Skocz do zawartości

318i-klekotanie na zimnym..popychacz zaworu wylotowego??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów.

Problem,który chcę opisać był już opisywany na kilku i byc może na tym forum BMW,ale nikt z tego co widzę jednoznacznie nie potrafił nakreślić przyczyny.

Chodzi oczywiście o klekotanie czy też stukanie silnika w momencie gdy jest zimny,dopóki się nie rozgrzeje(po rozgrzaniu się stukanie ustępuje)

Chodzi o silnik M43TU 118KM.

Jedni mówią,że to zupełnie normalne i ten typ tak ma(no nie wiem czy to tak powinno być)

Jeszcze inni wskazują na panewki(chyba mimo wszystko nie-to najczarniejsza wizja)

W grę wchodziłby jeszcze ten cały popychacz zaworu wylotowego.I teraz pytanie ile taka ori część kosztuje?-bo mimo wszystko jeśli już to własnie to wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne.

Co w ogóle na ten temat mogą powiedzieć osoby,które znają BMW E46 od podszewki-a przecież takie tutaj są.

Jeśli chodzi o olej ja leje full syntetyk castrol edge 5w40-z tym,że auto deliktanie się poci spod uszczelki miski olejowej-którą chce wymienić przy następnej wymianie oleju-czy może mieć to jakiś wpłw na to stukanie?Oczywiście olej ne bierząco uzupełniam tak by było na bagnecie miedzy min/max.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi.A na koniec jeszcze film kolegi,który miał identyczny objaw jak ja......http://www.youtube.com/watch?v=yodGiTFq2pI

Opublikowano

Nie mogę pomóc, ale będę z ciekawością obserwował ten watek, bo mam dokładnie taki sam objaw.

Trochę może ciszej niż na filmie - ale jednak.

 

Wykluczam opowieści o panewkach, ponieważ objaw ten występuje u mnie jedynie przez kilkanaście sekund na zimnym silniku.

A panewki waliłyby cały czas - nie ma innej opcji.

 

Więc czekamy na info od "znających się" na tym silniku M43TU bo ten odgłos tez mnie denerwuje i chętnie bym go wyeliminował.

Ps. Olej mam 5W40 syntetyk i po wlaniu jest jakby ciszej i rzadziej występuje to walenie/stukanie... może to jakiś trop ?

Poczekać ? Może się czystym olejem coś wypłucze i będzie OK ?

Opublikowano
Akurat w tym filmie autor napisal co bylo przyczyna, popychacz. u siebie tez to mam - rzadko ale mam, ale wystepuje to tylko zaraz po starcie silnika i przez sekunde.
Opublikowano

No OK :D

Załóżmy, że to jest ten popychacz.

Ktoś już to wymieniał ?

Mogę prosić o jakąś podpowiedź ?

Link,opis, cokolwiek ?

Opublikowano
Tez mam taki dzwiek przy odpalniu :P przez 1 sek chodzi jak diesel, pozniej przy menijszych obrotach tez takie klekotanei slychac:/ silnik n42b20. wkurzajcy jest ten dziek, moze w koncu kots cos konkretnego powie i w koncu sie rozwiaze problem co to jest :P
Opublikowano
moze w koncu kots cos konkretnego powie i w koncu sie rozwiaze problem co to jest :P

Jak widzisz nikt nie chce/nie umie pomóc.

Ale to ciekawe - bo podobno w M43 to jakiś ogólnie znany problem.

Naprawdę nikt na forum jeszcze tego nie zlokalizował i nie naprawił ???

Opublikowano
Nope. to beda popychacze, nikomu sie nie chce tego robic.

 

Popychacze swoja droga koleg, tylko ze ja akurat wymienialem popychacze na nowe, ale nadal jest takie klekotanie silnika,wiec robic jak robic..

Opublikowano

Update.

Nikt nie chce pomóc, więc postanowiłem nic z tym nie robić :lol:

A konkretnie to przejechałem ok. 500 km na nowym oleju Shell Helix Ultra 5W40 ( norma LL01 )i jest ewidentnie lepiej.

Stuka krócej i ciszej. Jedynie krótko po odpaleniu, jakieś może 20 do 30 sekund.

Czyli potwierdza się chyba moja teoria, że poważny wpływ na to stukanie ma jakość wlanego oleju.

Liczę też, że nowy olej przeczyści wszystko w środku ( mam na myśli np. kanały olejowe w silniku ) i problem definitywnie zniknie.

Poprzedni olej był faktycznie czarny gdy go wylewałem.

Ten nowy już też ściemniał - więc pewnie wymienię go za jakieś 2 tyś km.

Nie wiem jeszcze jaki wleję. Ale skłaniam się ku Shell Helix Ultra 5W30 ( norma LL04 ) zamiast obecnego 5W40.

Zobaczymy... :P

Opublikowano
Ogolnie takie pukanie nie wrozy nic dobrego nawet jesli milknie po chwili.. Gdzies jest luz ktory likwiduje sie w momencie otrzymania odpowiedniego cisnienia oleju i jak dla mnie sa dwie mozliwosci albo samoregulatory albo jak to w M43 panewka. Mowisz ze po wymianie oleju szybciej cichnie i ciszej puka to tylko dlatego ze olej jest rzadszy i szybciej dociera do miejsca ktore wlasnie puka. Te silniki jak w sumie wszystkie od bmek powinny jezdzic co najmniej na polsyntetyku mineralny to zabojstwo moze ktos przed toba smigal na mineralnym i dostal silnik troche po dupie. Jesli piszesz ze masz zamiar uszczeliic miske olejowa to jest z tym troche roboty bo zeby wyciagnac miske to albo trzeba podniesc silnik albo odkrecic i opuscic trawerse ale jak masz zamiar to zrobic to polecam przy okazji wymiane panewek korbowodowych koszt to ok 100 zl same panewki.. jesli ogarniasz mechanike to zrobisz to sam.. i bedziesz mial pewnosc ze dol silnika jest na pewno zdrowy.
Opublikowano

Dzięki za info, ale nie do końca zrozumiałem co napisałeś powyżej.

Po pierwsze - nie pisałem nic o uszczelnianiu miski. Silnik mam szczelny i suchy.

Po drugie - wykluczam panewkę. A to dlatego, że panewka nie puka cyklicznia a puka stale. I dźwięk narasta wraz ze wzrostem obrotów.

A po trzecie, to mój silnik był od poczatku na 5W40 ( niemiecka dokumentacja ) więc nie zakosztował na szczęście półsyntetyka :D

 

Jestem przekonany, że to zawieszający się regulator któregoś zaworu.

W pierwszym poście autor sugeruje zawór wydechowy. Ja na razie nie mam zdania.

Interesowało mni,e czy to już ktoś ogarnął - ale jak widzę chyba nie.

Jak pisałem - po wymienie oleju jest lepiej i problem właściwie zaniknął.

Liczę, że jak wymienię na rekomendowany 5W30 to już będzie całkiem OK :lol:

Opublikowano
Faktycznie to nie ty pisales o uszczelnieniu miski :lol: :cool2: sugerowalem sie innym użytkownikiem :mrgreen: Noo ale masz oczywiscie racje to nie wyglada na panewke.. opisalem to tak w zasadzie opierajac sie na 2 w sumie najczestrzych usterkach w tym silniku . Miejmy nadzieje ze przeplukanie pomoze ale wydaje mi sie ze nie uciszy w 100% tego cykania.. To wyglada tak jakby z samoregulatora olej kompletnie wyciekal i przy odpalaniu musial jak gdyby napompować od nowa.. A np odpalisz auto klekotanie ucicha zgasisz i od razu odpalisz i jest to samo ze klekocze i ustaje??? czy jest tak jak przed zgaszeniem czyli cisza?? :?:
Opublikowano

Na szczęście nie jest tak źle :D

Klekocze/cyka jedynie przez kilkanaście sekund, tak jak na filmie, może trochę ciszej.

I jedynie na absolutnie zimnym silniku. Musi stać np. przez noc aby to się pojawiło.

Jak zgaszę ciepły i zapalę np. po 5 godzinach, to nic się nie dzieje - na szczęście.

Będę pierwszy "beta testerem" i postaram się to naprawić "bez naprawiania". :norty:

Czyli jedynie poprzez wymianę oleju.

 

I jeszcze jedno - przed kolejną wymianą zrobię delikatna płukankę silnika środkiem do tego przeznaczonym.

Stosuję to w niekiedy w innych samochodach i jest OK.

Tak więc cobaczymy - kolejne informacje pewnie za ok. miesiąc :D

Opublikowano

Koledzy dziękuję bardzo za odezw :)

Jeśli chodzi o mnie to w następnym tygodniu jadę do zaufanego i ogarniętego mechanika(tak udało mi się takiego znaleźć)na wymianę płynu chłodniczego-poproszę go by przesłuchał też mi przy okazji auto na zimnym i zobaczę co konstruktywnego powie-opinią podzielę się tutaj.Te klekotanie(nie aż tak głośne jak na filmie)występuje u mnie tylko na zimnym silniku,po rozgrzaniu jest cisza,klekot jest cały czas taki sam-nie wzrasta wraz ze wzrostem obrotów,więc faktycznie to na szczeście raczej nie będą panewki..czy ten hydrauliczny popychacz zaworu wylotowego??-zobaczmy

Opublikowano
hmmm,że niby olać :) ?-no nic zobaczymy co powie mechanik(przy okazji można zapytać przecież).Też nie chciał bym tego zupełnie bagatelizować,bo jednak dla mnie nie jest to do końca,że tak powiem zdrowy objaw....no może jestem przewrażliwiony(znajomy nawet ostanio mi mówił,że wiele benzyniaków,szczególnie tych mniejszych lubi na zimnym poklekotać)-ale lepiej dmuchać na zimne :) -będę coś wiecej wiedział to podzielę się wiedzą z innymi użytkownikami bo z tego co widzę wiele osób ma albo miało z tym problem.
Opublikowano
Też mam ten silnik u mnie stukanie jest przez ok 2s po odpaleniu. Z tego co udało mi się wyczytać wypytać itd to przez olej zcieka z filtra i zanim rozprowadzi się po silniku chwile się odzywa przez to cały ten hałas. Ja mam półsyntetyk castrol. Niestety samochód od niedbałego niemca w książce serwisowej wyczytałem że olej był zmieniany na początku co 20tys potem wpadka 37tys i potem ok 23-27tys przebieg 164tys ale osad straszny:/ przy kolejnej wymianie oleju robię płukankę silnika może stukanie przestanie się pojawiać
Opublikowano
a jakie są najbardziej typowe objawy przekręcenia się panewek w tym silniku???
Opublikowano
Do dobra-a czy przy obróconej panewce te stuki,cykania czy co tam mogą ustąpić po nagrzaniu się silnika czy dalej stuka w najlepsze?Mi stuka na zimnym tak jak na filmie,stuki są nieco intensywniejsze po dodaniu gazu ale nie głośniejsze-na rozgrzanym silniku nic nie słuchać-cisza-problem dotyczy tylko sytuacji gdy silnik jest zimny....naczytałem się jednak i zaczynam sie bac...
Opublikowano

I w przypadku problemu z panewkami nie ma możliwości aby stuk się wyciszył np. po rozgrzaniu.

Stuka cały czas i stuki się nasilają.

Wiec w tym przypadku nie są to panewki - na szczęście.

Opublikowano
no Kolego Bodzion-uspokoiłeś mnie :) -Umówię się dziś z mechanikiem może na sobotę na wymiane płynu w chłodnicy i po prostu zobacze co On powie-pewnie to tan popychacz,jesli tak to będę chciał wiedzieć jak ten problem wyeliminować i ile to mniej więcej kosztuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.