Skocz do zawartości

n46 E90 dziwne kopcenie


kacper320i

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy wymienić uszczelniacze zaworowe? A prowadnice? Podobno jak puszczają uszczelniacze to dymi z rana po odpaleniu. I tak mam w Oplu Vectrze 1,6 16V ale bierze mniej oleju.

 

Może coś jeszcze zrobić / sprawdzić bez rozbierania silnika?

Płukanka? jak i czym? bo z książki serwisowej widać że ktoś jeździł 30 tys albo i więcej bez wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czytałem gdzieś temat o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy ale w silniki N42. Czyli w N46 też da radę to zrobić? Tylko pytanie czy się opłaca? Bo zdejmując głowicę wymieniamy także uszczelkę i oceniamy stan silnika.

Aż 2500 za uszczelniacze? :O to ze zdjęciem głowice? Odmę można samemu wymienić, tylko trochę gimnastyki potrzeba.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga, tak z ciekawosci - ile juz kasy 'wlozyles' w swoje auto jesli idzie o naprawy? Bo udzielasz sie niemalze w kazdym watku odn usterek. Sorry, ale bardzo mnie to ciekawi.

Podobno dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :mrgreen: no ale ja nie jestem dżentelmenem wiec napiszę, że na same remonty wydałem tak ok 4-5tyś przez 4lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś temat o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy ale w silniki N42. Czyli w N46 też da radę to zrobić? Tylko pytanie czy się opłaca? Bo zdejmując głowicę wymieniamy także uszczelkę i oceniamy stan silnika.

Aż 2500 za uszczelniacze? :O to ze zdjęciem głowice? Odmę można samemu wymienić, tylko trochę gimnastyki potrzeba.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Kolego nie znam się na mechanice , jak mechanik zrobi ma mi przedstawić kosztorys co zostało zrobione z tego co wiem to na pewno było planowanie głowicy , wymiana uszczelek, uszczelniaczy , odmy , wymiana klocków w tylnych kołach , jak już pisałem w innym poście podzielę się wrażeniami cenowymi jak i obalę mity :mrgreen: na temat kopcenia auta na kolor niebieskawy :mrgreen: już na 100% w benzynie takiej jak ja mam będą to uszczelniacze zaworowe!!! nie żadne wtryski i inne zgadywanie tylko uszczelniacze. Wielkie pokłony dla kolegów którzy pisali o uszczelniaczach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N42, N46 to jest to samo. Nie widze sensu zdejmowac glowicy. To sa bardzo trwale silniki. Tam nie ma czego sprawdzac i rozkrecac. wymieniasz uszczelniacze, odme, uszczelki vacum za jednym razem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej ;) to czekam na wieści w piątek i po przetestowaniu.

Orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy? i czy robić wtedy płukankę czy lepiej nie? żeby nie płukać pierścieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po bólu jestem szczuplejszy o 2450zł ale jaka za to radość jazdy bez kopcenia :D :mrgreen:

Naprawa głowicy (planowanie)

-uszczelniacze

-prowadnice

-uszczelki

-separator oleju

-szyna rozrządu

-króciec wodny z przewodem

-olej Castrol 5w30 z filtrem

-płyn chłodniczy

 

+wymiana klocków hamulcowych tył z czujnikiem

 

koszt całkowity 2450zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga jaki miałeś wcześniej olej i czemu teraz Castrol? sporo złego naczytałem o tym oleju i na pewno zaleje inny. Musi być 5W30 ? a np 5W40 ?

Ile oleju na 1 kkm Ci ubywało?

 

a jaką szynę rozrządu Ci wymienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga jaki miałeś wcześniej olej i czemu teraz Castrol? sporo złegozytałem o tym oleju i na pewno zaleje inny. Musi być 5W30 ? a np 5W40 ?

Ile oleju na 1 kkm Ci ubywało?

 

a jaką szynę rozrządu Ci wymienił?

Olej miałem castrol , motul i teraz też castrol Robiłem 650km i dolewałem 1L oleju. Szyne to niewiem bo nie pytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

Wymieniłem w czwartek olej u mechanika, filtr oleju, powietrza i kabiny i dzisiaj zauważyłem ze jak np stoję na czerwonym świetle na luzie, wrzucam bieg i z rury wydechowej puszczam takiego niebieskiego bąka, tak zwyczajnie jak wkręcę go na wyższe obroty nie dymi i tak samo jak jadę tylko tak przy ruszaniu jak by się zbierał ten dym jak stoję. Przed wymiana oleju nie dymił w ogole. Czym to może być spowodowane?

Wcześniej jeździłem na Castrol Magnatec 5w30 a teraz mechanik zalał mi Castrol Edge 5w30, facet robi tylko BMW.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witajcie, mam podobny problem, po dłuższym postoju po dodaniu gazu moja 320i puszcza szaroniebiskiego bąka , rownież jestem swiezo po wymianie oleju na motul 8100 x-clean i wydaje mi sie ze wcześniej kopciła mniej. Po przejechaniu paruset metrów przestaje kopcić zupełnie. Na razie oleju nie ubywa na wskaźniku, ale przejechałem dopiero 300km od wymiany. Czy znacie kogoś z Warszawy lub okolic kto zrobi uszczelniacze bez ściągania głowicy? Przy okazji chciałbym skontrolować vanosy i rozrząd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Co wy piszecie olej za drogi masz super auto to trzeba dbać ja miałem problemy brał olej lałem Castrol 5w30 edge jak zalełem Motula 5w40 X-cess i dalej brał jakieś 1l na 1300km to zdecydowałem się na wymianę uszczelniaczy koszt uszczelniacze 100zł uszczelka pod zaworami 240zł no i robota 450zł trochę się mechanik narobił mówił że te BMW to przeklęcie ale zrobione na cacy i oczywiście bez ściągania głowicy autko śmiga brak ubytku oleju :D :D :D pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi w sprawie tych uszczelniaczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Koledzy podpinam się pod temat. Coraz bardziej bunia zaczyna kopcic i ubytek oleju coraz większy. A zdążyłem dopiero co uszczelnić silnik. Czy ktoś poda namiar na mechanika w Warszawie i okolic który wymieni uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy? Jaki jest koszt takiej usługi?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Może pozostałość starego oleju w kolektorze się wypalają? Jak odma była zatkana to mogło trochę zostać w kolektorze.

Widać jakieś ubytki oleju? W tym silniku jest sporo uszczelek które należy wymienić bo puszczają i olej leci na zewnątrz.

Ile teraz ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.