Skocz do zawartości

[318i] M43TUB19 Udana regeneracja zaworu DISA


MastaFantasta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Pozwalam sobie przedstawić z pełni udany efekt regeneracji znienawidzonego zaworu DISa w silniku M43. Operacja kosztowała "na flaszkę" i nie sprawiła jakichkolwiek trudności. Całość polegała na dorobieniu oraz wymianie trzech tulejek w których pracuje przesłona oraz dźwignia przesłony. Po prawdzie to najtrudniej było wyjąć całość z kolektora ale da się bez rozbierania połowy auta. Jeżeli są jakieś pytania to proszę śmiało pisać. Jak się domyślacie klekot z kolektora na wolnych obrotach to już historia. Pozdrawiam.

http://images63.fotosik.pl/820/2f27795a41c340b1.jpg

http://images63.fotosik.pl/820/88dc0fa069a3bc31.jpg

http://images63.fotosik.pl/820/7daa3d215d0df340.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czego dorobiłeś te tulejki ?

 

metoda chałupnicza raczej się nie da takich czarów zrobić

 

rozumiem że problem disy w m43 jest spowodowanym zbyt luźną pracą na zawiasach przy styku z wyżej wymienionymi tulejkami

czy coś jeszcze powoduje jej złą pracę ?

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie fajnie ale to pikuś przy przerwanej membranie która powoduje ze zawór stuka jak traktor , szukam własnie używanej ale jest kicha każda używana ma to samo czy przerwaną membrane , a każdy kto mi sprzedawał twierdził że wszytko jest ok a widadać to na oko nie trzeba zakładać nie rozumiem ludzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejki dotoczone z brązu. Tak - wszystko powoduje ten nadmierny luz. Wiele osób twierdzi że mają dodatkowo pękniętą membranę ale ja osobiście się z tym nie spotkałem.

 

Nie będę oceniał twojej bo nie widziałem ale po czym wnosisz ze nie masz przerwanej membrany bo już nie jeden mi twierdził ze nie ma ze auto chodzi cicho nic nie słychać a potem okazywało się inaczej zresztą tutaj ewidentnie słychać https://www.youtube.com/watch?v=nGxpiYKTTUw&feature=youtu.be jak pracuje silnik z przerwaną membraną wiekszość osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy myślać ze to normlana praca silnika , na filmiuku ten stukot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjąć tą klapkę z mocowania?
Najpierw wyjmujesz przesłonę razem z ramą. Płaskim wkrętakiem podważasz trzy metalowe łączniki i wychodzą bez problemu (rama z przesłoną). Tak oddzielony element wkładam do ciepłej wody na 15 minut i potem w pozycji otwartej ściskam ramkę robiąc z niej jajo i przesłona sama wypada - z przyczyn oczywistych robimy to OSTROŻENIE :) Co do legendy przerwanej membrany - DISa w M43 jest tak łopatologicznie prostym urządzeniem że możemy ją sami zdiagnozować w parę sekund mając ją wyciągniętą. Wystarczy zdjąć dłuższy wężyk zakrzywiony na końcu pod kontem 90 stopni i ustami (od strony zakrzywienia) zassać powietrze tworząc podciśnienie na membranie (zamknie się przesłona) a językiem zaślepiamy wężyk (powinno wessać jęzor do wężyka :) ). Jeżeli przesłona pozostanie zamknięta cały czas to już wiemy że membrana jest cała. Co do zamieszczonego powyżej filmu - właśnie taki dźwięk miałem (na ciepłym jeszcze głośniejszy) przed regeneracją DISy - Teraz słychać normalną pracę silnika i nic po za tym. Zresztą wystarczy wymontowaną DISą potrząść - jeżeli wydobywa się jakikolwiek dźwięk to identycznie będzie zachowywać się w kolektorze. To tak z grubsza. Kwestia dorabiania to indywidualna sprawa (ja poszedłem do warsztatu, zagadałem gościa i dalej już poszło) Tokarz powiedział mi natomiast że otwory w ramce na tuleje przesłony miały różne średnice - prawdopodobnie to kwestia zużycia i w sumie dlatego powinno się to robić "u siebie" bo gotowe tulejki mogą zwyczajnie nie pasować.

 

Up. Pozwoliłem sobie poczynić materiał video na którym słychać pracę silnika po w/w operacji -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Tulejki dotoczone z brązu. Tak - wszystko powoduje ten nadmierny luz. Wiele osób twierdzi że mają dodatkowo pękniętą membranę ale ja osobiście się z tym nie spotkałem.

 

Nie będę oceniał twojej bo nie widziałem ale po czym wnosisz ze nie masz przerwanej membrany bo już nie jeden mi twierdził ze nie ma ze auto chodzi cicho nic nie słychać a potem okazywało się inaczej zresztą tutaj ewidentnie słychać https://www.youtube.com/watch?v=nGxpiYKTTUw&feature=youtu.be jak pracuje silnik z przerwaną membraną wiekszość osób nawet nie zdaje sobie z tego sprawy myślać ze to normlana praca silnika , na filmiuku ten stukot.

na tym filmiku owszem stuka ale zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa który znajduje sie na obudowie filtra powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.