Skocz do zawartości

320i Centralny zamek nie dziala od strony kierowcy


Tido

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem , że przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy , otwieraja sie tylko te drzwi, z bagażnika i z drzwi pasazera dziala centralny, z tym że, i tutaj DRUGI problem, otwiera się na "dwa razy" tzn. przekrecając kluczyk do otwarcia , zamki sie otwierają, nagle z powrotem zamykają , i przekrecajac drugi raz kluczyk , otwierają się i tak juz zostaje. Tak samo dzieje sie z zamykaniem. Nie wiem czy problemy te są ze sobą powiązane , ale moze ktos juz cos takiego miał.

Nie wiem od czego zacząć poszukiwania problemu , dodam tylko, że komputer nie pokazuje żadnego błędu. Proszę o pomoc! :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mysle ze to cos z zamkiem albo klamka od str. kierowcy ma wspólnego. Drzwi sie nie zamykaja bo klamka nie dociska do konca albo przy zamku na haku zle lezy i po pierwszym zamknieciu przesuwa sie na odpowiednie miejsce. Napewno to znasz jak drzwi kierowcy sa nie zamkniete albo ktos za wczesnie klamke podniesie a Ty zamykasz/otwierasz. Nasmarowanie czesci klamki/zamka albo ustawienie zamka powinno pomoc.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dopiero przeczytalem jeszcze raz swoj post i widze ze nie jasno go napisalem .

Problem tkwi w tym , że otwierając z bagażnika lub od strony pasażera - centralny DZIAŁA (tyle , że na dwa razy). Otwierając od kierowcy , centralny w ogóle nie reaguje (tak jakby go nie było) , otwierają się tylko drzwi kierowcy (nie na dwa razy tylko normalnie) , czyli zachowuje się tak jakby w ogóle nie było centralnego od strony kierowcy.. Jak otwieram z bagaznika/od pasażera , to drzwi kierowcy otwierają się tak samo jak reszta - na dwa razy.

Mam nadzieje , że teraz napisałem to troche jaśniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co sie dzieje jak zamykasz drzwi od srodka lub z pilota?

Moze byc jeszcze mikroprzelacznik w zamku kierowcy lub pekniety kabel. To juz chyba wszystkie mozliwosci.

W kazdym badz razie bez rozebrania boczku i sprawdzeniu kabli w przejsciu drzwi do srodka sie nie obejdzie.

 

Podobny przypadek mialem z mikroprzelacznikiem (otwieranie z pilota) ale juz nie pamietam co sie dzialo po otwarciu kluczem :?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sie dzieje jak zamykasz drzwi od srodka lub z pilota?

Moze byc jeszcze mikroprzelacznik w zamku kierowcy lub pekniety kabel. To juz chyba wszystkie mozliwosci.

W kazdym badz razie bez rozebrania boczku i sprawdzeniu kabli w przejsciu drzwi do srodka sie nie obejdzie.

 

Podobny przypadek mialem z mikroprzelacznikiem (otwieranie z pilota) ale juz nie pamietam co sie dzialo po otwarciu kluczem :?

 

 

Od srodka zachowuje sie tak samo , od kierowcy jak wcisne "bolec" to tylko zamykaja sie kierowcy , jak wcisne od pasazera to zamykają się wszystkie , na DWA RAZY. Cóż , bede musial rozebrać drzwi i zobaczyc co tam slychac :) Dam znac jak cos zrobie ;) Pilota nie mam , jest tylko od alarmu ale tylko "pika" , nie zamyka ani nie otwiera.

 

 

Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem odnośnie tego , że zamki zamykają/otwierają się "na dwa razy". Powiedział mi , że to może byc kwestia zakodowania/przekodowania zamka centralnego. Tylko jak to zrobic? Szukam w google ale wszyscy piszą o kodowaniu pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiec jak od srodka nic sie nie dzieje to najpierw sprawdz kable. Mysle ze tam lezy problem. Gdyby to byl mikroprzelacznik to raz by dzialalo a raz nie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jak od srodka nic sie nie dzieje to najpierw sprawdz kable. Mysle ze tam lezy problem. Gdyby to byl mikroprzelacznik to raz by dzialalo a raz nie.

 

Co konkretnie mam sprawdzić? Podejrzewam , że drzwi trzeba rozebrać , tylko jak rozpoznać czy kable są dobre? Mechanik mówił też , że może to być problem siłownika w lewych drzwiach , dlatego zamyka się "na dwa razy" bo dostaje jakiś tam błąd. Więc konkretne pytanie:

 

Jak sprawdzić czy kable i siłownik w drzwiach są sprawne? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silownik to ta czesc ktora podnosi i trzyma Ci klape bagaznika, w zamku tego nie ma. Tam jest silniczek ktory napedza kolo zebate ktore przesowaja zatrzask, do tego mikroprzelacznik ktory steruje otwieranie/zamykaniem i plytka scalona i to wszystko.

 

Kable i mikroprzelacznik jest najlepiej sprawdzic multimetrem ktorym mierzysz czy sygnal dochodzi do modulu sterujacego(chyba 6 Om-ow) lub czy jest dobry przeplyw pradu w mikroprzelaczniku(tu bedziesz musial chyba rozebrac zamek zeby to sprawdzic, ja mialem rozebrany i zrobilem pomiar dla pewnosci). Jakie wartosci powinny byc nie wiem musisz poszukac w necie albo elektryka zapytac.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałemkiedyś coś w szkole o tych cholernych zamkach to działa na zasadzie zmiennoości plusa z minusem pogmatwana sprawa najlepiej zastosuh to https://www.google.pl/search?q=dynamite&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rB0eU4DAD6nx4gThxAE&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=653#facrc=_&imgdii=_&imgrc=AwWuhFglzdc5cM%253A%3BYHRnhacuJW6EsM%3Bhttp%253A%252F%252Fus.123rf.com%252F400wm%252F400%252F400%252Fantonbrand%252Fantonbrand1111%252Fantonbrand111100010%252F11271467-illustration-of-dynamite-with-timing-device-isolated.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.123rf.com%252Fphoto_15262065_illustration-of-a-happy-cute-dynamite-mascot-character.html%3B1200%3B1161 działa na takie żeczy najlepsze włoskie. ( a tak poza tym to sprawdź bespieczniki rozbież poczyść styki oblukaj kabelki.

 

 

 

Widać na jakim poziomie jest Twoja edukacja.

Ostatni raz widzę taki post!!!

Proszę o poprawną pisownię zrozumiałą dla wszystkich i nie spamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silownik to ta czesc ktora podnosi i trzyma Ci klape bagaznika, w zamku tego nie ma. Tam jest silniczek ktory napedza kolo zebate ktore przesowaja zatrzask, do tego mikroprzelacznik ktory steruje otwieranie/zamykaniem i plytka scalona i to wszystko.

 

Kable i mikroprzelacznik jest najlepiej sprawdzic multimetrem ktorym mierzysz czy sygnal dochodzi do modulu sterujacego(chyba 6 Om-ow) lub czy jest dobry przeplyw pradu w mikroprzelaczniku(tu bedziesz musial chyba rozebrac zamek zeby to sprawdzic, ja mialem rozebrany i zrobilem pomiar dla pewnosci). Jakie wartosci powinny byc nie wiem musisz poszukac w necie albo elektryka zapytac.

 

 

Chyba najprościej będzie jak oddam fure do mechanika/elektryka , bo tak szukając też po innych forach , widzę , że zabawy jest z tym mnóstwo.

Tak więc dzięki wszystkim za wypowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na tym zdjeciu na dole ladnie widac gume w przejsciu z drzwi do kabiny i w 99% w tym miejscu sa pekniecia kabli. Odciagnij ja w bok i sprawdz czy ktorys z kabli nie jest pekniety/przetarty, do tego nie potrzebujesz elektryka :mrgreen:

 

Co do mikroprzelacznika nie jest to takie trudne ale troche umiejetnosci w lutowaniu i rozbieraniu musisz posiadac. Jesli chcesz zaoszczedzic czesc kosztow to proponuje samemu zdjac boczek i wymontowac zamek z tym sobie na pewno poradzisz a w drodze rozbierania moze znajdziesz przyczyne usterki :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjeciu na dole ladnie widac gume w przejsciu z drzwi do kabiny i w 99% w tym miejscu sa pekniecia kabli. Odciagnij ja w bok i sprawdz czy ktorys z kabli nie jest pekniety/przetarty, do tego nie potrzebujesz elektryka :mrgreen:

 

Co do mikroprzelacznika nie jest to takie trudne ale troche umiejetnosci w lutowaniu i rozbieraniu musisz posiadac. Jesli chcesz zaoszczedzic czesc kosztow to proponuje samemu zdjac boczek i wymontowac zamek z tym sobie na pewno poradzisz a w drodze rozbierania moze znajdziesz przyczyne usterki :D

 

 

Kolego , Twój post jest niezwykle pomocny , jednak fotka nie działa , jakbyś mógł podać świeży link to będę wniebowzięty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
http://img.bmw-syndikat.de/gallery/3/472/331977_bmw-syndikat_bild_high.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba trzeba byc na syndykacie zalogowanym zeby je bylo widziec ale mniejsza z tym. Jak otwozysz drzwi to jest gumowa manczeta i tam sa kable.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba byc na syndykacie zalogowanym zeby je bylo widziec ale mniejsza z tym. Jak otwozysz drzwi to jest gumowa manczeta i tam sa kable.

 

Nie wiem czy chodziło Ci o to , ale wrzucam fotki tego co znalazłem:

http://vpx.pl/i/2014/03/16/kabelki_1.jpg

http://vpx.pl/i/2014/03/16/kabelki_2.jpg

 

Szczerze mówiąć to dużo tam nie znalazłem , bo jak widać , te kabelki (o ile to jest to) są czymś owinięte , i nie wiem czy mogę to "coś" zerwać , żeby zobaczyć co jest pod spodem. Co mi doradzasz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokladnie tendy ida kable. Zaopatrz sie w tasme izolacyjna samospawajaca albo normalna i rozetnij ta stara, obejzyj dok. wszystkie kable po calej dlugosci jak nic nie znajdziesz to zaizoluj spowrotem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec przed chwila sprawdzilem te kable i na tyle ile moglem je wyciagnac z drzwi to wygladaja dobrze , ale spora czesc tych kabli wchodzi w drzwi wiec tam nie jestem juz w stanie sprawdzic. Czeka mnie rozebranie drzwi , napisze jak juz to zrobie ;)

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kabli w drzwiach juz nie musisz sprawdzac. Tam nie ma juz ruchomych czesci wiec nic nie moglo peknac.

 

Ps. Sprawdz jeszcze czujnik otwartych drzwi, wcisnij go i zamykaj/otwieraj drzwi a jak boczek zdejmiesz to kontakty z wtyczki przeczys zeby wszysto wyeliminowac zanim sie za zamek zlapiesz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wiem czy znajdziesz cokolwiek w drzwiach.

U mnie nie chodzi siłownik od wlewu paliwa-dostaje przy zamykaniu i otwieraniu impuls wyłącznie na otwieranie (jak zamykam to tez klapkę otwiera).

Wkładka przy prawych drzwiach zamyka mi tylko i wyłącznie te drzwi, a wkładka lewych drzwi zamyka jedne i drugie, ale bagażnik jest odwrotnie :mrgreen: czyli zamykam wkładką to drzwi się zamykają ale bagażnik otwarty jak otworzę drzwi bagażnik się zamknie. Przy zamykaniu z pilota zamyka wszystko oprócz wlewu paliwa, ale(znowu ale) jest- rygle w dół od razu rygle w górę i rygle w dół(takie ciach, ciach,ciach :mrgreen: ) Muszę odpiąć centralkę i zobaczę jak jest bez, jak będzie ok. to jadę do jakiegoś ogarniętego od zamków.

Tylko mi się wydaje, że u mnie nie poszło coś tak przy dokładaniu sterowania z pilota.

Miałeś coś dokładane do centralnego? Bo może tutaj tkwi przyczyna.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety w klapce od wlewu nie ma mikroprzelacznika (tak bylo przynajmniej u mnie), jak nie chodzi to silniczek juz nie daje rady (Tez mi poszedl :mrgreen: ) . Takie silniczki sa w samochodzikach elektrycznych :mrgreen: a ze u Ciebie dziala tylko na odwrot to pewnie sprawny.

 

Co do reszty to masz ciekawe zamykanie :cool2: :D

To mi bardziej wyglada jak bys gdzies mial pomieszany + z - (em)

Ciezko powiedziec cos na odleglosc, ja sie nigdy duzo nie zastanawialem, bralem srobokret i rozkrecalem wszystko co mi do glowy przyszlo i szukalem :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
to pewnie sprawny.

Sprawny. Wczoraj zresztą założyłem drugi i się zdziwiłem bo nie pomogło więc prześledziłem i zarówno przy otwieraniu i zamykaniu całego samochodu dostaje impuls do otwierania :evil: .

Jak komuś potrzebny siłownik centralnego od wlewu paliwa to mam na sprzedaż.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.