Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zgadzam sie całkowicie z tezą ze 2.0d + xdrive to kiepskie połączenie. Dla mnie prawie 200KM nawet przy ciężarze samochodu 1700 kg pozwala sprawnie i dynamicznie poruszać sie po mieście + trasa.

Jedynym wyjątkiem kiedy poleciłbym większy silnik to przypadek kiedy robi sie 95% tras i człowiek strasznie szybko jeździ - czyli prędkość przelotowa to okolice 200km/h.

Opublikowano
Nie zgadzam sie całkowicie z tezą ze 2.0d + xdrive to kiepskie połączenie. Dla mnie prawie 200KM nawet przy ciężarze samochodu 1700 kg pozwala sprawnie i dynamicznie poruszać sie po mieście + trasa.

Jedynym wyjątkiem kiedy poleciłbym większy silnik to przypadek kiedy robi sie 95% tras i człowiek strasznie szybko jeździ - czyli prędkość przelotowa to okolice 200km/h.

Popieram chodź nie mam xdrive

Tapniete LG F60
Opublikowano
Nie zgadzam sie całkowicie z tezą ze 2.0d + xdrive to kiepskie połączenie. Dla mnie prawie 200KM nawet przy ciężarze samochodu 1700 kg pozwala sprawnie i dynamicznie poruszać sie po mieście + trasa.

Jedynym wyjątkiem kiedy poleciłbym większy silnik to przypadek kiedy robi sie 95% tras i człowiek strasznie szybko jeździ - czyli prędkość przelotowa to okolice 200km/h.

 

 

:roll:

Opublikowano
Nie zgadzam sie całkowicie z tezą ze 2.0d + xdrive to kiepskie połączenie. Dla mnie prawie 200KM nawet przy ciężarze samochodu 1700 kg pozwala sprawnie i dynamicznie poruszać sie po mieście + trasa.

Jedynym wyjątkiem kiedy poleciłbym większy silnik to przypadek kiedy robi sie 95% tras i człowiek strasznie szybko jeździ - czyli prędkość przelotowa to okolice 200km/h.

Popieram chodź nie mam xdrive

 

 

A jeździłeś taką wersją? Bo ja tak i jak dla mnie X Drive ja strasznie muli.

Opublikowano
Fajna dyskusja.... To normalne, że dla jednego 550i zamula i tylko M5, a dla drugiego Corolla 1.6 to istna petarda... Nie dojdziecie. Stoper w rękę i trzeba sprawdzić.
Głowix
Opublikowano
Fajna dyskusja.... To normalne, że dla jednego 550i zamula i tylko M5, a dla drugiego Corolla 1.6 to istna petarda...

Zgadzam sie z kolega, po 3ch latach jazdy mam wrażenie ze to moje 550xi cos tam jedzie, ale raczej bez fajerwerkow... Ciezko sie bedzie przesiąść do wolniejszego auta :oops:

Opublikowano
Fajna dyskusja.... To normalne, że dla jednego 550i zamula i tylko M5, a dla drugiego Corolla 1.6 to istna petarda...

Zgadzam sie z kolega, po 3ch latach jazdy mam wrażenie ze to moje 550xi cos tam jedzie, ale raczej bez fajerwerkow... Ciezko sie bedzie przesiąść do wolniejszego auta :oops:

 

I jak tu żyć Panie jak tu żyć, ewidentnie czas udać się po M5 albo coś zupełnie egzotycznego :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zawsze mówię w takiej sytuacji - przejedź się, zobaczysz czy ci pasuje...

sam się przesiadłem do kosiarki, ale z pełną świadomością, wiedząc do czego ma to auto służyć. Coś za coś... mała pojemność = małe spalanie, 8 litrów E10 w mieście nie jest źle... diesel 2.0 palił mi podobnie...

Opublikowano
Czy mógłby mnie ktoś oświecić jak wygląda sprawa zakupy auta w oddziale niemieckiego dilera odnośnie VAT'u. Czy mogę wystąpić o jego zwrot i zapłacić w Polsce, czy może jednak płacąc tam nie muszę płacić podatku u nas, tylko akcyza?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co wujek google się obraził?

Kupujesz nowe auto czy używane? Tzn. Co najmniej półroczne i z przebiegiem?

Na firmę z europejskim nipem czy jako osoba fizyczna?

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Ja płaciłem VAT w De, bo jest niższy niz u nas - maja 19% , i jestes zwolniony z płacenia Vatu w PL. Zostaje akcyza.

Gdybys jednak koniecznie chciał placic w PL, to mozesz kupic netto w De ale troche wiecej z tym roboty.

Opublikowano

Chce kupić jako osoba fizyczna i oczywiście chodzi mi żeby wyszło jak najtaniej.

Zastanawiam się właśnie nad PS, ale widzę że ceny w DE są dość korzystne w sytuacji kupna auta do 2-ch litrów. Myślę cały czas nad benzyną, ale używanych jest bardzo mało, niestety.

 

A może mi ktoś powiedzieć jak te diesle się zachowują przy jazdach na b.krótkich odcinkach, miasto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kupujesz netto to w Polsce musisz najpierw doliczyć vat potem resztę opłat, kupujesz w niemczech z VAT (Mwst) to w polsce tylko opłaty.

VAT w PL 23% w DE 19%

Poza tym nie chcą sprzedawcy bez zabezpieczenia sprzedać netto, bo mają nie miłe doświadczenia... Teoretycznie można w DE kupić brutto zapłacić VAT a potem dochodzić zwrotu tylko po co, nie opłaca się zazwyczaj i jest bardzo ryzykowne... czytałem że czasem ludzie nie odzyskują wszystkiego.

 

Uwaga, tak można kupić auto które nie jest zgodnie z wytyczną autem nowym, czyli jest autem używanym.

W przypadku auta nowego (W myśl art. 2 ust. 10 ustawy o VAT nowym środkiem transportu jest pojazd lądowy przeznaczony do transportu osób lub towarów, napędzany silnikiem o pojemności skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy większej niż 7,2 kilowatów, jeżeli przejechał nie więcej niż 6000 kilometrów lub od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy) i tak musisz zapłacić VAT w Polsce... Ale tak jak wyżej napisałem można kupić netto w DE również na osobę fizyczną od komisu.

Opublikowano

Zachęcam do sprawdzenia tego auta 528i xDrive w Gdyni, w super stanie :

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-528i-xdrive-245-km-gwarancja-bmw-do-lipca-2017-faktura-vat-ID6yfkiN.html

 

Jezdzilem niedawno kilkoma nowszymi 520 D I 525 D i po zrobieniu kilku tysięcy km jestem szczerze zdziwiony że 528 daje tak dużo wiekszą radość z jazdy. Auto na gwarancji do 30 Lipca 2017 ( do 200 tys km / obecnie 97 800 ) z waznym service inclusive plus do 07'16

Opublikowano
Z całym szacunkiem, ale auto już praktycznie 4-letnie z 2-litrowym silnikiem za 150tyś. to trochę sporo. W tej cenie można spokojnie kupić 530i :)
Opublikowano
... W tej cenie można spokojnie kupić 530i :)

 

To ja poproszę o jedno z polskiego salonu, nie bite, w dobrym stanie w wersji z xdrive, niskim przebiegiem, fotelami komfortowymi czy innymi bajerami. Za taką cenę to będzie promocja :D

Opublikowano

nie rozumiem tylko w czym polski salon lepszy od niemieckiego?

 

śmiem nawet twierdzić, że zarówno drogi jak i świadomość użytkowników w Niemczech jest na troszkę wyższym poziomie... ale co ja tam wiem ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z jednym i drugim bym polemizował...

Natomiast też nie rozumiem wyższości polskiego salonu nad niemiecki...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
... W tej cenie można spokojnie kupić 530i :)

 

To ja poproszę o jedno z polskiego salonu, nie bite, w dobrym stanie w wersji z xdrive, niskim przebiegiem, fotelami komfortowymi czy innymi bajerami. Za taką cenę to będzie promocja :D

 

z ciekawości sprawdziłem autoscouta - w 530i można przebierać w tej cenie (535 też znajdziesz) :) w każdym razie każde auto ma gdzieś tam swojego kupca, więc pewnie i kolega sprzeda :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kupujesz netto to w Polsce musisz najpierw doliczyć vat potem resztę opłat, kupujesz w niemczech z VAT (Mwst) to w polsce tylko opłaty.

VAT w PL 23% w DE 19%

Poza tym nie chcą sprzedawcy bez zabezpieczenia sprzedać netto, bo mają nie miłe doświadczenia... Teoretycznie można w DE kupić brutto zapłacić VAT a potem dochodzić zwrotu tylko po co, nie opłaca się zazwyczaj i jest bardzo ryzykowne... czytałem że czasem ludzie nie odzyskują wszystkiego.

 

Uwaga, tak można kupić auto które nie jest zgodnie z wytyczną autem nowym, czyli jest autem używanym.

W przypadku auta nowego (W myśl art. 2 ust. 10 ustawy o VAT nowym środkiem transportu jest pojazd lądowy przeznaczony do transportu osób lub towarów, napędzany silnikiem o pojemności skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy większej niż 7,2 kilowatów, jeżeli przejechał nie więcej niż 6000 kilometrów lub od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy) i tak musisz zapłacić VAT w Polsce... Ale tak jak wyżej napisałem można kupić netto w DE również na osobę fizyczną od komisu.

Czy to znaczy, że jeżeli kupiłem auto poniżej 6-ciu miesięcy będę musiał zapłacić VAT w Polsce?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy to znaczy, że jeżeli kupiłem auto poniżej 6-ciu miesięcy będę musiał zapłacić VAT w Polsce?

Jeżeli od daty pierwszej rejestracji minęło mniej niż 6 miesięcy to tak.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.