Skocz do zawartości

[e91] sprawdzenie kondycji DPF-a


krisl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poszukuje kogoś z dobrym sercem ze stolicy kto może mi sprawdzic w jakiej kondycji jest mój filtr DPF, rozumiem że inpą sie tego nie da zrobic tylko Disem.

Pozdro Krystek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże ?? Stawiam czteropaczka albo flaszeczkę :D

Ja bym Ci sprawdził za piwko ale masz do mnie daleko :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mariusz, wiem wiem, że dobry z Ciebie człowiek :cool2:

Generalnie żadnych błędów nie mam ale coś mi autko przymuliło i n ie wiem czy to ta skrzynia o której Ci pisałem , ze coś dziwnie sie zachowuje czy może dpf sie zapycha, warto sprawdzić.

Jeszcze poczekam, może znajdzie sie jakaś dobra dusza w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr sprawdzony, niestety chyba nie jest w najlepszej kondycji a co najważniejsze nie wiem dlaczego funkcja wypalania filtra byla nieaktywna-ostatnie wypalanie było coś koło 2700km, a z tego co sie orientuję to powinno być znacznie częściej.

Odczyty cisnienia

idle speed

Najwyższa zmierzona wartość 23,9 mbar

Maksymalna dopuszczlana wartość 65 mbar

2000 Rpm

Najwyższa zmierzona wartość 80,9mbar

Maksymalna dopuszczlana wartość 150 mbar

4000rpm

Najwyższa zmierzona wartość 154,9 mbar

Maksymalna dopuszczlana wartość 250 mbar

 

Teraz nasuwa się pytanie dlaczego funkcja wypalania była nieaktywna, co na to wplywa że była wyłączona, prawdopodobnie przez to przypchało filtr, 3 tyg temu wróciłem też z długiej trasy '3200km' więc tak naprawdę filtr powinien być przedmuchany. Termostaty nowe, silnik bez problemu osiaga 90 C i taką temp utrzymuje, co może być jeszcze nie tak?

Teraz mam aktywowana funkcje wypalania, pojeżdze trochę i zobaczymy czy coś się poprawi czy tez trzeba bedzie wymusić wypalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos obeznany się wypowie?

Bo jak tak na to patrze to chyba wygląda że wszystko w porządku.

Przeciez 23mbar to to samo co 23hpa czyli bardzo mało.

Jezeli przy 2000obr cisnienie wzrasta do 1080mbar (bo zakładam ze sa to wartosci przedstawiajace różnicę przed dpf i za dpf(czyli zblizona do cisnienia atmosferycznego czyli dodajemy do cisnienia atmosferycznego ~1000 wskazane 80mbar)

Czy jezeli pomiar był by robiony przy zbyt małym poziomie paliwa to czy moglo by wyskoczyc w DIS-e ze wypalanie jest zablokowane?

Moze wypowiedział by sie ktoś kto sie na tym zna, bo wszedzie tylko pisze aby zrobic test disem bez konkretnych wartosci - A fajnie było by wiedzieć np jakie parametry pokazuje nowiutki DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki gałczych za posta :cool2:

 

Generalnie z tego co wyczytałem to jednak po wypaleniu chłopaki maja sporo niższe wskazania, czyli około 8mbar na jałowym , 30 mbar przy 2000 obrotów i około 70-80 przy 4000 obr. więc szału u mnie nie ma.

Natomiast u mnie filtr nie byl wypalany przez jakiś czas stąd pewnie spory wzrost ciśnienia. Z tymi błedami to też dziwne, bo po raz pierwszy bład 4667 "particulate filter system" wyskoczył mi jakies 250km temu, wcześniej nic takiego nie było-po skasowaniu ten błąd nie powraca jak narazie. Ciekawy jestem czy błąd 4587 fuel filter może powodować blokade zainicjowania wypalania filtra?

Wczoraj trochę autko przedmuchałem na autostradzie ( spełnione były wszystkie warunki do wypalenia, ciekawe czy komp mi to zainicjował ), we wtorek znowu dłuższa trasa , byc może się poprawi.

Nie mam niestety disa więc nie mam jak wymusic wypalenia, może się uda.

Ciekaw jeszcze jestem czy ktos z forum miał podobne odczyty i jak sie to zakończyło??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.