Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj podjechałem żeby sprawdzić klimę. Koleś od razu jak otworzyłem maskę zapytał kiedy wymieniam uszczelkę pod głowicą. Ja zrobiłem takie oczy :shock: wtf? Pytam z czego wyciągnął taki wniosek, Powiedział mi że chłodnica "puchnie" i może ją w każdej chwili rozerwać, no i faktycznie była dziwnie wygięta, wcześniej tego nie było, węże były twarde. Zajechałem do znajomego i powiedział żeby przed ewentualnym remontem najpierw sobie wymienił korek wlewu do chłodnicy, zamówiłem go i ma przyjść w poniedziałek. Pytanie co dalej? jak sprawdzić czy wszystko jest ok? Dzisiaj rano sprawdzałem i wąż z chłodnicy na górze był gorący a tej który jest niżej zimny... o co chodzi? jak to sprawdzić?
Opublikowano
Temat wałkowany. Podjedź do dobrego mechanika i sprawdź 3 magiczne rzeczy-termostat, wisko i pompę wody. Korek? Możesz co najwyżej przy zimnym silniku lekko popuścić i tak zostawić,żeby takie duże ciśnienie się nie zbierało (tylko do czasu naprawy). I nie jeździj już tym autem, jeśli Ci nie żal głowicy. W najgorszym wypadku jest już pęknięta. Wymiana uszczelki (przy założeniu,że głowica ocalała) to i tak wersja optymistyczna. Korek rzadko się psuje. Przerabiałem...
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Miałem podobnie chłodnica napuchła ,temperatura wariowała. Wymieniłem chłodnice na nową, termostat(88stopni),Visko i korek chłodnicy (do 2 barów). Też mi mówili że uszczelka,ale sam sie za to wziąłem i jak widać nie musiałem ściągać na darmo głowicy.Układ w bmw musi być szczelny bo to układ ciśnieniowy!
Opublikowano

Odrazu napisze sory ze dopiero teraz ze autko mi sie nie przegrzewa

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to kolega Drumpit dokładnie napisał Ci od czego trzeba zacząć. Korek jednak czasem ulega zniszczeniu i nie jest to aż tak rzadki problem więc też możesz spróbować. Idealnie na odległość nikt Ci nie powie co to będzie, musisz sam posprawdzać. Co do chłodnicy jeżeli juz ją wybrzusza to prawdopodobnie tak czy inaczej będzie do wymiany.

Jeżeli jeden wąż masz ciepły a drugi zimny przy w pełni rozgrzanym silniku to raczej wina termostatu, to akurat kupisz dośc tanio i polecam Wahlera, przed założeniem zagotuj go dla pewności i zobacz czy się otwiera, jeżeli nie pomoże to albo pompa za słabo pracuje albo masz zatkany układ w tym przypadku możliwe chłodnicę skoro puchnie. Musisz małymi kroczkami sprawdzać wszystko po kolei.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
U mnie po wymianie pompy i termostatu przy sprawne wiskozie tez wybrzuszyło chłodnicę nie wiem co było powodem ale odpowietrzyłem jeszcze raz i zmieniłem korek i wszystko jest w normie.
Opublikowano
Układ może być zapchany oczywiście też pęcherzem powietrza więc jeżeli jest źle odpowietrzony to nie ma się co dziwić że taki jest efekt. Nie brałem tego pod uwagę z racji że to logiczne że układ musi być odpowietrzony.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

U mnie była uszczelka delikatnie wydmuchana i było tak, że na wolnych obrotach się nie gotował, ani węże nie puchły. Źle działo się dopiero jak się mocniej przycisnęło podczas jazdy i wtedy właśnie węże były jak z kamienia, ale mimo to temperatura stała w pionie. Pojedź na sprawdzenie ciśnienia (podłączają pompkę i manometr do zbiorniczka wyrównawczego) i się dowiesz wtedy czegoś. Jedyny warunek to, że musi być układ szczelny (chociaż u mnie delikatnie ciekło już wtedy z nagrzewnicy i sprawdzanie się udało, ale nieszczelność była naprawdę znikoma).

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
dodam że gdzieś mam walnięte coś bo zauwazyłem że gdzieś ubywa płynu chłodniczego. czasami kapie, ale dolewałem i nic sie nie działo do ostatniego razu;) dosyć długo tak miałem że dolewałem. Jutro bede ze znajomym, sprawdze ciśnienie na cylindrach i mam nadzieje że tam będzie dobrze :D
Opublikowano
No to jak dolewasz to możesz mieć zapowietrzony układ. Ja jak miałem chłodnicę do wymiany i tak dolewałem to zdarzyło mi się tak że w zbiorniczku wyrównawczym mialem płyn ale zrobił się jakoś tak bąbel powietrza że brakowało mi ok 3 litrów w obiegu. Znajdź wyciek

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Kolego ja się męczyłem właśnie z wyciekiem i po googlowaniu tematu doszedłem do tego.Zbiorniczek przy chłodnicy ma 2 o ringi mały schowany w środku i duży na dole ciekło tylko wtedy gdy samochód był mocno nagrzany i jednocześnie przez to zapowietrzał mi się ciekło w taki sposób że nie było tego widać dopiero jak puściło całkiem i ciekło mocniej doszedłem do tego.Wszyscy którzy mieli problem z tymi o ringami mówią ze padają one po zimie i u mnie właśnie tak było przyszła wiosna i zonk plama przy lewym kole.Sprawdź to tu może leżeć problem bo masz podobne problemy co ja wcześniej.
Opublikowano
Lub po prostu wywalona UPG, duże ciśnienie w układzie i wywala płyn przewodem przelewowym. Nie wiem gdzie on jest w tym silniku, ale sprawdź czy w nadkolu gdzieś nie wychodzi. U mnie w TDS-ie jest ten przewód w prawym nadkolu... Przy uszkodzonej UPG miałem małą kałużę przy prawym kole. Wskazówka w pionie, moc ok. Tylko węże twardsze niż teraz i kałużka mała co rano... :cry:
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Masz kałuże to wyciek musi być duży i nikt tego za Ciebie nie znajdzie. Sprawdzaj z góry z dołu na zimnym i rozgrzanym silniku. Przez nieszczelność układ może się zapowietrzać i prawdopodobnie się tak dzieje i masz takie problemy. Jak będziesz jeździć to wtedy na pewno padnie uszczelka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.