Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie , w ostatnim czasie stałem się szczęśliwym posiadaczem bmw;] jednak po dwóch dniach zauważyłem ze zaczął kapać płyn chłodniczy. pojechałem do mechanika który stwierdził iż walnięta jest chłodnica wiec zakupiłem inna , używana . odstawiłem auto na wymianę , nazajutrz przy odbiorze auta z ''nowa'' chłodnica mechanik oświadczył ze wszystko jest ok i można śmigać , zrobiłem jakieś 16-20 km i znowu to samo. płyn sączył się dokładnie w tym samym miejsc to znaczy na samym dole chłodnicy w okolicach tego niebieskiego '' koreczka'' [będę mógł wstawić zdjęcie jeżeli zajdzie taka potrzeba] znowu pojechałem do mechanika i stwierdził ze to z tego koreczka kapie , wiec wymienił na nim oringi , znowu przez jakiś czas było ok aczkolwiek miejsce było lekko wilgotne i po czasie znowu pojawił się wyciek :( :( :( mechanik mi powiedział ze silnik i osprzęt jest w super kondycji ;[[ wiec dlaczego tak się dzieje ;[[[ proszę was o pomoc gdyż w końcu chciałbym się nacieszyć swoim autem;[[

 

Poprawiłem, ale następnym razem proszę się stosować do...

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
jeżeli opaski zaciskowe i węże całe tak jak i chłodnica to przyczyną może być zbiorniczek płynu,podejrzewam że oring między chłodnicą a zbiorniczkiem poszedł i dlatego sączy płyn lub sam zbiorniczek jest nieszczelny.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
a czy to jest możliwe ze przy drugiej chłodnicy jest ten sam problem;// czy mogą być jakieś inne przyczyny tego problemu ;/ auto się nie grzeje, węże są miękkie ;// ogrzewanie działa ;//
Opublikowano
witam, niestety z tego co piszą chłopaki na forum to częsta przypadłość naszych bawarek i niestety wymiana tych oringow pomaga na krótką chwilę albo od razu przecieka. więc zostaje wymiana na nową. ja akurat jestem przed wymianą ale wyciek mam gdzie indziej. nie chcę się pchać w używki bo jak widać nie tędy droga. ale teraz moje pytanie: jakiej firmy chłodnicę kupić? najlepiej nissensa ale może jest coś tańszego-sprawdzonego i nie warto przepłacać???
Opublikowano
czyli waszym zdaniem najlepiej wymienić na całkiem nowa chłodnice tak ;] a może w moim aucie tkwi jakiś problem mechaniczny którego mój fachowiec nie sprawdzi , jeżeli tak to jaki , interesuje mnie tez koszt zakupu naprawdę dobrej chłodnicy , zbliżonej jakościowo do orginalu tez słyszałem ze nissens jest dobry
Opublikowano

Siema

 

Nie chce się mądrzyć bo nie widze ale czy nie jest przypadkiem tak ze zostawiłeś stare węże i stare opaski zaciskowe a dodatkowo zapinasz w tym samym miejsc?? Bo jeśli tak to obojętne czy chłodnica nowa czy stara i tak bedzie ciec. Przytnij wąż i przesuń tak aby cybant zacisnął sie w nowym miejscu. PS i zmień mechanika :)

Buczu
Opublikowano
ale to nie jest wyciek z węzy to kapie sobie u samego dołu chłodnicy , dokładnie to na wprost od tego niebieskiego odpowietrznika na samym środku na składaniu tych blaszek , wiec moje pytanie brzmi ; czy w moim aucie jest jakaś usterka czy po prostu mam takiego farta i kupiłem druga walnięta chłodnice;/
Opublikowano
Jesteś na 100% pewny, że to tam kapie? Może masz źle odpowietrzony układ i Ci korkiem wlewu wybija płyn trochę. Płyn cieknie po plastikowym zbiorniczku i chłodnicy i skrapla się w tym najniższym punkcie przy korku do zlewania.
Opublikowano
Widze ze bez foto to sie nikt konkretnie nie wypowie. PS jak masz stara chłodnice to zawsze mozesz ja prawdzic. zatkaj otwory i napełnij woda destylowana i bedziesz wiedział czy cieknie czy nie.
Buczu
Opublikowano
Hmm nie bardzo wiem. Możesz jeszcze spróbować te uszczelnienia do chłodnic. Z mojej strony mogę polecić bardziej te płynne niż w proszku. Nie zaszkodzi a może pomóc.
Buczu
Opublikowano
ciężko stwierdzić skąd Ci tam leci.ze zdjęcia nikt Ci nie powie. musisz sam poobserwować. ja też mam wyciek i nie wiem skąd. muszę zdemontować tunel wiatraka i plastiki z góry. zaglądałem przez nerki z przodu i mam mokrą chłodnicę z prawej strony w rogu ( widoczne tam są jakieś gumowe oringi). możliwe że mi z nich cieknie i leje się po tunelu.ale dopiero jutro będę rozbierał i może dojdę co i jak.może spróbuję uszczelniacza jeśli to będzie niewielkie uszkodzenie. Tobie też życzę powodzenia, aby obyło się bez większych kosztów (czytaj: nowej chłodnicy).
Opublikowano

podobno te wszelakie uszczelniacze mogą uszkodzić nagrzewnice;// [tak słyszałem tylko] u mnie woda pojawia się na tej blaszce , na pewno tamtędy cieknie bo jak ładnie wytarłem do sucha tylko tam się robi wilgotne , jestem tak zdesperowany ze nawet jeśli będę musiał to zakupie nowa chłodnice , wiec teraz pytania

-jaki waszym zdaniem jest najlepszy uszczelniacz

-jaka chłodnicę wybrać[ do 500 zl]

-czy mój wyciek to po prostu problem z chłodnica[ typowa usterka]

Opublikowano

W sklepach polecają nissens i ja takową zakupiłem do M52.

Masz coś nie tak z ukłądem jak węże masz miękkie. Po takim dystansie musisz mieć węże twarde że da się tylko bardzo lekko ugiąć.

Opublikowano

Uszczelniacz nie ma nic do nagrzewnicy, możesz użyć STP - na Orlenie nawet kupić gdyż te produkty są dobrej jakości i na Polske jest tylko jeden importer i ceny na stacjach są takie same a nawet tańsze niż nawet w Tesco. Jeśli chodzi o węże to zostawcie ten temat bo to żałosne - silnik sie grzeje a układ chłodzenia jest po to aby go schłodzić i płyn chłodniczy przejmuje ciepło i oddaje między innymi przez gume w wężach a jak wzrasta temp guma to i wzrasta jej elastyczność - to jest tak samo jak opony na F1 po nagrzaniu opon samochód jedzie szybciej :)

 

Najprościej bedzie tak jak mówilem i wymontuj chłodnice i sprawdz czy jest szczelna. Bez roboty a od samego gadania awaria sie sama nie naprawi.

Buczu
Opublikowano
Uszczelniacz nie ma nic do nagrzewnicy, możesz użyć STP - na Orlenie nawet kupić gdyż te produkty są dobrej jakości .

 

Jak nic nie ma? Zawali mu nagrzewnice bo jest taka możliwość i w zimę będzie miał problem z ogrzewaniem albo elektrozaworami. Może paść pompa wody. Szlamienie układu nei jest rozwiązaniem.

Trzeba kupić chłodnicę i tyle. Nie jest to jakiś ogromny wydatek by sypać jakiegoś badziewia i się modlić kiedy możę w trasie to coś puści albo zrobi coś z pozostałymi elementami układu.

Opublikowano
wiec nie pozostaje mi nic innego niż polecieć do sklepu po chłodnice ;] ale to dopiero za dwa tygodnie bo wyjeżdżam , jak wrócę i naprawie dam znać ;] z chęcią jeszcze dziś poczytam wasze sugestie co do problemu
Opublikowano
Uszczelniacz nie ma nic do nagrzewnicy, możesz użyć STP - na Orlenie nawet kupić gdyż te produkty są dobrej jakości .

 

Jak nic nie ma? Zawali mu nagrzewnice bo jest taka możliwość i w zimę będzie miał problem z ogrzewaniem albo elektrozaworami. Może paść pompa wody. Szlamienie układu nei jest rozwiązaniem.

Trzeba kupić chłodnicę i tyle. Nie jest to jakiś ogromny wydatek by sypać jakiegoś badziewia i się modlić kiedy możę w trasie to coś puści albo zrobi coś z pozostałymi elementami układu.

 

Chłopoku poucz sie troszke mechaniki. Problem z ogrzewaniem czy układem to możesz miec jak ci sie termostat zablokuje albo pompa wody ( ale pompa predzej sie zatrze ze starości albo łopatki popękają jak beda plastikowe ) a efekt szlamu bedzie zawsze jeśli nie dbasz o układ. Uszczelniacze płynne o jakich mówiłem nie daja efektu szlamu - proszkowe i inne dziwne rozwiązania tak. A tak poza tym - gratuluje Ci pewności ze to cała chłodnica jest problemem ale ja wiem teraz nie ma już mechaników tylko wymieniacze bo myślenie boli. Ale kto bogatemu..

Buczu
Opublikowano
co do mojego mechanika , w sumie jest ich trzech na warsztacie każdy z nich ma bmw i tez są pasjonatami marki. każdy w okolicy kto posiada bmw ich chwali , moje poprzednie betki tez naprawiali bez problemow tylko tu coś nie idzie... już gubię się w tym wszystkim naprawde
Opublikowano

No napewno dbanie o układ to lanie jakiegoś badziewia :cool2: Ja jak miałem wyciek od razu chłodnica poleciała a nie jakieś dziwaczne preparaty.

Jak nie cała chłodnica? A co pół? Może niech do spawania da nie? Nawet jak są problemy z łączeniem zbiornika to regeneracja często nic nie daje albo na bardzo krótki czas.

Opublikowano
tak własnie myślałem sobie o regeneracji , kumpel którego spotkałem godzinę temu , mówi ze sobie zregenerował i ma już 1,5 roku spokój. Co wy na to
Opublikowano

A ja na to że lepiej kupić nową chłodnicę szczególnie jak masz R6.

 

Żadne płyny żadne proszki żadne spawanie jak dla mnie nie wchodzą w grę. Ale każdy robi to co lubi. Potem jest gadanie że w BMW pękają głowicę :mad2: Jeden drugi i trzeci zacznie drutować to tak jest.

Opublikowano

w takim razie zakup nowej chłodnicy , decyzja ostateczna ;]]

 

bylem dzis z samego rana w motoryzacyjnym , zabuliłem 330 zl na nissenssa ;] jak zmienię dam znać co dalej

Opublikowano
ja tez byłem dzisiaj w hurtowni. chcieli mi wcisnąć jakąś chinszczyznę za 250 zł, a za nissensa zaspiewali mi 300 zł. toc i mi straszna różnica w cenie. śmiać mi się zachciało. wybór oczywisty. doszedłem chyba skąd mam wyciek. leci mi na łączeniu radiatora w samym rogu na samej górze. mam fotkę ale niewyraźną. sa tam jakieś gumowe oringi, które są od góry do samego dołu chłodnicy i prawdopodobnie z tego na samej górze leci i cieknie po wszystkich na dole. i pewnie już się nic nie da zrobić a szkoda bo chłodnica oryginał bmw :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.