Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę do swojej X5 dołożyłem więc mogę coś powiedzieć. W związku z faktem, że kupowałem pełen "Pakiet sportowy M" to dołożyłem do niego Pakiet adaptacyjnego zawieszenia Dynamic (2VP). Nie zmienia to sztywności w Comfort a jedynie usztywnia auto w Sport i Sport+.

Dla mnie reflektory adaptacyjne LED to inna bajka w stosunku do ksenonów. Światło bardziej białe, dużo jaśniejsze i zdecydowanie w nocy lepiej widać. Do tego połączone z automatem ( choć nieraz trzeba ręcznie zmienić bo samochodu za zakrętem lub pod górkę może nie zawsze zauważyć ) bajka.

Funkcja Night Vision z dynamicznym doświetlaniem to następna rzecz ( wg mnie ) warta dopłaty; ona ma za zadanie informowanie o możliwości kolizji ze zwierzęciem lub człowiekiem ( przewidywanie przez kierowcę sytuacji ), a nie że kolizja nastąpi. Ten system działa na podczerwień, a więc na zasadzie różnicy temperatur. Jeżeli jest baardzo gorąco to temperatura człowieka jest zbliżona i wtedy działa gorzej, jeżeli człowiek jest szczelnie odziany to również odprowadza znikomy ślad temp. na zewnątrz. Trzeba mieć świadomość działania tego systemu i jego ograniczenia.

Stop&Go z systemem asystującym plus - następna rzecz godna polecenia. Tak jak było wcześniej napisane: w mieście i na trasie, nie tylko w korkach. Jednak najbardziej się przydaje gdy jest ograniczona widoczność ( mgła :) ).

W BMW warto też doposażyć auto w "pakiet dla palących", nie chodzi o popielniczki a o dodatkowe gniazda zapalniczek; zawsze można podłączyć zasilanie do telefonu lub innych urządzeń.

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Stop&Go z systemem asystującym plus - następna rzecz godna polecenia. Tak jak było wcześniej napisane: w mieście i na trasie, nie tylko w korkach. Jednak najbardziej się przydaje gdy jest ograniczona widoczność ( mgła :) ).

 

 

właśnie się zastanawiałem jak to działa we mgle, a nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, czy np. wilgoć nie wpływa na radar ?

Opublikowano
Stop&Go z systemem asystującym plus - następna rzecz godna polecenia. Tak jak było wcześniej napisane: w mieście i na trasie, nie tylko w korkach. Jednak najbardziej się przydaje gdy jest ograniczona widoczność ( mgła :) ).

 

 

właśnie się zastanawiałem jak to działa we mgle, a nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, czy np. wilgoć nie wpływa na radar ?

 

 

Miałem do tej pory 2 razy okazję z tego korzystać i działa bardzo dobrze :); przy deszczu zresztą też nic się nie dzieje.

Opublikowano
Zastanawiam sie też na panoramicznym dachem nigdy nie miałem i stąd dylemat- myślę że gdybym miał wcześniej to juz bym nie chciał. Szczególnie po dzisiejszej przejażdżce kiedy przyłożyłem dłoń do podsufitki wyraźnie było czuć gorąco - nawet nie ciepło a naprawdę gorąco ( było 32 stopnie) jak wasze odczucie w kwestii panoramy warto- nie warto?

 

 

Panorama to IMO bajer, ale wysokich lotów :lol:

u mnie mam czarną skórę i rozjaśnienie wnętrza przez dach jest wskazane :mrgreen:

roleta dachu daje sporo - przy dużym słońcu ciężko wytrzymać, ale zasunięcie rolety wystarczy

 

ale w dni nie tak słoneczne jak teraz to wygląda super

Opublikowano
Panowie, mam krotki konkret. Czy da sie jakos ustawic, zeby pamietal ostatnie ustawienie systemu start/stop? Domyslnie jest zawsze ON, a ja bym chcial albo wylaczyc na trwale na OFF albo, zeby zapamietywal, ze bylo na OFF kiedy odpalam ponownie po postoju.
Opublikowano
jasne, że się da...możesz to zrobic w ASO za grubą kase lub tu na forum u chłopaków, którzy zajmują się kodowaniem (za dużo mniejszą kasę)...
Opublikowano
dzieki thomas. o kodowaniu oczywiscie slyszalem, na razie to jest zbyt drobna sprawa, ale pomysle co jeszcze bym chcial i zglosze sie z pakietem zyczen do zakodowania :-). Myslalem, ze moze przeoczylem cos w instrukcji, tak jak to, ze przytrzymujac przycisk na pilocie mozna domknac szyby i zlozyc lusterka (bez kodowania!! :cool2:).
Opublikowano
Nie zmienia to sztywności w Comfort a jedynie usztywnia auto w Sport i Sport+.

Jak tak to raczej pozostanę przy samym zawieszeniu komfortowym chyba że można jakoś zapisać swój profil kierowcy i ustawić że np w trybie comfort silnik i skrzynia zostaje jak jest a jedynie utwardza sie zawieszenie. NIe będe jeździł cały czas na sporcie by mieć stabilizację przychyłów bo nie lubie jak skrzynia długo trzyma biegi. Czy w ogóle jest możliwość takich profili?

Opublikowano
Aktywna stabilizacja przechyłów w zawieszeniu Dynamic lub Profesional działa cały czas, niezależnie czy ma się włączony Comfort czy Sport. Dodatkowo można sobie edytować profil Sport według własnych upodobań i jest to zapamiętywane w kluczyku. Aktywna stabilizacja moim zdaniem najlepiej jest widoczna podczas hamowania na prostej, gdzie auto bez tego buja się przód tył kilka, kilkanaście razy, jak na statku i można dostać choroby morskiej, a z tą opcją raz max dwa i jest to bardzo przyjemne odczucie jak w windzie :)
Opublikowano

Wczoraj mnie naszło by sprawdzić ile wyszłaby 50d w podobnej konfiguracji i okazało się że różnica to tylko 15 tys. I następny problem- nie można wybrać zawieszenia komfort w M pakiecie- jest adaptacyjne M. Znalazłem taki wykreshttp://f15.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=940745&d=1384534095

z którego wnioskuję że na ustawieniu comfort M zawias jest tak pomiędzy comfort i sport z zawieszenia comfort czy ktos ma takie doświadczenie i może potwierdzić bo chyba zdecyduję się na 50d mimo głośniejszego silnika i braku możliwośći wyboru zawieszenia comfort.

Opublikowano

Mam co prawda 4.0D ale z pełnym M pakietem + dodatkowo Pakiet adaptacyjnego zawieszenia dynamik. Mam możliwość wyboru pomiędzy Eco Pro, Comfort, Sport ( tu mogę decydować czy ma być tylko zawieszenie, czy tylko silnik i skrzynia, czy razem napęd cały w tym trybie ), plus Sport+ ( tu jest ograniczenie trakcji ). Oczywiście skrzynię mogę ustawić na sport również w trybie Comfort. Polecam właśnie taki zestaw zawieszenia.

Niestety ale kiedy ja zamawiałem swój F15 obowiązywała najdroższa krata Swiata i z tych względów brałem 4.0 a nie 5.0 - jednak różnica 95.000 + 15.000 stanowiła 110.000PLN różnicy w cenie

Opublikowano

Jestem po paru dniach jazdy od odbioru i banan nie schodzi z twarzy ,

może nie z powodu prędkości bo tylko 25d ale komfort , prowadzenie ,

gabaryty , jakość środka robią super wrażenie.

Opublikowano
Pochwal się konfigiem i fotkami please. Ja właśnie się dowiedziałem że udało się wcisnąć na sierpniową produkcję mino że zamówiłem dosłownie tydzień temu. Pochwaliłbym dealera ale poczekam do odbioru. Jak zamawiałem 3 lata temu tez wybrałem ten silnik i jest spoko w f11 a często jeździmy w 5 osób i pełen bagażnik. Gdyby wtedy była taka możliwość na 100% wziąłbym x5 w 25d zamiast f11 mimo gorszego stosunku moc/masa. Zona zakceptowała M pakiet pod warunkiem zmiany podsufitki na jasną- tu też sprzedawca się wykazał i wymienią przed wydaniem - zobaczymy jak będzie ze świerszczami. Wysłałem ci wiadomośc na prv - może będziesz zainteresowany
Opublikowano
M50 d M zawias + Dynamic- jest spoko. Z ciekawostek napisze że jak tylko wyszła f15 to żona z założenia powiedziała że absolutnie nie chce kolejnego BMW. Ta postawa nasiliła się gdy na przejażdżkę x5 poszliśmy zaraz z salonu Range Rovera- X5 wydała sie strasznie toporna i twarda a był to ten sam model co zamówilismy LOL. Po około pół roku rozmyslań i jazd oraz 3 miesięcznym czekaniu na lift Cayenne by zobaczyc co i jak wybraliśmy X5. Lepszej rekomendacji dla tego samochody po prostu nie ma. NIe ma słabych stron- Porsche jest o wiele ciaśniejsze, RRS 292KM mulasty i technologicznie z tyłu. Z wyposażenia prawie wszystko prócz night vision soft close, webasto, tv i B&O
Opublikowano
Jak zamawiałem 3 lata temu tez wybrałem ten silnik i jest spoko w f11 a często jeździmy w 5 osób i pełen bagażnik. Gdyby wtedy była taka możliwość na 100% wziąłbym x5 w 25d zamiast f11 mimo gorszego stosunku moc/masa.

 

a jak przez te 3 lata sprawował się ten silnik 25d ? mało śledziłem fora BMW przed zakupem swojego, a różnie bywało z poprzednimi 2 litrowymi dieslami BMW :roll:

miałeś osobiście jakieś problemy, albo słyszałeś, że jakieś wady wyszły po czasie ?

Opublikowano
Nic nie widziałem nic nie słyszałem. Mam zrobione 65 tys km i odpukać absolutnie nic. Nawet ostatnio, przy okazji nowego zakupu, doszedłem do wniosku że był to w tamtym czasie i sytuacji najlepszy dla mnie wybór. Jak kupowałem f11 to czekałem na ten silnik- był wcześniej w x1 i miałem nadzieję że pojawi się w 5- jak tylko wyszedł to zamówiłem - wcześniej 525d to była osłabiona 204 konna 3 litrówka ze wszelkimi jej podatkowymi konsekwencjami a bez mocy. Co prawda miałem nadzieję że uda mi się go zchipować jak najszybciej ale cóż jaka jest sytuacja z możliwością chipowania wiemy. Wtedy zastanawiałem się tez nad 528i ale po jazdach próbnych nie zachwycił a odgłosem się prawie nie różnią. W 525dxd nigdy mnie nie zawiódł nie pojawiły sie żadne odgłosy - a jestem na to wyczulony- nie bierze oleju- zmieniam co ok 22tys km wg wskazań idrive tak mi wychodzi- miałem już 3 serwisy. NIdgy nie wydał dziwnego dźwięku czy szarpnięcia ze skrzynią chodzi super, potrafi mało spalić chociaż ja mam średnią od nowości 8.1 litra to znajomy na 5.8 ale to niemożliwe u mnie- inny styl jazdy. Nawet kiedyś myślałem że u mnie coś nie teges ze wzlędu na spalanie ale po próbie jazdy jego stylu u mni tez tyle wyszło. W X5 będzie szedł jak 20d w f10- a to wystarczy do sprawnego przemieszczania się bez szaleństw. Nie jest to taka nowość- jak pisałem był wcześniej w x1 jako 23d i nic mi nie wiadomo na temat jakichkolwiek problemów a jest cichszy od 520d i jeden z użytkowników x na forum ma go zchipowanego na chyba 260KM. Z czystym sercem mogą go polecić sam go rozważałem do f15 ale próżność wygrała mimo że rozsądek podpowiadał że naprawdę nic więcej nie trzeba- szczególnie teraz kiedy moje miasto zostało bardzo dobrze skomunikowane i mam 2pasmówki w każdym interesującym mnie kierunku- a tam każdy jedzie 130km/h niezależnie od mocy.
Opublikowano
Gratuluję! Piękna wersja!!! Super! :cool2:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
No I piękna. Wybrałbym ten sam kolor i koła jak konfigurowalem 40d. W 50d tego nie ma ze względu na m pakiet. Gratulacje i niech dobrze jeździ.
Opublikowano
Dzięki. Widzę, że z kolegą jtd mógłbym razem chodzić na dziewczyny :D. Sparkling brown jest kolorem wymagającym. Przykurzony i zaniedbany będzie kupowaty, ale wypucowany sealantem/woskiem i natarty quick detailerem bedzie bardzo elegancki. Wiem co mowie, bo jeżdżę już tym kolorem od kilku lat (na innym samochodzie) i tylko to było powodem, że wahałem się, czy przy okazji wymiany floty nie wypadałoby zmienić kolorystyki. Przeważyło jednak poczucie kolorystycznej spójności lakieru i tapicerki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.