Skocz do zawartości

E46 330Ci weekendowy potworek


adambana

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Oki w koncu po 2 tygodniach udalo mi sie znalezc chwile zeby umyc i nawoskowac auto. Zadna rewelacja ale nalezalo mu sie po wyjezdzie w Bieszczady.

 

Najpierw fotka felg po renowacji:

Przed:

http://i61.tinypic.com/2f04lxh.jpg

 

 

Po:

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/adateju9.jpg

 

Kilka fotek umytego autka, niestety bylo juz ciemno wiec cyknalem tylko w garazu:

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/se4amujy.jpg

 

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/5a3yhy7e.jpg

 

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/anasevyv.jpg

 

Posprzatalem tez w srodku bo po rodzinnej wyprawie byl lekki chlew:

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/8uryqevu.jpg

 

A ze wzgledu na to ze wyjezdzam na jakis czas i autko zostaje to zeby sie nie kurzylo:

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/7y7ygata.jpg

 

Ogolnie zastanawiam sie nad wsadzeniem lekkiego dystansu na tyl, jakies podpowiedzi?

 

http://img.tapatalk.com/d/14/05/14/usurusy4.jpg

 

Mam tez pytanie, czy ktos moze wrzucic fotke jak wyglada u was rekaw na narty kiedy jest zwiniety. Mam wrazenie, ze u mnie nie do konca jest tak jak byc powinno...

Edytowane przez adambana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Wiem kolego mam w planie kadmowanie, niestety Lakiernik przy renowacji felg sam na to nie wpadł...

 

dorzuciłem fotkę jak wcześniej wyglądały, ostrzaskane krawędzie no i u Niemca ciężarki do wyważania ktoś przykleił na zewnątrz felgi, nie dało się tego zmyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ile kosztuje takie kadmowanie i na jak dlugo starcza bo to przeciez cieka warstwa jest ktora na pewno sie uszkadza podczas dokrecania (ciekay jestem jak moje wyglsdaja :mrgreen: )

 

Nie beda czasem nowe sruby tansze i bardziej wytrzymale?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

jak się dowiem to ci powiem :) opcja z nowymi tez wchodzi w gre, tak samo jak cynkowanie.

 

Mam znajomego w galwanizerni, ale na razie nie zawracałem mu glowy bo i tak nie mam na czym auta zostawić jak zdejme kola...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

Maly update po zlocie na torze kielce:

http://img.tapatalk.com/d/14/06/22/unahegaj.jpg

 

Bestia przed zawodami. W trakcie zawodow zrobilem reset spalania, a oto efekt:

http://img.tapatalk.com/d/14/06/22/epu5a9yh.jpg

 

Wlasciwie myslalem, ze bedzie gorzej. Tor Kielce jest morderczy zwlaszcza dla przedniej lewej opony - przynajmniej w tej konfiguracji toru, ktora mielismy na zlocie. Efekt:

http://img.tapatalk.com/d/14/06/22/e4ume3uv.jpg

 

Auto spisalo sie swietnie, chociaz nie bylo dociskane na maksa. Po takim dniu na torze od razu czuc co to auto potrafi... Teraz juz wyczyszczona i nawoskowana czeka w garazu na wyjazd na tor poznan za tydzien. Mam w planie jeszcze sesje z lustrzanki jak pogoda pozwoli to wrzuce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wlasnie na kielcach nie bylo takich az hamowan i staralem sie oszczedzac hamulce bo przod mam stare tarcze i klocki.

Ale plan mam wlasnie po poznaniu wymienic na przodzie hamulce. Przewody hamulcowe tez moze wymienie bo te standardowe to tez dlugo nie pociagna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Była okazja zobaczyć auto na zlocie - fajne :cool2:

 

Śruby kół - w BMW są czarne, ciężko kupić w rozsądnej cenie (takiej, po ile są srebrne w każdym sklepie). Ja u siebie wymieniłem na używane ze świeżego auta. Cenowo najlepiej wychodziło. Można jeszcze co zmiana psiknąć szybko czarnym sprejem, ale tego mi się nie chce robić.

 

Poznań i hamulce - wymień chociaż płyn przed wyjazdem, bo nie pojeździsz... trzy kółka i Ci się ugotują hamulce, zwłaszcza, że masz na wykończeniu. Ja pojechałem na nowych tarczach i klockach, ale starym płynie i co trzy szybkie kółka musiałem studzić hamulce. Niestety tam dostają lekko inaczej niż w Kielcach ;) opony też :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie zajalem sie jeszcze tymi srubami wcale, ale chyba tak jak piszesz poszukam jakichs w dobrym stanie, bo nie mam na czym auta postawic zeby wszystkie wykrecic...

 

Co do plynu to dzieki za rade umowilem sie od razu u Adama z ACS na czwartek, moze olej w skrzyni tez zmienie i plyn chlodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No i na wizycie u Adama okazalo sie, ze plyn faktycznie warto wymienic, a jak sie zabralismy za ply chlodniczy to sie okazalo ze chlodnica ze starosci sie wykrzywila - osiadla... Auto zostaje do jutra dostanie nowa chlodnice. Przy okazji zrobimy tez jeza i olej w skrzyni biegow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

Mały update:

 

na torze w Poznaniu za dużo nie pojeździłem, po pierwszej sesji mieliśmy dłuższą przerwę bo jeden gość skasował swoje E36 M3 (jechał jak szalony). Na postoju w oczekiwaniu strzelił i pasek osprzętu. Całe szczęście auto stało w miejscu, więc nic się nie stało poważnego. Poluzował mi się jakiś plastik, który w kontakcie z paskiem spowodował jego zerwanie, równie dobrze mogło się to stać w normalnej jeździe miejskiej. Wymiana paska i rolki załatwiła sprawę, ale wyjazd do Poznania zakończony z dużym niedosytem.

 

Niemniej warto tam pojechać, nie po to żeby skatować samochód, tylko po to żeby nauczyć się jeździć i wypracować sobie właściwe nawyki.

 

Następny wyjazd 18.08, tymczasem auto odpoczywa w garażu.

 

PS. ostatnio przejechałem się znajomego E92 335i 380KM i nie ukrywam, że przez chwilę zaświtała mi opcja zmiany :) na razie szkoda mi na to pieniędzy, ale pożyjemy zobaczymy. Idealnie byłoby mieć wszystkie modele po kolei, tylko skąd pieniądze na to brać i gdzie te auta trzymać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Kilka pytań do znających sprawę. Ostatnio przysłuchuję się uważnie pracy silnika. Na zimnym mam coś takiego (dosłownie przez 30sek, do rozgrzania) jakby cykanie. Poczytałem zagraniczne fora i tam twierdzą, żeby przy takich przebiegach (nieco ponad 190k) lać już inny olej. Mam obecnie 5w-30 castrola, mowia zeby lac 5w-40, co Wy na to?

 

Druga sprawa to jak sie wsluchac w prace silnika to slychac takie jakby metaliczne szuranie, slychac oczywiscie tylko jak sie pod maske zaglada. Wydaje mi sie ze wczesniej tego nie bylo. Warto sie tym interesowac?

 

No i do silnika weszlo kolejne 0,5l oleju po 5tys przebiegu, takze w sumie litr na 10tys km, ale przy ostrej jezdzie w tym silniku to chyba zadne zaskoczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1l na 10k km to prawie nic :mrgreen: Ciesz się, że masz silnik w takiej kondycji, ale w sumie przy tym przebiegu nic dziwnego ;)

 

A szuraniem bym się zainteresował poważniej, żeby później uniknąć przykrych niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic mi nie szura, ani nie klika. Miałem tak kiedyś w Audi - cykało coś pod maską, mechanik stwierdził, że to cewka i że tak być powinno, więc w temat się nie zagłębiałem. A w BMW nie miałem po co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Podejrzenie syczenia padło na alternator. W przyszlym tygodniu zrobie dokladne badanie.

 

Edit: dokładniej to syczenie (taki metaliczny szum) jest powodowany przez napinacz paska (ten przy alternatorze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie na razie tylko diagnoza poprzez demontaz paska. Dzis bunia byla na torze poznan, pobila swoj ostatni rekord o ponad 5sekund. Wszystko dziala pieknie, tylko hamulce sie z przodu skonczyly (przegrzane i sie pokrzywily). Ale i tak byly do wymiany wiec zadna strata... Wszystko bedzie porobione a we wrzesniu jeszcze dam do lakierowania przedni zderzak i nadkole (schodzi mi bezbarwna warstwa lakieru co mnie lekko irytuje)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Mały update:

Auto zostawiłem obecnie u lakiernika, schodzi w przedniego zderzaka i tylnego warstwa bezbarwna, plus wykryłem jeszcze jedno małe siedlisko rdzy więc od razu też będzie zrobione.

Przy okazji jakieś duperele oraz mam mieć ocynkowane śruby.

 

Wrzucę zdjęcia jak wyjdzie, a tymczasem stan obecny można zobaczyć poniżej:

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/d35eabbb4e062d5c9b9b8789f5d8caac.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/b2198d5682f95a8fa7792e3d730e41e1.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/1f445762ce6dd1413a7cdba9888b7676.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/d458911ecce7ed769cd592c6d0ee8d1d.jpg

 

Ringi dolozone przez Niemca:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/ad2969e17d4787bb5bbf0a428398efb6.jpg

 

Fotel niestety wymaga jeszcze dopieszczenia:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/997bbd3fde2212b4e10edb8c585757b0.jpg

 

Zestawik, jednego elementu brakuje ktos wie jakiego?

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/b812654132ce2ee9bc0d5f7b942dc3ea.jpg

 

A tak wyglada czarny sufit:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/05ca609154136dce2682b55667ebf5e0.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/973dda12b27b97354f1ea9d273ea74be.jpg

 

W międzyczasie też zamówiłem tarcze Zimmermann Sport wiercone i ATE ceramic. Na następnym wypadzie do Poznania sprawdzimy jak się hamuje na takim zestawie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

No i efekty prac. Wyczyszczona ruda na nadkolu, zabezpieczone i polakierowane. Pomalowane tez zderzaki i drobna rysa na tyle (komus cos chyba w garazu spadlo, ale winnych brak)

 

Przed:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/3b3f2812be7b17303942631c0ac69dbd.jpg

Po:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/bf72b9f7a204a239cf6ce2268a2a5a38.jpg

 

Przed (trzeba sie przyjrzec)

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/c6794cf970089d7620a482ead5a36bff.jpg

Po:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/45df891b3ad6bc37f88b35d7c24c624a.jpg

 

Przed

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/70822de3bbe6ab846d983af0a415b80c.jpg

Po

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/8362bba883fdc4315abfb764b4315419.jpg

 

Przed (lekko wylazi na nadkolu od gory)

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/04ad19fdf7145a200a8fde5c7d4726a2.jpg

 

Po

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/05/4b703542310bbbac48ded884410329a7.jpg

 

Ogolnie auto od strony lakierniczej juz mega dopieszczone. Jeszcze srodek skory lekko ogarne i bedzie perfect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

No i hamulce zrobione. Definitywnie musze cos jeszcze zrobic ze srubami, bo nawet po wyczyszczeniu wygladaja fatalnie, chyba kupie nowe i dam do ocynku.

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/8ad3dad1da1ce76e9bd7c9379ab89596.jpg

 

Z kolei tarcze po zdjeciu wygladaly dosc dobrze, ale niestety pokrzywily sie od temperatury, klockow tez duzo zostalo:

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/5d8c39da20707ebf8483a5cf9d17df3a.jpg

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/5e32769881e2c242150fba9640fd2f3c.jpg

 

Piaste oblecialem szczotka i papierem sciernym. To samo z reszta zaciskow. Pylu bylo duzo, mam nadzieje, ze teraz po ate ceramic bedzie duzo czysciej.

 

Nowe heble:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/7c577d61463df5e4363b0e942ac76e36.jpg

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/25/ccc3269f93858192ebfefcff3a3c3a30.jpg

 

Oczywiscie na tarczy jest jeszcze film ochronny. Tylko jak tu teraz przejechac spokojnie kilkaset kilometrow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak te nowe tarcze ładnie wyglądają :D

Wszystko pięknie wygląda, trzymaj tak dalej;) a co do śrubek to w sumie mało co jest widać jak są wkrecone ale jak chcesz ocynkowac to lepsze będą nowe tylko że cynk jest dość miękkim materiałem wiedz nie wiem ile one wytrzymają. Będzie chyba lepiej kupić ze stali nierdzewnej.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.