Skocz do zawartości

[e39] Problem z klimatyzacja i wiatrakiem elektrycznym


Gizu007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przekopalem duza czesc internetu i nie moge znalezc rozwiazania problemu. Wszyscy zdaja sie miec rozne problemy z tym samym skutkiem a u mnie sie jakos skumulowalo i stanalem w miejscu. Problem tkwi w niedzialajacej klimatycacji. Doszedlem do tego ze powodem jest wiatrak elektryczny (bardziej jego uklad) ktory blokuje kompresor przed zaloczaniem. INPA diagnozuje to tak :

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/18/7cw0.png

 

Kupilem nowy wiatrak (nie BMW) i problem pozostal, jedyna roznica jest taka ze przy podlaczaniu nowy wiatrak przekreca sie o pare stopni. Stary stoi w miejscu. Jestem w stanie uruchomic kompresor z INPY lub przez podanie 12V. Uklad klimatyzacji jest pelny czynnika. Kiedy wykasuje blad z komputera i wcisne sniezynke kompresor zaskakuje na kilka sekund i potem sie wylacza wraz z pojawiajacym sie bledem. Jesli ktos ma jakies pomysly to ja chetnie poczytam.

Edytowane przez Gizu007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wiatrak nie na rezystorach, tylko taki jak twój 3 pinowy. Założyłem zamiennik Taiwan ( od 540i, bo do diesli nie ma zamienników ) i rok już chodzi, bez błędów. Wiatrak da się inpą uruchomić, można wtedy ustawić różny % obrotów. Mimo uszkodzonego lub odłączonego wiatraka, klima u mnie normalnie załączała się, może w twojej benzynie jest inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Po ponad roku doszedlem do zrodla problemu i naprawilem co trzeba. Pisze bo może komuś się przyda. Nałożyły się dwie awarie:

1. Wiatrak dokończył żywota, musiał dość długo nie działać, osy założyły w nim gniazdo :)

2. Przewód sygnałowy z komputera skorodowal. Około 15 cm za zlaczka przewód był pełen wilgoci i korozji. Powodowało to ze miernik pokazywał napięcie na nim, czyli teoretycznie sprawny przewód ale sygnaly z/do komputera juz traciły swoje właściwości i powodowały błąd w układzie. Pomogła wymiana około 30cm przewodu. Wiatrak/zamiennik działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chcę tworzyć nowego tematu więc piszę tutaj. Byłem Na przeglądzie klimy. Na tabliczce było napisane, że wchodzi 1210 czynnika. Pan w servisie tyle nabił. Po nabiciu i przejściu całej procedury Pan zapalił auto i czynnik wyleciał w przez zawór bezpieczeństwa. Ponieważ nie było bardzo czasu na diagnozę spuściliśmy czynnik i następnego dnia żona miał przyjechać na diagnozę. Na forum napisałem do kolegi Shadow69 (pozdrowienia) który napisał mi że do mojego rocznika tyle nie wchodzi tylko 750. Ściągnąłem katalog BH i potwierdziło że do mojego auta wchodzi 750. Następnego dnia żona pojechał de serwisu Pan sprawdził w swojej książce i potwierdził i nabił już dobra wartość. Żona zadowolona zadzwoniła ze klima działa i wrócił do domu. Tego samego dnia mieliśmy jechać na wakacje niestety z powodu pewnych wydarzeń na mojej budowie wyjazd przesuną się o następny tydzień. Następnego dnia rano klima już nie działała. Podpiąłem komputer i poza błędem "30 Auxiliary water pump" nic innego moduł IHKA nie pokazuje (jest to uszkodzona pompka od webasta). Po załączeniu śnieżynki pojawił się jakiś dźwięk tak jakby gwizd jakby metal o metal tarł na słabym smarowaniu. I teraz moje pytani Czy przez nabicie za dużego ciśnienia mogli rozwalić kompresor klimy?? Pomóżcie bo w przyszły czwartek chce jechać na wakacje a bez klimy nie pojadę bo tam jest gorąco a jadę z małym dzieciaczkiem (dziś jak piszę Ola ma 1 urodziny), Ja osobiście klimy w ogóle nie używam nawet w mojej służbówce. Może macie jakieś pomysły co się mogło stać albo znacie kogoś w okolicach Krakowa co by mógł pomóc na szybko. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.