Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po zakupie mojego bmw nie działał przycisk bc. Okazało się że winny za to jest bezpiecznik nr 10 5a (który był wyciągnięty a dlaczego później). Po wsadzeniu bezpiecznika na swoje miejsce komputer pokładowy działa jednak na zegarach wyświetla się błąd poduszki. Po podpięciu do inpy okazało się że są następujące błędy:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 03/17/14 14:29:33

ECU: MRS4

JobStatus: OKAY

Variant: MRS4

-------------------------------------------------------------

RESULT: 10 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

1 Zuendkreis ZK0 / Airbag Fahrer Stufe 1

Error frequency : 1

Plausibilitaetsfehler

Fehler nicht vorhanden

Fehler nicht sporadisch

-------------------------------------------------------------

132 MRSA vorne rechts

Error frequency : 1

Plausibilitaetsfehler

Fehler nicht vorhanden

Fehler nicht sporadisch

-------------------------------------------------------------

129 MRSA vorne links

Error frequency : 1

Plausibilitaetsfehler

Fehler nicht vorhanden

Fehler nicht sporadisch

-------------------------------------------------------------

240 Interne Fehler

Error frequency : 1

Fehler nicht vorhanden

Fehler nicht sporadisch

-------------------------------------------------------------

240 Interne Fehler

Error frequency : 2

Fehler nicht vorhanden

Fehler sporadisch

-------------------------------------------------------------

240 Interne Fehler

Error frequency : 2

Fehler nicht vorhanden

Fehler sporadisch

-------------------------------------------------------------

112 Sitz-Belegungs-Erkennung

Error frequency : 162

Fehler nicht vorhanden

Unterbrechung Sitzmatte

Fehler sporadisch

-------------------------------------------------------------

81 Fehlerlampe (AWL)

Error frequency : 2

Fehler nicht vorhanden

Masse-Schluss / Unterbrechung

Fehler sporadisch

-------------------------------------------------------------

134 MRSA vorne rechts

Error frequency : 1

Fehler nicht vorhanden

Programmierung fehlegeschlagen

Fehler nicht sporadisch

-------------------------------------------------------------

131 MRSA vorne links

Error frequency : 1

Fehler nicht vorhanden

Programmierung fehlegeschlagen

Fehler nicht sporadisch

=============================================================

 

Jak widać błędów jest aż 10. Od czego zacząć? :(

Czy bezpiecznik ma coś wspólnego z poduszkami? Co się dzieje jeżeli jest wypięty? Ma to wpływ na ich działanie czy tylko jest to kwestią wyświetlania na zegarach?

Opublikowano

Eeee prosta sprawa :D

112 - błąd ( uszkodzenie ) maty siedzenia pasażera. Jak widzę to 162 zdarzenia.

Pozostałe to pewnie "popierdółka", pojedyńcze. Pewnie tez związane jakoś z tą matą.

Skasuj błędy, zobaczysz, ze za chwile wyjdzie tylko "mata"

Wiem, bo tez tak mam.

U mnie mata już czeka na wymianę ale nie mam jakoś okazji ( ochoty ) aby się za to zabrać.

Opublikowano

te błędy są już po skasowaniu :)

A może zamiast wymiany maty założyć emulator?

Nie wiem czy dobrze rozumiem pojęcie emulator. Z punktu widzenia samochodu fotel będzie odbierany jako zajęty? Jeżeli tak to chyba nie ma wpływu na bezpieczeństwo?

Opublikowano

Miałem podobny problem z airbagiem - pewnego pięknego dnia zapaliła się kontrola.

Ja u siebie mam też założony emulator + jakiś opornik przy klemie akumulatora bo tam coś też było nie tak (sprzedawca z allegro mi pomógł przy montażu)

 

W normalnie działającym systemie czujnik/mata w fotelu daje sygnał do kompa czy ktoś siedzi na fotelu pasażera. Jak nie ma nikogo na fotelu, to w razie dzwona strzela tylko poduszka kierowcy, a poduszka pasażera jest nietknięta.

W przypadku uszkodzenia maty w fotelu zdaje się, że trzeba wymienić fotel lub go rozpruć (nieopłacalne) i wtedy stosuje się emulator, który daje info do kompa o zajętości bez względu na to czy ktoś siedzi czy nie.

Krótko mówiąc - z emulatorem wystrzelą obie poduchy, nawet jak nie ma pasażera.

Opublikowano
Czyli wychodzi na to że emulator nie ma wpływu na bezpieczeństwo pasażera więc mogę się na to zdecydować. A jaki miałeś błąd przy klemie?
Opublikowano

Kabel pirotechniczny (klema) u mnie jest już po przygodach dlatego jest założony opornik.

 

Moje auto kiedyś miało przygodę u poprzedniego właściciela. Przy dzwonie klema pirotechniczna odcina akumulator, aby zapobiec jakimś zwarciom czy zapaleniu.

 

Jak klema jest wystrzelona to świeci też kontrolka airbag.

Poszukaj na forum :)

Opublikowano
Czy któryś z moich błędów wskazuje na kabel pirotechniczny? Emulator maty założony, błędy skasowane ale powróciły... hipek dalej świeci. Szczerze mówiąc nie wiem co oznaczają moje błędy... Czy ktoś mógł by mi je objaśnić?
Opublikowano
Szperając po niemieckich stronach mogę wnioskować że może padł moduł airbag? Gdzie on się znajduje i jak go wymienić? (chodzi mi o soft) Jak kupie o takich samych numerach to kombinacja z softem będzie konieczna? (chodzi mi o jakies dopisywanie vinu itp)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany - padnięty sterownik airbag... Po wymianie na inny wszystko ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.