Skocz do zawartości

E60 Opony Dunlop SP Sport Maxx RT


s0nar

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ponieważ moje poprzednie gumy miały już 6 lat, więc zostawiłem je u wulkanizatora przy wymianie na zimowe i przymierzam się do zakupu nowych opon na zbliżający się sezon letni. Po kilkudniowej lekturze różnych testów, opinii itd. wybór padł na Dunlop SP Sport Maxx RT 225/50R17 94Y MFS (rant ochronny felgi) + V1 (jakaś nowa mieszanka kauczukowa). Runflaty raczej odpadają, ponieważ są dla mnie za mało komfortowe. Zastanawiam się jedynie nad doborem indeksu nośności - niby BMW montuje 94, ale czy nie warto zmienić na 98 z opcją XL? Co prawda najczęściej jeżdżę sam pustym autem, ale kiedyś miałem już opony XL i wydawały mi się one sztywniejsze oraz nieco bardziej "pancerne" niż zwykłe (choć nadal daleko im do RoF). Wydaje mi się, że ta "pancerność" pomaga na naszych g...wnianych drogach, teraz zimowe też mam 98XL i sobie chwalę. Co sądzicie ogólnie o tym modelu opony? Czy warto kupić 98XL czy może lepiej pozostać przy standardowych 94? Może ktoś już ma doświadczenia z E60 na jednych i drugich oponach i podzieli się swoimi spostrzeżeniami oraz wnioskami :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dunlop b.d. wybor, chyba tez je kupie(albo Continental). Na poczatku mialy byc michelinki ale dziwnym trafem w nowych testach ktory ogladalem nie ma ich i nie wiem dlaczego :think:

 

Co do indeksu nosnosci nie ma przeciwskazan zeby byl wiekszy ale to juz wiesz.

Opony beda troche glosniejsze i napewno bedziesz bezpieczniej jechal na urlop z rodzinka :)

 

W zeszlym roku tez chcialem kupic 98 poniewaz cena byla prawie identyczna ale niestety uciekla mi okazja z przed nosa a pod koniec sezonu coraz drozsze sie robily.

 

Ps.

Wyzszy indeks =

- mocniejsze boczne scianki/flanki opony = mniej kofortu przez gorsze amortyzowanie opon,

czego praktycznie sie nie odczowa

+ mniej elastyczne = zmniejszenie oporu rolowania = mniejsze spalanie (jak to wyglada z waga nie wiem)

+ mniejsze szanse na zlapanie gumy (np. przez przeladowanie samochodu powyzej 10% lub nasze wybojowe drogi)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy,

 

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: Dunlop Sport Maxx RT: opona sportowa, bezpieczna i ekologiczna. Na dole są także wypisane opony konkurencyjne do tego modelu.

Sama opona ma bardzo dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa i komfortu, trochę słabiej w oszczędności, ale bardzo ciężko jest pogodzić wszystkie wyniki przy tego typu oponach: http://www.rezulteo-opony.pl/opony-dunlop/opona-sport-maxx-rt/testy-opon-3155326

Zachęcamy do lektury i oczywiście porównania cen z różnych sklepów na naszej stronie,

 

Pozdrowienia,

 

Ekipa rezulteo :)

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelatałem na tych oponach cały poprzedni sezon (ok.15-18k KM) i oponki są pierwszej klasy. Co prawda mam je w rozmiarze 245/40/18 a więc przez samą szerokość będą one głośniejsze od 17" ale nie mogę narzekać. Nie ścierają się za szybko (robię 2x przekładkę w sezonie) i pięknie kleją do drogi. Reasumując z czystym sercem mogę polecić.

 

Pzdr,

Ever

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z testu ktory posiadam (ACE 2/2014) pierwsze miejsce mialy

Continental SportContact 5 sa troche lepsze na mokrym niz Dunlop (E spalanie paliwa)

Dunlop ma mniejszy opor rolowania (C spalanie paliwa) poza tym ich profil ciekawiej wyglada (wiem, nie oto chodzi ale oko tez kupuje :mrgreen: )

Pirelli p Zero sa punktowo na rowni z Dunlop, troche lepsze wyniki na mokrym, za to wiekszy opor rolowani (F oszczednosc paliwa)

Wiec rozsadek kaze kupic Dunlopa :)

 

Ma moze ktos jakis test gdzie Michelinki sa w tescie z Dunlopami? Chcialbym je sobie porownac ale szukam i nic nie moge znalezc :|

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i oponki kupione, ale póki co leżą w piwnicy i czekają na wiosnę :D Jesienią może napiszę o wrażeniach z jazdy, bo póki co wiem o tych oponach tyle, że fajnie pachną i przyjechały ładnie zapakowane ;) Początkowo brałem pod uwagę również Continentale ContiSportContact 5, ale zniechęcił mnie ich wysoki poziom hałasu (na wygląd opony czy bieżnika w ogóle nie patrzę, więc nie porównywałem walorów wizualnych).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No zeczywiscie, 5dB glosniejsze nawet nie zauwazylem :cool2: przy 160 pewnie daj po uszach :)

Dziwne ze w tescie lepiej wypadly od dunlopow mimo ze na plakietce jest napisane :?:

Continental 72dB = 6ptk.

Dunlop 67dB = 5ptk.

Tyle na temat testow :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Juz zalozone na felgi :) w proflil palca wcisniesz :mrgreen:

Robia naprawde dobre i solidne wrazenie. Nie moge sie doczekac az temperatury w nocy podskocza to tez zaloze i bede smigac :cool2:

 

 

Dunlop SP Sport Maxx RT XL MFS

225/55 R16 99Y

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20140310_170123_zpsurbs8zha.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Juz zalozone i sorawdzone.

Sa bardzo ciche, praktycznie do 200km/h ich nie slychac tylko wiatr :) kleja sie bardz dobrze do aswaltu a zakrety zbieraja znakomicie :D

 

Tylko teraz nachodzi mi jedno pytanie: :think:

Przez zwiekszenie indeksu nosnosci z 95W na 99Y co mam zrobic z cisnieniem.

Zmniejszyc (bo wytrzymuja wiekszy ciezar), zwiekszyc (bo sa twardsze boki) czy zostawic jak bylo (bo waga samochodu sie nie zmienila) :think:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja również w sobotę zmieniłem gumy i jestem z nich zadowolony, kleją się do asfaltu jak szalone przy obecnych temperaturach (8-10C) a co dopiero jak temperatury wzrosną :D Póki co są ciche. Jedynie oponiarz mnie zirytował, bo się głupio dopytywał czemu akurat takie gumy wybrałem. Jak mu powiedziałem, że mają świetne parametry i zajmują podium w różnych testach opon to powiedział, że BMW i Dunlop nie idą w parze, bo opony się ząbkują :duh: No sorry, jak ktoś nie dba o zawieszenie to mu się każda opona wyząbkuje. Już jak zmieniałem na zimowe jesienią 2013 to pracownicy jego serwisu byli zdziwieni, że mam niewyząbkowane opony a ponoć "każde BMW ząbkuje opony". No cóż, nie każde - tylko te zaniedbane :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyczyny zabkowania chyba sa wszystkim znane. Moze dunlopy sa troche bardziej podatne na to zjawisko ale przy odpowiedniej eksploatacji opon i zajzeniu w instrukcje obslugi samochodu powinno sie lekko temu zapobiec :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zalozone i sorawdzone.

 

Tylko teraz nachodzi mi jedno pytanie: :think:

Przez zwiekszenie indeksu nosnosci z 95W na 99Y co mam zrobic z cisnieniem.

Zmniejszyc (bo wytrzymuja wiekszy ciezar), zwiekszyc (bo sa twardsze boki) czy zostawic jak bylo (bo waga samochodu sie nie zmienila) :think:

 

Witamy,

 

Nie nie ma takiej potrzeby dodawać ciśnienia. Należy jedynie zwiększać ciśnienie jeżeli jedziemy załadowani na wakacje z całą rodziną i pełnym bagażnikiem. Odpowiednie ciśnienia do samochodów znajdują się na naszej stronie: kliknij tutaj. Gdy ukaże się strona z homologowanymi rozmiarami na dole po lewej stronie będą także wartości ciśnień.

 

Pozdrawiamy,

 

Rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki bo tak sie wlasnie zastanawialen nad obciazenim opony, Indeksem nosnosci i jak bieznik na to sie odnosi. Tabelke pozniej postudiuje :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli nie masz opon XL to raczej większe ciśnienie nie będzie potrzebne. Gdzieś wyczytałem, że warto dopompować 5-10% nominalnego ciśnienia dopiero jeśli zakładasz opony z oznaczeniem XL.

 

A co do ciśnienia nominalnego i prawidłowego dla naszego samochodu to najlepiej zapoznać się z tabliczką znamionową widoczną po otwarciu drzwi :) U mnie np. występują tam nieco inne wartości niż te widoczne na niektórych strony z oponami i w sumie jestem skłonny bardziej uwierzyć temu co mam "przybite" na tabliczce do samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moj rozmiar w indeksie 99 wystepuje tylko w oznaczeniu XL ale mysle ze rezulteo ma racje zeby nic nie zmieniac bo ciezar samochodu i rozmiar opon jest taki jak wczesniej a zwiekszenie cisnienia bedzie potrzebne po dodaniu ciezaru a jesli bym przeladowal samochod (oczywiscie tylko teoretycznie) wtedy moge spokojnie dodac cisnienia o 0,3 bar aby osiagnac max. nosnosc i jechac.

 

Np.

Przy nornalnym obciazeniu 2,2/2,7 bar

Przy max. obciazeniu 2,7/3,2 bar

Przy przeladowaniu 2,7/3,2 + 0,3 bar

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wlasnie wpadl mi test opon z Auto Bild z 2014 roku.

 

Nasze oponki sa na trzecim miejscu... od konca :evil:

Wyniki hamowania i trzymania sie na nawierzchni oczywiscie w czolowce ale zawalily jesli chodzi o ekonomicznosc (cena/przejechane km) przyblizona wytrzymalosc tych opon to 20.032km gdzie Michelin Primacy 3 ma 35.773

Koszt zuzycia opon na 1.000km Michelin 18,45€ (660€ za cztery sztuki); Dunlop 29,95€ (600€ za cztery sztuki)

 

Ps. Koncowke skasowalem bo ceny na ebayu sa jednak podobne M 561€ D 524€ za 225/50 R17

 

Wpisuje sobie przebieg i sam przetestuje :mrgreen:

Ale cos mi sie w ten test nie chce wiezyc bo w zeszlym roku dunlop byl w czolowce jesli chodzi o scieralnosc

 

Ps.1 jak tak pomysle to mnie starcza te oponki na 3 do 4 lat wiec i tak dla mnie to jest obojetne.

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20140401_214156_zpsuoakq37_edit_1396381665094_zpsm20ilgd_edit_1396382101107_zpsaexdyywb.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20140401_214249_zpsygkokhf_edit_1396381836391_zpshgxsc1rr.jpghttp://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20140401_214257_zpsj4jualn_edit_1396381982204_zpst5pavzal.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie da się zrobić opony, która będzie zarówno dobrze się kleić do asfaltu i przy tym będzie się mało ścierała, jest to po prostu fizycznie niemożliwe. Obowiązuje tu zasada "coś za coś". Jeśli opona dobrze trzyma się drogi to naturalne jest, że będzie się szybciej zużywać. Na ścieralność w ogóle nie patrzyłem (tak jak na wygląd opony czy bieżnika :duh: ), bo najważniejsze dla mnie jest to do czego służy opona, czyli do zapewnienia przyczepności do jezdni. Nawet jeśli opony mają wytrzymać tylko 20tys. km to biorąc pod uwagę, że rocznie robię ok. 12tys. km z czego połowę na zimówkach wychodzi na to, że Dunlopy starczą mi na 3-4 lata, więc wszystko w normie. Do Michelinów się zraziłem, bo one dzisiaj są robione tylko po to, aby pokazać, że na nich samochód mniej pali (czyżby?) i że opona się nie ściera a co za tym idzie - tak jak wspomniałem na początku - będzie gorzej trzymać samochód na drodze i np. na mokrej nawierzchni samochód tańczy jak na lodzie. To ja już wolę kupić nowe opony co 3-4 lata, ale wiedzieć, że mam dobrą przyczepność w każdych warunkach :D

 

P.S. Ciekawe czy do tego testu wzięli opony z symbolem V1 (czyli te z nową mieszanką kauczukową).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tez tak mysle :) co do opond dunlopa to wlasnie nie sa te co ja kupilem, maja inny profil wiec nie jest to az tak 1:1

Wczoraj czytalem troche na temat naszych dunlopow i w wiekszosci czytalem tylko o tym ze oponki nadaja sie na tor wyscigowy a nie o scieralnosci :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wpadl mi test opon z Auto Bild z 2014 roku.

 

Nasze oponki sa na trzecim miejscu... od konca :evil:

Wyniki hamowania i trzymania sie na nawierzchni oczywiscie w czolowce ale zawalily jesli chodzi o ekonomicznosc (cena/przejechane km) przyblizona wytrzymalosc tych opon to 20.032km gdzie Michelin Primacy 3 ma 35.773

Koszt zuzycia opon na 1.000km Michelin 18,45€ (660€ za cztery sztuki); Dunlop 29,95€ (600€ za cztery sztuki)

 

Ps. Koncowke skasowalem bo ceny na ebayu sa jednak podobne M 561€ D 524€ za 225/50 R17

 

Wpisuje sobie przebieg i sam przetestuje :mrgreen:

Ale cos mi sie w ten test nie chce wiezyc bo w zeszlym roku dunlop byl w czolowce jesli chodzi o scieralnosc

 

Hm... Ciekawe bo w polskim auto świecie i bodajże motorze w teście rozmiaru 225/50/17 zajęły 3 i 2 miejsce od góry. Lepsze były tylko ContiSportContact5

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym tescie tez byl by na drugim miejscu (co moge potwierdzic bo jezdzi sie na nich naprawde swietnie :cool2: ), gdyby nie podliczyli wynikow ekonomi.

Pewnie Michelin ladnie posmarowal zeby ten test w ten sposob ustawic :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam! Planuje kupic wlasnie te oponki na przyszly sezon czy ktos mogl by cos o nich powiedzieć po przejechaniu sezonu? Jak ze scieralnoscia, glosnoscia a przede wszystkim czy maja tendencje do zabkowania gdyz moje obecne pirelli p 0 rosso w rozmiarze 245/40/18 przy sprawnych amortyzatorach strasznie sie pozabkowaly:/

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mi komplet 4szt. wystarczyły na 1,5 sezonu czyli jakieś 40k km (w trakcie użytkowania 3-4 zamiany tył na przód i odwrotnie).

Ścieralność widoczna, głośność na przyzwoitym poziomie (w sumie ciche, mam rozmiar 245/45/18), zaczęły ząbkować na sam koniec użytkowania ale... najlepsze gumy jakie miałem. Kleiły do drogi czy to na mokrym czy na suchym. Aktualnie jeżdżę na Bridgestone Potenza Adrenalin re002 i to jest porażka. Może nie ścierają się tak szybko jak Dunlopy ale nie kleją też do drogi, nie czuję się pewnie i tyle :/

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dla mnie tragedia....BMW e60 530D geometria prawidłowa (zreszta na starych Falkenach jak i zimowych Michelinach nie było problemu a tu Dunlop i opony się po prostu ślizgają... na parkingach w centrach handlowych jak na lodzie, o dynamicznym ruszeniu z ronda albo wyjezdzie z ronda czy zakrętu 90 stopni nie ma co w ogóle myśleć. Jutro zakładam ponownie Falkeny 914 i Dunlop do reklamacji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.