagę na stukanie w silniku, wcześniej było stukanie ale dużo ciszej - jeździłem normalnie zrobione z 3 tyś km, dzisiaj się bałem jechać jak mi tak klekotało i jechałem 70km/h trase 150 km. Co to może być i jak to najtaniej naprawić (student).

 

Olej wymieniany niedawno na lotosa 15w40 - troszeczke za dużo nalane

instalacja gazowa 2 gen

świece niedawno zmieniane na ngk

 

dodam, że prawdopodobnie mam gdzieś dziurawą chłodnicę, bo ucieka mi płyn jak przejadę się kilka km to spada na dno zbiornika wyrównawczego. termostat wymieniłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy jakiś element nie wchodzi w rezonans i czy któraś świeca nie jest luźna. BO jak to coś w silniku to tanio tego nie zrobisz i będziesz musiał szykować gotówkę.

 

Na wolnych obrotach słychać, że pracuje ładnie. Skąd najbardziej słychać ten dźwięk?

Olej to masz zalany tragiczny. Ja bym wlał półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyłka olej mam 10w40 lotosa, świece nie są luźne wykręcałem je niedawno, żeby zmienić przerwę, co do naprawy to pewnie jak narazie zapłacę same części i wymienię ze znajomym co robi takie rzeczy. Tylko co to może być, bo nie chciałbym rozkręcać całego silnika.

 

dźwięk słychać jak by walił w kolektor, jak wyjmę przewód ze świecy co jest najdalej od chłodnicy, to dużo mniej stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie z regulacją zaworów. W tym silniku nie ma chyba hydro popychaczy i luz jest kasowany mechanicznie przy rozbieraniu pokrywy zaworów.

 

Ale czy ten dźwięk to zawory to musiał by ktoś się wypowiedzieć co już to robił.

Części jeśli byś kupował to i tak po rozbiórce silnika jak nie znajdziesz przyczyny. Sprawdź czy to z silnika czy nie przenosi coś drgań jakiś element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spory, jak faktycznie panewki to zastanów się czy chcesz zrobic mega dobry silnik na lata czy kupić używke. Licz się z tym że jak ściągniesz głowice to nei tylko panewki mogą być do wymiany, przy okazji pasuje też głowicę zrobić, splanować, dotrzeć zawory itd, sporo uszczelek, uszczelniacze też pasuje wymienić na nowe bo bez sensu składać na starych, poza tym po drodze zawsze coś wypadnie. Ciekawe jak pierścienie itd.

Generalnie olej to masz po prostu najgorszy shit...co do chłodnicy skoro aż tak Ci ucieka woda to może go gdzieś przegrzałeś i głowicę szlag trafił? Takie mocne stukanie może być spowodowane wieloma czynnikami, panewki tak z dnia na dzień to szczerze wątpie żeby poszły. Może jakiś konik się poluzował i klepie, pierścień mógł pęknąć..tłok jakby był uszkodzony to by klepał nieziemsko więc wątpie, panewki troche inaczej słychać. Jak masz kogoś kto się zna to warto ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy nie ma luzów, przy okazji ustawić zawory bo to dużo roboty nie ma przecież. Cięzko to zdiagnozować tak na odległość. Zacznij od ściągnięcia pokrywy :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest filmik, mogę nagrać jeszcze jeden.

Jutro będę próbował ustawić luz zaworowy, jak sprawdzić czy nie ma luzów na konikach?

 

mechnika mam, ale do niego mam 150 km i muszę je jakoś przejechać, a jak się okaże, że silnik do wymiany dobrze by było zebym juz go miał ze sobą - zaczynam pracę w której potrzebny jest mi samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręcznie:) ściągnij pokrywe i musisz po kolei sprawdzać, poruszaj, góra dół na boki, przy takim stukaniu jeśli to będzie to, to na pewno zobaczysz różnicę w tym ile ma ruchu. Ustaw może na zimnym silniku, nie będziesz się musiał śpieszyć, sprawdź jaki ma być luz wcześniej. Moim zdaniem mógł się tylko poluzować i to on klepie, dźwięk podobny.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem z filmiku wynika ze wał jest gleba :duh: moja rada jak chcesz robic ten silnik to nim juz nie powinienes jezdzic, sprawdz to gdzie ci to stuka wjedz na kanal kup stetoskop taki dla mechanikow (to jest taki jak maja lekarze tyle ze z takim pretem) zapal auto i osluchaj dolna czesc silnika i gorna a jak tego nie potrafisz zrobic sam to mechanik każdy powinien to w ten sposob osluchac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

silnik wymieniony, wstawiony taki sam m20b20 za 300 zł + 50 zł dojazd i 75zł olej neo(?) car 10w40 (podobno nie jest zły) wymiany nie licze

silnik miał dużo gratów przy sobie m.in wtryski, kolektory, swiece, rozrząd, wisko jak nowe. Chodzi zarąbiście dużo bardziej rasowo niż poprzedni koń, nie wiem od czego to zależy. Tak, że nie wyszło drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wymieniony, wstawiony taki sam m20b20 za 300 zł + 50 zł dojazd i 75zł olej neo(?) car 10w40 (podobno nie jest zły) wymiany nie licze

silnik miał dużo gratów przy sobie m.in wtryski, kolektory, swiece, rozrząd, wisko jak nowe. Chodzi zarąbiście dużo bardziej rasowo niż poprzedni koń, nie wiem od czego to zależy. Tak, że nie wyszło drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.