Skocz do zawartości

m54b25 stuki w silniku


SKOUSER

Rekomendowane odpowiedzi

witam i pozdrawiam . Po zamianie silnikow m54b22 na m54b25. Podczas delikatnego dodawania gau przed 2000 tysiacami obrotow , slychac stukanie . Odglos pojawia sie na zimnym i rozgrzanym silniku , oczywiscie podczas jazdy, na biegu 2,3 . :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez samochodu ciężko coś stwierdzić, filmu też nie zamieściłeś.

Obstawiam vanos.

Poszukaj na forum, w internecie i przede wszystkim obejrzyj i posłuchaj filmy na youtube.

Jeśli to rzeczywiście vanos, to katastrofy nie ma. Wymiana uszczelnień i kasowanie luzów. Szacunkowy koszt części i robocizny to 800zł i oczywiście osoba, która wie co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz . Opsluchalem vanosa i delikatnie tyrkocze . Obecnie przebywam w londynie wiec koszty beda wyzsze :? . Ale problem to bedzie ze znalezieniem dobrego warsztatu .( CZY NA FORUM MA KTOS NAMIARY NA FACHOWCA W LONDYNIE) . A tak na marginesie to jaki przebieg moze miec silnik skoro odzywa sie vanos . dzieki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam zrobiłem 2500km temu to samo - z m54b22 na 25 - bez żadnych innych modów, silnik pracuje cudnie, zgodnie ze swoim przebiegiem, 47tkm, stary miał 312 ale też nie stukało nic, obstawiam, że z powodu długiego odstania lub demontażu czegoś zszedł olej z vanosów i wszystko sie pozapowietrzało, spróbuj może tego... tak btw stary motor padł nagle zasysając deszczówkę przez serwo hamulca - zatkany odpływ - dużo tej wody było, korbowód wyrwał się z tłoka nr 6 i wyszedł bokiem... :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się pod temat, by nie zakładać nowego.. zatem, czy ktoś może posłuchać filmiku poniżej:

 

https://www.youtube.com/watch?v=K74JM-2e2J0&feature=youtu.be

 

Chodzi generalnie o to, że od kupna (E46 coupe - M54)jakoś nie przykładałem uwagi do tego, ale z racji tego, że od niechcenia zacząłem czytać tematy o vanosie (nie wiem po co i zaczałem szukać problemów) to zajrzałem jak to u mnie wygląda.. Generalnie coś tak puka delikatnie.. jak przykładam ucho to pokrywy vanosa to słyszę dalikatny hałas więc nie wiem jak to jest kiedy jest "normalnie". Mam wrażenie że tak cały hałas/klekot odbywa się z centralnej części silnika. Dodam tylko, że nie mam problemów z mocą, przyspieszeniem i wolnymi obrotami, falowania też nie zaobserwowałem.. czasem (1 na 10) się tylko zdarzy jak pompa powietrza wtórego chodzi, wskazówka obrotomierza podskoczy i zaraz opadnie, kiedy się wyłączy wszystko jest ok. Trochę się tym martwię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moj przegrzalem poszla glowica . Mechanik zaproponowal b25 :D , akurat taki znalas . przejechalem 3000 km . Silniczek jest ok , pracuje rowno wkreca sie gladko .

Zastanawia mnie jedynie ten odglos przy delikatnym przyspieszaniu z 1.5 tysiaca do 2.0 gdy silnik jest opciazony . auto sie wkreca, nie ma oporu :?: w b22 tego nie

slyszalem . Po podniesieniu maski dzwiek (pracujacego silnika ) jest zblizony ,do tego jaki slyszymy na filmiku zamieszczonym przez michu86

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tym filmiku, nie wyłapuje nic czym mógł byś się przejmować.

Generalnie, takie cykanie powoduje osłona wałka pod pokrywą zaworów, ale to w większości aut dostaje takich wibracji.

 

Czyli nie ma nic szczególnego czym mam się martwić? Generalnie jak mój mechanik zmieniał mi uszczelkę pokrywy zaworów wspomniał, że (nie znam zbytnio określeń technicznych - wybaczcie) wszystko jest tak ok, chodzi gładko i nie ma żadnych nierówności czy jakoś tak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zamieszczony filmik, to wg nie ma tam nic niepokojącego. Może jakby się uprzeć to można by się doszukiwać głośnej pracy Vanosa, ale chyba tylko po to, żeby stworzyć problem.

Jeśli są padnięte uszczelnienia Vanosa, to terkotanie jest głośne, zwłaszcza przy schodzeniu z obrotów. W dodatku mocno falują wolne obroty na zimnym silniku, potrafi nawet zgasnąć jak za mocno spadnie z obrotów. Inna rzecz, która może jeszcze hałasować to zawór DISA, wytarte osadzenie klapki i zaczyna drgać. W ekstremalnych przypadkach klapka już w ogóle nie trzyma się trzpienia i lata luźno. Ale to słychać w centralnej części kolektora dolotowego.

Czasami zdarza się, że słychać lekkie tykanie jakby od spodu silnika, u mnie akurat tak jest. Nie mam pewności co to jest, ale przeglądając na Realoem, wydedukowałem, że to może być popychacz przy pompie oleju.

O Vanosie i zaworze DISA pisałem w kilku postach.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.