Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kucnij z tylu pod autem i puknij w niego , jesli ci ten dzwiek nic nie mowi to sprobuj przykleic magnes lub glosnik tylnia strona.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Czolem! Mario, bardzo jestem ciekaw, co z EEPROMEM w twoim OBC, sprawdzales? Dzieki Dusk za dane z 520-ki, wiekszosc przerobek dotyczy wlasnie tego modelu :wink:
Opublikowano
Dzis jeszcze raz rozebralem swoj OBC i wymienilem pamiec na nowa, zaprogramowana tak, jak podal Dusk. Wczesniej byl podlaczony uklad Atmela AT93C46 i przy wykonywaniu testu nr 21 nie bylo zadnych klopotow, dzis zamontowalem pamiec 93C06 f-my Signetics i po tescie 21 komputerek wyswietlil PPPP, ha :!: Oczywiscie odlaczenie i powtorne przylaczenie zasilania niczego nie dalo. Po odczytaniu wymontowanej pamieci okazalo sie, ze wymazane zostaly komorki o adresach 0E, 0F, 10 i 11; wydaje sie, ze maja one kluczowe znaczenie. Uszkodzona pamiec zaprogramowalem powtornie, podlaczylem i mimo usilnych prob nie udalo sie jej wiecej naruszyc testem 21. Wszystko dziala, jak nalezy...Wydaje mi sie, ze przyczyna skasowania w moim i Mario przypadku byla przypadkowa, pamieci roznych typow i producentow maja rozne rezimy czasowe, do tego dochodzi jeszcze rozrzut parametrow konkretnej serii. Nic na to nie poradzimy, dlatego jest niemal pewne, ze skasowanemu w ten sposob komputerkowi trzeba raz jeszcze zaprogramowac pamiec.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Niestety jeszcze nic nie wiem, jak napisałem kilka dni temu eeprom zaprogramowany dostałem od kolegi :) a sam niestety programatora nie mam. Przez te kilka dni wygooglałem gdzieś, że te eepromy różnych producentów jednak się nieco różnią i dlatego przypuszczam, że wykasowaniu/uszkodzeniu uległo coś w samym eepromie. Wczoraj byłem na wolumenie i zakupiłem kości właśnie ATMELA bo takie widziałem na fotce w jednym z dokumentów nt płytki kodującej - AT93C46 2szt tak na wszelki wypadek :twisted: no i niestety narazie nie mam gdzie zaprogramować.

Jak poczynię jakieś postępy to dam znać.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Historia Maria jest coraz bardziej pasjonująca ;) Tym bardziej, że również w niej uczestniczę:

Mario po zdechnięciu OBC zadzwonił do mnie, czy nie mógłbym pomóc. Umówiliśmy sie i włożyłem swój komputerek do Jego samochodu. Pokazało się PPPP - wniosek :doh: : pewnie coś zgłupiało w samochodzie. A teraz najlepsze: włożyłem komputerek z powrotem do mojego i mam PPPP :duh: (przed wyjęciem był w pełni sprawny) Odłączanie aku nic nie dało, jutro lub pojutrze idę "na programator" i zobaczymy (dobrze, że kość jest w podstawce). Jeśli okaże się, że to tylko skasowany EEPROM, to ja się ucieszę, natomiast Mario pewnie zmartwi - wniosek nasuwa się sam: BMW Maria zostało zmodowane i teraz służy jako kasowacz kości pamięci :D :twisted: :twisted2:

$M$
Opublikowano
Panowie, prosba wobec tego. Zanim znow zaprogramujecie pamieci, sprawdzcie, czy tak jak u mnie "zniknieciu" ulegly niektore komorki. Toz to normalnie jakis paragraf 22 :!: Trzeba ustalic jakis sposob postepowania z tym nieszczesnym OBC, bo robi sie niezly bigos :wink:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tia, to wszystko prawda. Od tamtego pamiętnego wieczoru wyciąnąłem kilka bezpieczników, odłączałem aku na noc i obc leżało przez 3 dni w domu i mam nadzieję, że moje autko już nic nigdy nikomu nie wyczyści :duh: :mrgreen: Zacząłem przypuszczać powoli, że być może trzeba się podłączyć pod jakiś interfejs diagnostyczny i tam zerknąć czy nie ma jakiś błędów ale narazie odpuściłem, poczekam czy u kolegi SMS'a ponowne zaprogramowanie wniesie coś nowego :D

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
" TO ŻYJE " :lol: czyli udało się uruchomić z powrotem. Podobnie jak u Basana zmieniła się zawartość 0E, 0F, 10 i 11 (przyjęły wartość 00). Po zaprogramowaniu ponownie wsadem Duska ruszyło (pewnie po zaprogramowaniu wcześniejszymi ustawieniami też by działało). Nie wiem jeszcze jak z dokładnościa wskazań, nie miałem możliwości zrobić dłuższej trasy, ale to i tak można korygować :) . Co do powodów skasowania mojego komputerka po wsadzeniu do samochodu Maria to nie mam zielonego pojęcia :doh: . Wiem tylko, że już nie mam zamiaru więcej wymontowywać OBC - jak działa to nie będę kombinować.
$M$
Opublikowano
OBC podlaczaliscie oczywiscie przy odpietym akumulatorze, polecam po odpieciu poczekac jeszcze chwilke, tak okolo 5min, zeby rozladowaly sie kondensatory w elektronice auta.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Oczywiście, że nie :?

Dziś udało mi się dopaść programator i na początek chciałem sprawdzić co siedzi z kości wyciągniętej z OBC ale się nie udało. Coś nie chciał współpracować z tym programatorem :evil: - zagrzalem się trochę. Podjałem więc próbę zaprogramowania nowiutkiego AT93C46 i ... zaprogramował się i odczytał bez problemu :mrgreen:

Powędrowałem z całym sprzętem do programowania do samochodu i podjąłem ryzyko wpięcia go bez odłączania aku - nie chce mi się programoawać 12 stacji radiowych 4 raz w ciągu czterech ostanich dni :mrgreen:

Sprzęt miałem na siedzieniu - uwaga wpinam i ... to pudełko po wielu dniach wkońcu wyświetliło coś innego niż nudne już PPPP :clap: :dance:

 

Miałem ustawiony język włoski :) oczywiście zaraz zmieniłem ale testu 21 już nie odpalalem bo i po co :D wsumie miałem pod ręką cały sprzęt ale jak już zadziałał to niech działa :)

 

Czy posiada ktoś pełną listę z opisami, które pojawiąją sie po wciśnięciu 100 i 1 :?: Chodzi o np. 5-03 TYP itd...

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Witam !

Przeczytałem dzisiaj wszystkie posty i pojąłem problem ze spalaniem (z którym walcze od roku)w moim TDSie. :think: Nie znalazłem jednak odpowiedzi na wszystko ,ponieważ mój OBC zachowuje sie jeszcze inaczej.Wyświetla testy 00,10,11 a po wpisaniu innych i naciśnięciu s/r wyświetlacz pokazuje tylko na ułamek sekundy coś innego i wraca do pozycji wyswietlania godziny .Wydaje mi sie ze mam OBC 4 bo ma 16 przyciskow.

Czy jest ktos kto mógłby mi cos na ten temat powiedziec? :modlitwa:

Opublikowano
czyli musisz go odblokowac, poczytaj od poczatku, chyba test 19 to robi, musisz podac kod czyli sume dni i miesiaca, np dzis 04 maj, czyli 04+05, wpisujesz 0009 i wyswietli ci frei albo cos podobnego.i wazne, musisz miec ustawiona date w OBC
Opublikowano
witam serdecznie,widze ze ktos bardzo rozbudowal ten temat ,mam takie pytanko, tez niedawno kupilem bmw 530 i mam klopot z licznikiem dotyczy tego martwego stanu 266km ,czy mozna w jakis sposob wykorzystac ten sposob i zrobic pozadek z tym stanem licznika czy trzeba bardziej zainwestowac by pozbyc sie tego problemu, bede wdzieczny jesli ktos mi cos podpowie
Opublikowano

Dzieki wielkie za podpowiedz FLASH ! :D Fajnie wszystko chodzi :cool2: (oprócz test10,pokazuje ale nie można zmieniac.

Miałem spisac te adresy, bo z tego co pamietam to były komus potrzebne,ale zaj,ałem sie wymiana paska klinowego i pekło ramie napinacza :jawdrop: bo okazało sie że poprzedni właściciel mocno go uszkodził i ledwo sie trzymał :mad2:

Może ktos wie czy napinacz w TDSie jest taki sam jak w benzynie?a jezeli tak to z jaki silnikiem?

Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieki :D :D :D

Opublikowano

palacz30 : o co ci chodzi? nie potrafie zrozumiec twojego postu.

 

TOMAS TDS: wlasnie w tej opcji da sie tylko odczytac, nie zmieniac, jesli masz cos inaczej to da sie zmodyfikowac ale niestety tylko programatorem zewnetrznym. jesli mozesz to wpisz test o ktorym byla mowa i przedstaw tu swoje dane z TDS`a.

 

pozdrawiam

Opublikowano
mnie chodzilo o przeprogramowanie kosci ktora odpowiada za licznik km , czy mozna cos z tym zrobic, bo zostal na 266960km ,wiec pytam z ciekawosci.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
mnie chodzilo o przeprogramowanie kosci ktora odpowiada za licznik km , czy mozna cos z tym zrobic, bo zostal na 266960km ,wiec pytam z ciekawosci.

 

Gdzies kiedyś widziałem w necie, koleś wydłubał eeproma i zastapił go innym bardziej pojemnym i licznik śmigał dalej. Niestety link gdzie to widziałem dzisiaj nie działa a było to tutaj http://bmwe32.student.utwente.nl/.

 

Wkleiłem ten link pomimo, że nie działa bo być może sa z nim tylko dzisiaj problemy i jutro albo pojutrze zadziała :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

moim skromnym zdaniem (po przejrzeniu stronki) nie warto inwestowac w to aby licznik pokazywal wiecej niz te 299 k km. no chyba ze ktos lubi i ma duzo wolnego czasu....

za te pieniadze mozna poszukac innego licznika od nowszej furki, ktory nie ma tego efektu.

 

 

 

P.S.czy ktos moze probowal juz zamontowac liczniki z check control do np 520 ( tu nie ma wyswietlacza, jest tylko el. licznik km)czy wtyczki sa takie same czy inne?

Opublikowano
Z tego co pamiętam w "większych" zegarach jest potrzebna inna wiązka (są chyba 4 wtyczki zamiast dwóch), trzeba by zamienić kilka komputerów... Nieopłacalna sprawa.
$M$

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.