Skocz do zawartości

e60 545i V8 wyciek płynu chlodniczego


sonni

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie.

 

opiszę swój problem.

kilka dni temu zauważyłem pod silnikiem na osłonie silnika wyciek. wiem że te silniki mają problem z rurką z plynem chlodzącym która biegnie w silniku, ale wtedy wyciek jest z przodu. u mnie natomiast wyciek jest z tyłu między kołem zamachowym a skrzynią.

 

czy ktoś wie co może być przyczyną? przy tym silniku jest kiepski dostęp i nie wiem czy czasem nie trzeba wyciągać silnika lub zrzucać skrzyni. proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napiszę Ci jak to wyglądało mnie. Ja miałem wyciek tak jakby z tyłu. Po rozmowie ze znajomym który ma taki sam silnik ale w 7 doszliśmy do wniosku że cieknie prawdopodobnie z dekla pod którym znajduje się ta pechowa rurka. dekiel teoretycznie można zdjąć wyczyścić ze starej uszczelki i zamontować uszczelniając dobrą pastą do układów chłodzenia np DERKO. W związku z tym że jednak mam zamiar pojeździć jeszcze parę lat tym autem postanowiłem zrobić trochę więcej.

 

Do wyboru są dwie możliwości:

 

1. Zakup oryginalnej rurki w cenie ok 400 zł, nowego dekla za ok 200 zł do tego uszczelki - ale wiąże się to z wyjęciem silnika ponieważ oryginalna rurka jest wkładana od przodu

lub

 

2. Zakup rurki takiej jak na n62rohr.de w cenie 1000zł + dekiel i uszczelki, ale wtedy wystarczy zdjąć górę silnika tzn kolektor i wymienić.

 

Ja wybrałem ten drugi sposób dlatego że rurka ta jest lepiej wykonana (oryginalne rurki to leżą na magazynach już parę lat i uszczelka na rurce nie wygląda tak dobrze jak ta z tego patentu). Poza tym rurka z patentu jest wielokrotnego uzytku, gdy znowu zacznie cieknąc wystarczy zmienić oring i bedzie dobrze w przypadku oryginalnej znowu wymieniasz całą rurkę i wyciągasz silnik.

Jak leci płyn od przodu to oznacza że właśnie coś się zaczyna dziać z rurką.

 

Co do kosztów to wymieniłem rurkę, dekiel, pompę wody (bo już zaczynała hałasować) taki trójnik który jest z tyłu bo się skruszył, oring który jest z tyłu rurki, jakieś tam jeszcze uszczelki były, a oprócz tego jak miałem już samochód na warsztacie to olej silnikowy + filtr+ oring w kanale olejowym no i oczywiscie nowy plyn chlodniczy. Koszt tego wszystkiego wyniósł ok 2300 + 700 robocizna.

Sam termostat wymieniłem w listopadzie zeszłego roku.

Jak będziesz zainteresowany to dam Ci namiar na gościa który takie rurki wykonuje i wszystko Ci wyjaśni.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze tak z innej beczki ale ile pali ci 545 i bo planuje taki silnik ....

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo Tobie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź myśle ze jak będę zamawiał tą rurkę to ze strony .de co mi podałeś chyba że ten majster z Pl robi to równie dobrze....jeszcze trochę pojeżdżę obserwując stan płynu w zbiorniczku i jak na plywaku będzie widać spadek poziomu wtedy biorę auto na warsztat. Dzięki jeszcze raz za uspokojenie sumienia. Pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siema,

Odświeżam kotleta. Kilka tygodni temu pojawiły się w mojej 545 wycieki płynu.

Po zapoznaniu się z tematem tutaj na forum, zdecydowałem się na zakup rury od kolegi ze Zgorzelca. Tu jest cała lista części, które są potrzebne, aby sprawę załatwić porządnie i mieć spokój na kilka lat:

1. rurka ze Zgorzelca, która jest z oringami,

2. pokrywa z uszczelką: 11 14 7 507 278,

3. przewrót powrotny: 11 51 1 439 976,

4. uszczelka metalowa kolektora x2: 11 61 7 521 181,

5. przewód odpowietrzający z trójnikiem: 17 12 7 542 540,

6. zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego: 17 13 7 542 986,

7. oring nastawnika Valvetronic'a x2: 07 11 9 903 596,

Koszt naprawy jest uzależniony od cen części oraz ceny mechanika i może się wahać między 2,500-3,000PLN za całość. Czas naprawy, to koło 6 godzin. Chciałem załączyć zdjęcia, ale nie udało się. Będę próbował :)

Minęło kilka tygodni od naprawy i zero wycieków :D Jeśli macie pytania, to bardzo chętnie pomogę na forum.

Pozdro,

Internet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.