Skocz do zawartości

SERJA 5 E39 -VS- 7 E38 !!! UTRZYMANIE?


SOPELEK7

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są koszty utrzymania 7 E38 w motorze 3,5l benzyna?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak paliwo ,wymiany oleju, filtry...i.t.p. :D

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o filtry powietrza (w V8 jest zdaje mi się jeden) to koszt 30-50zł, oleju coś koło 30 złotych, no i jak miałeś poprzednio R6 to dochodzi ci dwie świeczki więcej. Myślę, że poza paliwem nie odczujesz większej różnicy w kosztach eksploatacji. Ważne, żeby buda i motor były w porządku, reszta...to już wychodzi w praniu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie przy 750i / 740d odczujesz różnice kosztów eksploatacji :-) Przy pozostałych wersjach nie ma żadnej. Silniki przecież te same, z zawieszenia również sporo gratów pasuje. Różnica w masie jest nieduża tak więc i spalanie nie jest zauważalnie większe. A przy 728i to już mam w ogóle bajeczkę z częściami - pełno aut wychodziło z tym silnikiem - e38, e36, e46, e39, z3...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o taki standardowy serwis V8 to wygl to tak: Fajki 8x ok 18złszt bosch, świece w zależności jakie chcesz 8x 20-40złszt, filtr powietrza mann 50zł, 2x filtr kabinowy po 80-90zł, olej np motul 7,5l wychodzi jakieś 300zł, filtr oleju knecht 50zł, ja tuleje górnych wachaczy u siebie wsadziłem od X5 bo pasują idealnie:) i kosztowały po 130zł szt oczywiście lamfordera, tylne gumy to koszt w granicach 200zł szt. z tym że ja mam kombi a jak miałem sedana to nie wymieniałem to nie wiem, zmiana oleju w asb to koszt 500-600zł, jak padnie czujnik położenia wałka rozrządu to jest 450zł o oponach to już wcześniej pisali a spalanie wygląda tak, u mnie średnio jest 13-14 (jazda mieszana) same miasto coś w granicach 16-19 zależy od nogi a trasa 9-13 też zależy od nogi. Wcześniej miałem 535i M62 to paliła mi niecały litr na 100 mniej niż obecne 4,4vanos tak więc polecam 4,4 :) Wracając jeszcze do opon to nie powiedziane że w 7 koniecznie będziesz miał większe niż w 5, ja u siebie mam przód 18/235 tył 18/265 a widuje 7ki na 17/215 :mad2: (spalanie podałem pb bo lpg ani tu nie mam ani w poprzedniej)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np motul 7,5l wychodzi jakieś 300zł

Tylko 7,5l wchodzi do V8 to ja tyle leję do swojej 2.0l

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tyle wchodzi wedle danych technicznych i bagnetu. Płynu chłodzącego 12l ( o ile go CAŁEGO spuścisz) a jeśli tylko z bloku to śmiało 2xpo 4l Ci starczą, polecam prestona bo jest dobry dla pomp wody i termostatów po za tym ma temp wrzenia ma 129st C. Bo nie wiem czy wiesz V8 trzyma 105st C :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do oleju silnikowego to napisałem o tym motulu tylko z tego względu że akurat na taki wymieniłem i znam jego cenę, zalełem 5w40 x clean czy coś takiego, ale szczerze go nie polecam bo silnik głośniej pracuje niż na starym i tak coś czuję że długo na nim nie pojeżdżę. W poprzedniej V8 zalałem valvoline 5w50 i byłem z niego zadowolony bo silniczek ładnie wyciszyło a z tego co pamiętam cena zbliżona do motula.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np motul 7,5l wychodzi jakieś 300zł

Tylko 7,5l wchodzi do V8 to ja tyle leję do swojej 2.0l

 

Sopelek, olej, świece, jakies filtry? CO to za koszty utrzymania. To są jakieś grosze.

Wyzsze zuzycie benzyny w V8 - to fakt, sporo wieksze niż w R6.

 

Jedną rzecz weź pod uwagę - 99% tych silników V8 w Polsce ma do zrobienia rozrząd i Vanosy... minimum 6 tys zł, robiąc lepiej lub w lepszym warsztacie - 8 tys żł.

To są prawdziwe koszty utrzymania V8, a nie jakies filterki, swiece czy inne duperele.

Dlatego te auta są tak smiesznie tanie w zakupie. Rozrząd wytrzymuje 250 tys km srednio, max 300 tys km jak byl jezdzony na bdb oleju i zmienianym często. Wiadomo ze 99% tych aut w Polsce ma przebiegi dużo wyzsze jak 300 tys km. Pół miliona jest taką srednią normą. Nie ma co sie łudzic ze ponizej 25 tys zł kupimy cos z mniejszym przebiegiem, nie wazne czy to e39 czy tym bardziej e38. Te auta z udokumentowanym przebiegiem i w bdb stanie są baaaardzo drogie.

 

W wersjach sprzed 1998 roku odpada Vanos.

Jednak M52 czy M52TU w utrzymaniu jest duuużo tanszy od M62 czy M62TU.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maćku to pokaż mi 2,5l czy tam 2,8 czy 2,0 z tych samych lat co V8 w o niebo lepszej kondycji. takie małe silniki w tak dużej budzie mają z tą masą po pi... a V8 nie tak, Mój ma 240000, ślizgi w stanie bdb, vanosów nic a nic nie słychać i rozrząd ok bo uszczelki pod pokrywami zmieniane były i wszystko było jak na dłoni. Co Ty na to? a może ktoś przebieg do przodu podgonił :lol: A co do spalania, mi średnio pali 13-14l benzy bo gazu nie uznaje jazda 30-40% miasta. Owszem nei wale od świateł do świateł do odcięcia ale i też go nie zamulam tym bardziej na trasie :norty: To teraz mi powiedz ile spali 2,5? Bo u mojego kolegi w e34 pali właśnie 12-14 i tyle bo ja wkręcam do 3tys obr i lecę a on żeby za mocno nie odstać kręci do czerwonego. Silnik musi być dobrany do masy auta i to koniecznie, widziałem vectrę C 1,8 średnie 12l/100km Od 5lat non stop użytkuje V8, wcześniej 3,5 bez vanosów teraz 4,4 z vanosami i mam dużo znajomych co mają v8 bmw i też wypowiedzi mechanika z serwisu bmw tak więc bajek tu nikomu nie wciskam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5- 2,8 TO NIE SĄ MAŁE SILNIKI... TO DUZE SILNIKI, DLA STATYSTYCZNEGO POLAKA NAWET BARDZO DUŻE.

Moim zdaniem wystarczające do e39 spokojnie... OCZYWISCIE, JAK KOGOS STAC NA PALIWO TO LEPSZY WIĘKSZY.

To też zależy ile kilometrów jeździsz. Ja teraz mam drugie auto z V8 pod maską i z obu jestem bardzo zadowolony... ALE SPALANIE W OBU MAM POD 20 LITRÓW PRZY MOJEJ JEZDZIE... W bmw 323i miałem w tych samych warunkach 11- max 12 litrów.

NIKT NIE PRZECZY ZE v8 to bardzo dobre silniki, czy to M62 CZY m62TU. Ty masz to szczęście, ze masz oryginalny niski przebieg. Dzięki temu brak problemów z rozrządem czy vanosami. Jednak wiekszosc użytkowników V8 TE PROBLEMY MA, MIAŁĄ BĄDŹ ZARAZ BEDZIE MIEC...

w R6 Vanos kosztuje grosze, rozrząd wytrzymuje pół miliona km... w V8 jednak zazwyczaj spoooro mniej.

JAK KOGOS STAC NA UTRZYMANIE v8 W BDB STANIE I W RAZIE CZEGO REMONT - TO WIADOMO ZE 540I JEDZIE LEPIEJ NIZ 523I :)

GRUNT TO mieć auto pod swoje możliwości finansowe.... ja 8 lat jezdzilem kompakcikiem z silnikiem 1.3 ... żaden wstyd :) Teraz stać mnie na idealne M5, i jego serwis i części - to jeżdżę M5.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do vanosów i rozrządu... ostatnio u mojego mechanika i specjalisty od bmw jakich (niestety) mało stała e38 3,5 która chodziła jak ursus, rozsypane ślizgi i rozrząd... dlaczego???? Odpowiedz padła jak spuścił z niej olej! 4l :duh: On przesypał tych rozrzadów tyle co nas jest na forum i zawsze mi powtarza, dobry olej, w czas wymienić, jego ilość musi zawsze grać i będzie ok. On sam ma 540 400000km i silnik jak malina chodzi. JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA :norty: Najgorsze to kupić auto od kogoś kto ma wszystko w d...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
SERJA 7 nie dla BJEDY.

To się zgadza, ja mam swoją 735i M62 TU od miesiąca. Są w niej do wymiany vanosy( dowiadywałem się w serwisie jeden kosztuje 2400) i być może rozrząd, ale coś za coś-kupiłem trochę taniej(17.000)-ponieważ wyszedłem z założenia że jak mam wydać 25-30.000 pln to wolę włożyć te pieniążki w naprawę tańszego i będę jeździł i jeździł. O kosmetyce nie mówię: klocki,tarcze,filtry itd., to są koszta eksploatacyjne które prędzej czy później każdego czekają.Ale jazda tym samochodem rekompensuje wszystko,morda się cieszy jak odpalasz v8 nie mówiąc o v10 czy v12 :D :cool2:

Z drugiej strony jaki by nie kupić samochód zawsze jest ryzyko że bedzie się różnił od tego co mówi sprzedawca prywatny czy też jakiś diler. Moim zdaniem jeżeli kupujemy BMW 7 to musimy się liczyć z kosztami, ale rekompensuje nam jak wyżej napisałem wygodą i osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SERJA 7 nie dla BJEDY.

Przepraszam ,ale ja tu nikogo nie obrażam , jeśli tylko tyle masz do napisania to Panu już podziękuję !!!

Nie należę do ludzi którzy kupują BMW a później o nie nie dbają !

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.