Skocz do zawartości

brak mocy 4.4 b


gora80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem a mianowicie: posiadam bmw x 5 e 53 4.4 benzyna i objaw jest następujący..... Raz jest moc ,raz nie ma nie ma znaczenia czy silnik zimny czy goracy.

Dodam że filtry świece nowe. wymieniałem sądę lambda bo kontrolka silnika się zapalała ale już jest dobrze.

Jak brakuje mocy to wydaje mi sięże silnik jakby buczał ,jest słyszalna inna praca.

Samochód ma oryginalny przebieg 184 tys km

Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze co sprawdziłem.

Po podłączeniu pod kompa oryginalnego ,czy tez kts 570 nie ma żadnych błędów.

ciśnienie paliwa 3,5 bara. dopiero co zmierzyłem.

Cóż mogę dodać?

silnik pracuje jak na 4.4. cicho coś tam troszkę się odzywa może na bank 2 vanos ale określone przez fachowców że jest igła. Katalizatorów nie podejrzewam bo sondy pokazują właściwy pomiar - linia prosta ,zreszta na zimnym tez tosię objawia. Jak pisałem wcześniej filtr paliwa nowy powietrza nowy świece nowe paliwo tankowałem i 98 i na różnych stacjach tez wykluczam.

Jęsli ktoś miał coś podobnego lub może coś podpowiedzieć to chętnie przeczytam , dodam że jestem mechanikiem i diagnosta samochodowym więc mam dostęp do różnych kompów i urządzeń . Nie miałem wcześniej takiej bmw ale auto jak auto.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo nikt nic nie ma do powiedzenia?

Może teraz bo wyświetliło błąd z kts 570

26 adapt. mieszanki 1 (multip. ,rzad1) komp./funkcja przy zderzaku regul.

lub z INPA BMW

LR-Adaption multiplikativ Bereich1

Kts podaje co sprawdzać ,ale żadnego lewego powietrz nie widać i nie słychać ,przepływomierz działa poprawnie,sondy wykresy poprawne.

Zachęcam do rozmów.

Dodam jeszcze , dziś wymieniłem odmy bo nie podobały mi się te węże i zamieniłem stronami sondy lambda. Do tego wyczyściłem przepustnice.

Po tych operacjach wykasowałem błędy, zrobiłem ustawienia podstawowe przepustnicy ,resetowanie wartości adaptacyjnych i przejeżdżę ze 40 km to będę wiedział . Jeśli pokarze na rzędzie 2 czy też na bank 2 to wymieniam sądę , jeśli na tym samym to nie wiem.

Chodzi mi po głowie przepływomierz...ale nikt nie chce wydać 400 zł na boscha w ciemno...wiadomo. ;-)

 

Koledzy od 4.4 gdzie jesteście?

Edytowane przez gora80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ,podbijam jeszcze raz wątek.....mocy i nie mocy w e 53 4.4.b ,

Otóż .... raz moc jest raz nie ma. Żadnych błędów w inpie -czyli w kompie sterownika. Ktoś kto sie interesował to wie że wszystko zrobione, powymieniane.

Pytanie moje czy ktoś miał taki przypadek że np: odpala silnik zimny lub ciepły i słychać jakby załączona wiskozę wycie jej (czyli od razu inna praca silnika) i brak mocy - wciskasz pedał i nie wciska Cię w fotel. Potem jedziesz z 2 kilometry wciskasz pedał gazu jedzie jak szalony, Potem znowu nie.

Nie miałem do czynienia z takimi silnikami i nie wiem co to może być. Nasuwa mi się albo klapy w kolektorze ssącym o ile są lub przepływomierz. Ale jak napisałem nie wiem.

Dodam że w Lublinie są ,,fachowcy,, od bmw -BRJ , ale miałem z nimi do czynienia przez 30 min, i nie oddam tam auta,zresztą słowa zostawić auto będziemy diagnozować a roboczo godzina to 120 zł mówi samo za siebie...zresztą sam pracuję w takiej branży.

oczekuję jakiejś mądrej rady nie wierzę że nikt nie miał takiego problemu.

pozdrawiam

 

Hallooo!!!

 

Dodam że wymieniłem przepływomierz na nowy BOSCHA i lipa nie ma poprawy . Więc co jeszcze wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Tak, Vanosy klekoczą , ale to według większości fachowców bmw jak nie słychać rozlatującego się rozrządu to nie ruszać ,nowe z BMW potrafią po ok 40 tyś km tak samo.

Taki mankament silników.

Skrzynie biegów tez się sypią właśnie jestem w trakcie naprawy ..... nie ma tragedii na szczęście. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kolegi vanos zaczal klekotac przy 150000 km . W sumie za regeneracje nawet 1000 zl nie zaplacil . Po tej operacji do dzis jezdzi bez problemow.

Jaki sa u was koszty remontu skrzyni ?

 

gora: jakiego koloru x5 masz ? moze cie gdzies czasami widzialem w lbn ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor srebrny

 

 

Koszty naprawy skrzyni biegów.....

olej mobil LT-71141 8 litrów + filtr - 380 zł

regeneracja konwertera - firma samko 680 zł z przesyłką w obie strony

wymontowanie zamontowanie skrzyni biegów 400 zł

Demontaż montaż skrzyni biegów 1000 zł

Płukanie chłodnicy oleju (jeśli występują opiłki w oleju) ok 300 zł

i ...teraz zależy co w skrzyni poszło np:

KPL uszczelek oringów i dwa simeringi do montażu -560 zł

Dalej tak zwany tłok wstecznego 140 zł (częsta usterka)

Jeśli widać zużycie lub mikro pęknięcia kosz sprzęgła ok 1100 zł

Ja na szczęści w swojej tylko tłok wstecznego oczywiście mycie itd itp....

Skrzynia oryginalna bez wcześniejszych napraw na niektórych podzespołach widać jeszcze oryginalne napisy.

Potwierdza się więc autentyczność przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2500zl za regeneracje konwertera , czyszczenie ,olej i robocizne to bardzo normalna cena. Gdzie to robisz/robiles? . Slyszalem ze w lublinie jest tylko asb plochec ktorzy robia automaty ,ale z tego co wiem to oni nie bawia sie w regeneracje konwertera tylko chca na starcie 6000zl za ,,polowiczny remont'' skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na temat Płochecia ,lepiej nie będę się wypowiadał....-On robi na miejscu ma sprzęt do regeneracji konwerterów ,ale jak napisałeś....nie bawi się w samą regenerację,tylko zakłąda grubą naprawę skrzyni biegów.

jest jak pisałeś.....

Alfred Wójcik Jaroszewice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podbijam temat.

Gora80: robiles mechatronika w skrzyni ? chodzi mi o separator , adapter i tloczki . Sam za kilka miesiecy mysle ze sie wezme za drobny remont bo mimo ze skrzynia dobrze dziala to widze roznice w porownaniu do tego co bylo np 6 miesiecy temu. Podobno( opinia dwoch mechanikow od asb) te tloczki sa glowna przyczyna szarpniec przy redukcji biegow.Przy przebiegu 200k to mowili ze nie ma sily zeby nie byly zniszczone . Miales duzo opilkow z konwertera ? Jak skrzynia teraz chodzi ? ile km na niech przejechales od naprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowiec, nie stwierdził dużej ilości opiłków . U mnie po rozebraniu skrzyni nie było nadmiernego zużycie żadnych elementów,Wymieniany był tylko tłok wstecznego i reg. konwertera. Byłem mam zdjęcia skrzynia rozebrana w drobny mak .... , Gość nie wymieniał niczego na zapas....- np. kosza sprzęgła

Skrzynia działa bez zarzutów zmienia biegi płynnie nie szarpie nic się nie dzieje.

Nie wiem co jeszcze napisać. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do naprawy skrzyni automatycznej w m62b44tu ---> 4.4 286KM to tak:ostatnio z tym walczyłem i naprawiałem. Objawy jakie miałem: auto jezdziło normalnie ale przy stałych prędkościach jak jechało sie np. 60 na god w zabudowanym równą prędkością i skrzynia zmieniła na 5 bieg było słychać delikatne "buczenie" przez chwilke a pozniej spadały obroty o jakieś 200-300 i zrzucała bieg na 4 i odrazu spowrotem na 5 i tak w kółko na odcinku 2 km potrafiła tak zrobić nawet i 7 razy i tak było zawsze na 5 biegu niezależnie od predkości w przedziele 60-100 na godz. powyżej 100 były wyższe odbroty i nie było żadnego problemu. Sprawcą tego objawu był konwerter - regeneracja jego kosztowała 650zł do tego trzeba doliczyć tarcze w skrzymi ( chyba ich 5 jest) u mnie był jeszcze jeden koszyk od wstecznego uszkodzony tulekja na pompie ( u mnie była tylko tulejka do wymiany a jak będzie pompa też słaba to regeneracja pompy kosztuje dodatkowo 500zł) uszczelniacz skrzyni,olej (ok 9 litrów) filtry oleju w skrzyni i dodatkowo miałem wymieniany uszczelniacz na wale bo już był twardy i olej uciekał. Wszystkie części,regeneracja konwertera i robota kosztowała mnie 3000zł robiłem to w Węgrowie co w porównaniu do Warszawy krzyczeli mi 4500-6000zł więc cena była dobra i robota fachowa. Jeżeli ktoś chce wymienić tylko olej to niech nie da sie namówić na wymianę "niby" dynamiczną ;) bo to jest oszustwo ludzi strata pieniedzi i żadnego lepszego rezultatu zawsze wszyscy odkręcają mise wymieniają filtr myją mise i zalewają 6litrów oleju bo nikt nigdy nie spuszcza 9litrów. a koszt takiej wymiany w Węgrowie to 350zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.