Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem jak w temacie, a zaczęło sie to tak. Jechałem w trasie i nagle samochód sie zagotował(wczesniej miałem problemy z uciekającym płynem chłodniczym) okazało sie ze pod kolektorem i kanałami dolotowymi spadła jedna z rurek i wywaliło cały płyn. Usunąłem tą usterkę i zalałem układ wodą aby dojechać do miejsca docelowego. Po tym postanowiłem wymienić wode na płyn chłodniczy z powrotem, i tu zaczęła sie impreza. Po zalaniu płynu i odpowietrzeniu układu zaczeło sie robić coś dziwnego. Po przejechaniu parunastu kilometrów, tyle by dobrze rozgrzać silnik górna rurka jest twarda i mocno gorąca a po odkreceniu odpowietrznika wali płyn pod ciśnieniem ( silnik w tym czasie jest zgaszony ). O odkręceniu korka nie ma mowy bo wywala płyn. I moje pytanie, czy układ jest nadal zapowietrzony? W środku ogrzewanie działa bardzo dobrze. Mój pojazd to e36 1.8i silnik m43. Pozdrawiam.

 

 

 

Proszę o poprawienie.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Edytowane przez rafi993
Opublikowano

Węże da się chociaż trochę ugiąć? Są nabrzmiałe mocno czy mają tą samą średnice tylko są twarde?

Możliwe że źle odpowietrzyłeś lub korek nie popuszcza ciśnienia.

 

W najgorszym razie uszkodzona uszczelka pod głowicą.

Opublikowano
zastanawiam sie nad tą uszczelką. Wydaje mi sie ze dobrze odpowietrzyłem. Co do węży to da sie je ścisnąć i nie zwiększają swojej średnicy, ale nigdy do tego stopnia twarde nie były. Nawet po trasie 300km ciągłej jazdy.
Opublikowano
Ciśnienie w układzie chłodzenia bmw wynosi 2bary to węże muszą być twarde ale bez przesady napompuj oponę rowerową do 2barów to powinieneś wiedzieć jakie mają być węże. Zrób tak na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i odpal auto i tak niech chodzi do puki termostat się nie otworzy przez zbiornik wyrównawczy odpowietrzysz układ, tylko obserwuj poziom płynu na pewno się trochę podniesie ale nie pod sam korek ja tak odpowietrzam bo korek chłodnicy odkręcam tylko podczas nalewania płynu ,silnik chodzi nawet 15minut i poziom płynu podnosi się tylko nieznacznie możesz oczywiście w tym czasie trochę potrzymać silnik na obrotach i będziesz idealnie widział czy płyn w zbiorniku się przelewa przez otwór przelewowy
Opublikowano
Grzanie działa bardzo dobrze i bardzo fajnie, juz po chwili leci ciepłe powietrze, a jak wskazówka w pionie to juz całkiem spoko jest.
Opublikowano
Zrobiłem tak, żadnego powietrza, żadnych wycieków. Po parunastu minutach poziom podniósł sie o jakieś 3-4cm, ale... no własnie jest ale bo jak zakreciłem korek i po niecałej minucie odkręciłem to tego płynu było juz nie tyle co napisałem tylko prawie pod korek, i jak by tak dłuzej pojeździł to pewnie bym już korka nie odkrecił bez wywalenia płynu przez niego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie odkręcaj korka. To jest układ ciśnieniowy.

Zakręć korek i jak jest wszystko ok. to na zimnym musisz mieć pół zbiorniczka płynu, a na rozgrzanym pełen.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
da rady ale naturalne jest ze wyleje Ci przez niego płyn i 50/50 czy sie poparzysz czy zdazysz tego uniknac :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega napisał.

Na zimnym ma być pół zbiorniczka.

Odpal auto zobacz czy sączy się płyn na samej górze zbiorniczka przez taką małą dziurkę i zakręć korek.

I nie odkręcaj tego korka chłodnicy!!!

Jak silnik popracuje trochę to zluzuj odpowietrznik, zobacz czy powietrze nie leci. Jak nie będzie leciało tylko płyn będzie leciał to zakręć odpowietrznik, przejedź się i jeszcze raz zluzuj odpowietrznik(na odpalonym silniku) celem sprawdzenia czy nie ma powietrza jak nie będzie powietrza to zakręć.

Sprawdź na drugi dzień na zimnym, przed odpaleniem silnika poziom płynu jak będzie mało to dolej. Zakręć korek i nie odkręcaj go.

PS.Co tak uwziąłeś się na ten korek?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Wyczytałem kiedyś gdzieś w necie ze można odkręcać korek na gorącym silniku i nie wywali płynu i wtedy z układem jest wszystko spoko.
Opublikowano

To zależy od auta. W mojej mogę odkręcić i robiłem to podczas odpowietrzania i jak miałem dziurawą chłodnicę. Ciecz podnosiła się na kilka cm, ale nie aż pod górny stan.

W lagunie I nie odkręcisz korka bo wywali płyn. Z układem wszystko ok.

Miałem też vectre b benzynę tam to samo. Nie odkręcisz bo wywali płyn

 

Zresztą nie powinno się tego robić raz bo można się popatrzyć, a dwa bo można zapowietrzyć układ. Po odkręceniu nie ma ciśnienia i płyn może zacząć wrzeć jak jest zbyt mocno nagrzany. W głowicy na zgaszonym potrafi wzrosnąć temp o kilka-kilkanaście st. Układ straci ciśnienie i zaczyna płyn wrzeć. W zbiorniczku tego nie zobaczysz.

Opublikowano
Po paru odpowietrzeniach już jest wszystko dobrze, bo po przejechaniu 300km nic sie nie wydarzyło, ale mocno kopci mi na biało, wiec może czeka mnie wymiana uszczelki. Temat do zamknięcia, lub jeżeli zdaniem moderatorów nic nie wnosi to do usuniecia. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.