Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupilam auto w zeszlym tygodniu (w Norwegii)- niby wszystko super, z kontrola techniczna przed sprzedaza, ktora wykazala, ze tylne opony musza byc zmienione. Tak tez dealer zrobil, auto odebralam w sobote. Wracajac do domu myslalam, ze sie rozbije- auto doslownie plywalo po drodze- przy najmniejszym ruchu kierownica zmienialo tor jazdy, przy jezdzie 80+ zaczynal sie kosmos, jazda 100km/h+ to igranie ze smiercia.

Nie wiem, co moze byc przyczyna- czy zmiana kol i rozwalenie zbieznosci? (tak wyczytalam na tym forum), czy cos innego.

Kontrola powietrza w oponach pokazala, ze w przednich bylo mniej powietrza- po uzupelnieniu (rada dealera) okazalo sie, ze to nic nie dalo. Teraz kazal mi jechac do warsztatu- wulkanizatora- w sumie nie wiem po co. Zbieznosci przeciez tam nie ustawia?

 

Czy ktos moze doradzic, co to moze byc? Z calym zaufaniem do warsztatow- na norweskiej kompetencji polegac nie mozna, a wszystko zajmuje masakrycznie duzo czasu i obawiam sie, ze zanim cokolwiek zdiagnozuja, strace mnostwo czasu i nerwow. Pomijam fakt, ze warsztaty sa otwarte od 8-16, a ja musze sie specjalnie urywac z pracy.

 

Dodam rowniez, ze mam gwarancje 6-miesieczna- wydawana przez dealera na uzywane auto i teoretycznie moge jechac do serwisu BMW bezplatnie... i tak mam ochote zrobic, tylko ze dealer najpierw probuje "swoich" opcji-zapewne to on bedzie musial za to zaplacic. Do niego mam ok 120km, wiec nie mam ochoty tam jechac, zwlaszcza, ze auto jest niesprawne, a do tego mam malutkie dziecko.

Za wszelkie rady i sugestie z gory dziekuje.

Opublikowano
zbieznosc to podstawowa rzecz ktora powinienes zrobic, zanim zaczniesz szukac problemu gdzie indziej. Zakladam ze generalnie opony na danej osi (z przodu, bo z tylu sa nowe jak rozumiem) masz zuzyte podobnie, kola sa dobrze dokrecone, amortyzatory sprawne, nic nie robi halasu podczas jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kierunkowe opony? popatrz czy jest strzałka (rotation), chyba jeszcze mogą mieć nadruk "inside" "outside"
Opublikowano
dziekuje, odstawilam samochod pod warsztat, zobaczymy co jutro powiedza po sprawdzeniu... nie chcialabym byc potraktowana przez mechanika z gory z zalozeniem ze "babie mozna wszystko wcisnac", stad moje pytania :)
Opublikowano

Znajomy miał podobną sytuację po wymianie opon na zimowe, okazało się, że oponiarz nie dokręcił jednego z kół :mad2:

Gdyby tak było w twoim przypadku, dealer nigdy się nie przyzna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.