Skocz do zawartości

320i Centralny zamek nie dziala od strony kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam taki problem , że przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy , otwieraja sie tylko te drzwi, z bagażnika i z drzwi pasazera dziala centralny, z tym że, i tutaj DRUGI problem, otwiera się na "dwa razy" tzn. przekrecając kluczyk do otwarcia , zamki sie otwierają, nagle z powrotem zamykają , i przekrecajac drugi raz kluczyk , otwierają się i tak juz zostaje. Tak samo dzieje sie z zamykaniem. Nie wiem czy problemy te są ze sobą powiązane , ale moze ktos juz cos takiego miał.

Nie wiem od czego zacząć poszukiwania problemu , dodam tylko, że komputer nie pokazuje żadnego błędu. Proszę o pomoc! :)

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mysle ze to cos z zamkiem albo klamka od str. kierowcy ma wspólnego. Drzwi sie nie zamykaja bo klamka nie dociska do konca albo przy zamku na haku zle lezy i po pierwszym zamknieciu przesuwa sie na odpowiednie miejsce. Napewno to znasz jak drzwi kierowcy sa nie zamkniete albo ktos za wczesnie klamke podniesie a Ty zamykasz/otwierasz. Nasmarowanie czesci klamki/zamka albo ustawienie zamka powinno pomoc.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Teraz dopiero przeczytalem jeszcze raz swoj post i widze ze nie jasno go napisalem .

Problem tkwi w tym , że otwierając z bagażnika lub od strony pasażera - centralny DZIAŁA (tyle , że na dwa razy). Otwierając od kierowcy , centralny w ogóle nie reaguje (tak jakby go nie było) , otwierają się tylko drzwi kierowcy (nie na dwa razy tylko normalnie) , czyli zachowuje się tak jakby w ogóle nie było centralnego od strony kierowcy.. Jak otwieram z bagaznika/od pasażera , to drzwi kierowcy otwierają się tak samo jak reszta - na dwa razy.

Mam nadzieje , że teraz napisałem to troche jaśniej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co sie dzieje jak zamykasz drzwi od srodka lub z pilota?

Moze byc jeszcze mikroprzelacznik w zamku kierowcy lub pekniety kabel. To juz chyba wszystkie mozliwosci.

W kazdym badz razie bez rozebrania boczku i sprawdzeniu kabli w przejsciu drzwi do srodka sie nie obejdzie.

 

Podobny przypadek mialem z mikroprzelacznikiem (otwieranie z pilota) ale juz nie pamietam co sie dzialo po otwarciu kluczem :?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
A co sie dzieje jak zamykasz drzwi od srodka lub z pilota?

Moze byc jeszcze mikroprzelacznik w zamku kierowcy lub pekniety kabel. To juz chyba wszystkie mozliwosci.

W kazdym badz razie bez rozebrania boczku i sprawdzeniu kabli w przejsciu drzwi do srodka sie nie obejdzie.

 

Podobny przypadek mialem z mikroprzelacznikiem (otwieranie z pilota) ale juz nie pamietam co sie dzialo po otwarciu kluczem :?

 

 

Od srodka zachowuje sie tak samo , od kierowcy jak wcisne "bolec" to tylko zamykaja sie kierowcy , jak wcisne od pasazera to zamykają się wszystkie , na DWA RAZY. Cóż , bede musial rozebrać drzwi i zobaczyc co tam slychac :) Dam znac jak cos zrobie ;) Pilota nie mam , jest tylko od alarmu ale tylko "pika" , nie zamyka ani nie otwiera.

 

 

Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem odnośnie tego , że zamki zamykają/otwierają się "na dwa razy". Powiedział mi , że to może byc kwestia zakodowania/przekodowania zamka centralnego. Tylko jak to zrobic? Szukam w google ale wszyscy piszą o kodowaniu pilota.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiec jak od srodka nic sie nie dzieje to najpierw sprawdz kable. Mysle ze tam lezy problem. Gdyby to byl mikroprzelacznik to raz by dzialalo a raz nie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Wiec jak od srodka nic sie nie dzieje to najpierw sprawdz kable. Mysle ze tam lezy problem. Gdyby to byl mikroprzelacznik to raz by dzialalo a raz nie.

 

Co konkretnie mam sprawdzić? Podejrzewam , że drzwi trzeba rozebrać , tylko jak rozpoznać czy kable są dobre? Mechanik mówił też , że może to być problem siłownika w lewych drzwiach , dlatego zamyka się "na dwa razy" bo dostaje jakiś tam błąd. Więc konkretne pytanie:

 

Jak sprawdzić czy kable i siłownik w drzwiach są sprawne? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silownik to ta czesc ktora podnosi i trzyma Ci klape bagaznika, w zamku tego nie ma. Tam jest silniczek ktory napedza kolo zebate ktore przesowaja zatrzask, do tego mikroprzelacznik ktory steruje otwieranie/zamykaniem i plytka scalona i to wszystko.

 

Kable i mikroprzelacznik jest najlepiej sprawdzic multimetrem ktorym mierzysz czy sygnal dochodzi do modulu sterujacego(chyba 6 Om-ow) lub czy jest dobry przeplyw pradu w mikroprzelaczniku(tu bedziesz musial chyba rozebrac zamek zeby to sprawdzic, ja mialem rozebrany i zrobilem pomiar dla pewnosci). Jakie wartosci powinny byc nie wiem musisz poszukac w necie albo elektryka zapytac.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

miałemkiedyś coś w szkole o tych cholernych zamkach to działa na zasadzie zmiennoości plusa z minusem pogmatwana sprawa najlepiej zastosuh to https://www.google.pl/search?q=dynamite&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rB0eU4DAD6nx4gThxAE&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=653#facrc=_&imgdii=_&imgrc=AwWuhFglzdc5cM%253A%3BYHRnhacuJW6EsM%3Bhttp%253A%252F%252Fus.123rf.com%252F400wm%252F400%252F400%252Fantonbrand%252Fantonbrand1111%252Fantonbrand111100010%252F11271467-illustration-of-dynamite-with-timing-device-isolated.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.123rf.com%252Fphoto_15262065_illustration-of-a-happy-cute-dynamite-mascot-character.html%3B1200%3B1161 działa na takie żeczy najlepsze włoskie. ( a tak poza tym to sprawdź bespieczniki rozbież poczyść styki oblukaj kabelki.

 

 

 

Widać na jakim poziomie jest Twoja edukacja.

Ostatni raz widzę taki post!!!

Proszę o poprawną pisownię zrozumiałą dla wszystkich i nie spamowanie.

Opublikowano
Silownik to ta czesc ktora podnosi i trzyma Ci klape bagaznika, w zamku tego nie ma. Tam jest silniczek ktory napedza kolo zebate ktore przesowaja zatrzask, do tego mikroprzelacznik ktory steruje otwieranie/zamykaniem i plytka scalona i to wszystko.

 

Kable i mikroprzelacznik jest najlepiej sprawdzic multimetrem ktorym mierzysz czy sygnal dochodzi do modulu sterujacego(chyba 6 Om-ow) lub czy jest dobry przeplyw pradu w mikroprzelaczniku(tu bedziesz musial chyba rozebrac zamek zeby to sprawdzic, ja mialem rozebrany i zrobilem pomiar dla pewnosci). Jakie wartosci powinny byc nie wiem musisz poszukac w necie albo elektryka zapytac.

 

 

Chyba najprościej będzie jak oddam fure do mechanika/elektryka , bo tak szukając też po innych forach , widzę , że zabawy jest z tym mnóstwo.

Tak więc dzięki wszystkim za wypowiedź. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tym zdjeciu na dole ladnie widac gume w przejsciu z drzwi do kabiny i w 99% w tym miejscu sa pekniecia kabli. Odciagnij ja w bok i sprawdz czy ktorys z kabli nie jest pekniety/przetarty, do tego nie potrzebujesz elektryka :mrgreen:

 

Co do mikroprzelacznika nie jest to takie trudne ale troche umiejetnosci w lutowaniu i rozbieraniu musisz posiadac. Jesli chcesz zaoszczedzic czesc kosztow to proponuje samemu zdjac boczek i wymontowac zamek z tym sobie na pewno poradzisz a w drodze rozbierania moze znajdziesz przyczyne usterki :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Na tym zdjeciu na dole ladnie widac gume w przejsciu z drzwi do kabiny i w 99% w tym miejscu sa pekniecia kabli. Odciagnij ja w bok i sprawdz czy ktorys z kabli nie jest pekniety/przetarty, do tego nie potrzebujesz elektryka :mrgreen:

 

Co do mikroprzelacznika nie jest to takie trudne ale troche umiejetnosci w lutowaniu i rozbieraniu musisz posiadac. Jesli chcesz zaoszczedzic czesc kosztow to proponuje samemu zdjac boczek i wymontowac zamek z tym sobie na pewno poradzisz a w drodze rozbierania moze znajdziesz przyczyne usterki :D

 

 

Kolego , Twój post jest niezwykle pomocny , jednak fotka nie działa , jakbyś mógł podać świeży link to będę wniebowzięty :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://img.bmw-syndikat.de/gallery/3/472/331977_bmw-syndikat_bild_high.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba trzeba byc na syndykacie zalogowanym zeby je bylo widziec ale mniejsza z tym. Jak otwozysz drzwi to jest gumowa manczeta i tam sa kable.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Chyba trzeba byc na syndykacie zalogowanym zeby je bylo widziec ale mniejsza z tym. Jak otwozysz drzwi to jest gumowa manczeta i tam sa kable.

 

Nie wiem czy chodziło Ci o to , ale wrzucam fotki tego co znalazłem:

http://vpx.pl/i/2014/03/16/kabelki_1.jpg

http://vpx.pl/i/2014/03/16/kabelki_2.jpg

 

Szczerze mówiąć to dużo tam nie znalazłem , bo jak widać , te kabelki (o ile to jest to) są czymś owinięte , i nie wiem czy mogę to "coś" zerwać , żeby zobaczyć co jest pod spodem. Co mi doradzasz? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie tendy ida kable. Zaopatrz sie w tasme izolacyjna samospawajaca albo normalna i rozetnij ta stara, obejzyj dok. wszystkie kable po calej dlugosci jak nic nie znajdziesz to zaizoluj spowrotem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Ok, jak sie troche poprawi pogoda to sie za to wezme , bo niestety garażu nie mam a w deszczu robota to nie robota :P Dam znac jak coś wyczynię. Na chwile obecną dzięki bardzo :)
Opublikowano

Tak wiec przed chwila sprawdzilem te kable i na tyle ile moglem je wyciagnac z drzwi to wygladaja dobrze , ale spora czesc tych kabli wchodzi w drzwi wiec tam nie jestem juz w stanie sprawdzic. Czeka mnie rozebranie drzwi , napisze jak juz to zrobie ;)

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kabli w drzwiach juz nie musisz sprawdzac. Tam nie ma juz ruchomych czesci wiec nic nie moglo peknac.

 

Ps. Sprawdz jeszcze czujnik otwartych drzwi, wcisnij go i zamykaj/otwieraj drzwi a jak boczek zdejmiesz to kontakty z wtyczki przeczys zeby wszysto wyeliminowac zanim sie za zamek zlapiesz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Czujnik otwartych drzwi? Chodzi Ci o ten co odpowiada za zaswiecanie sie lampki w aucie? Czy jaki?

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy znajdziesz cokolwiek w drzwiach.

U mnie nie chodzi siłownik od wlewu paliwa-dostaje przy zamykaniu i otwieraniu impuls wyłącznie na otwieranie (jak zamykam to tez klapkę otwiera).

Wkładka przy prawych drzwiach zamyka mi tylko i wyłącznie te drzwi, a wkładka lewych drzwi zamyka jedne i drugie, ale bagażnik jest odwrotnie :mrgreen: czyli zamykam wkładką to drzwi się zamykają ale bagażnik otwarty jak otworzę drzwi bagażnik się zamknie. Przy zamykaniu z pilota zamyka wszystko oprócz wlewu paliwa, ale(znowu ale) jest- rygle w dół od razu rygle w górę i rygle w dół(takie ciach, ciach,ciach :mrgreen: ) Muszę odpiąć centralkę i zobaczę jak jest bez, jak będzie ok. to jadę do jakiegoś ogarniętego od zamków.

Tylko mi się wydaje, że u mnie nie poszło coś tak przy dokładaniu sterowania z pilota.

Miałeś coś dokładane do centralnego? Bo może tutaj tkwi przyczyna.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety w klapce od wlewu nie ma mikroprzelacznika (tak bylo przynajmniej u mnie), jak nie chodzi to silniczek juz nie daje rady (Tez mi poszedl :mrgreen: ) . Takie silniczki sa w samochodzikach elektrycznych :mrgreen: a ze u Ciebie dziala tylko na odwrot to pewnie sprawny.

 

Co do reszty to masz ciekawe zamykanie :cool2: :D

To mi bardziej wyglada jak bys gdzies mial pomieszany + z - (em)

Ciezko powiedziec cos na odleglosc, ja sie nigdy duzo nie zastanawialem, bralem srobokret i rozkrecalem wszystko co mi do glowy przyszlo i szukalem :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to pewnie sprawny.

Sprawny. Wczoraj zresztą założyłem drugi i się zdziwiłem bo nie pomogło więc prześledziłem i zarówno przy otwieraniu i zamykaniu całego samochodu dostaje impuls do otwierania :evil: .

Jak komuś potrzebny siłownik centralnego od wlewu paliwa to mam na sprzedaż.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.