Skocz do zawartości

grzechotanie silnika, rzężenie


Krystian Kądziołka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, na początku chciałem powiedzieć że jestem nowy na forum, znalazłem różne tematy ale nie było na tyle podobnego żeby się podpiąć.

 

Mam problem z moim autkiem, tzn silnik po tym jak się rozgrzeje zaczyna dziwnie grzechotać, (postaram się nagrać i wrzucić filmik). Jeździłem do kilku mechaników "znawców" i innych uzdrawiaczy ale nikt nie powiedział na 100% jaka przyczyna. Najrozsądniejszą odpowiedź jaką otrzymałem to : " Najpierw trzeba wymienić rozrząd, a później to najprawdopodobniej vanosy do wymiany". Posłuchałem tego mechanika, u niego były kolejki więc skorzystałem z usługi innego zakładu gdzie za robocizne policzyli 300 zł i rozrząd wymienili na Febi (z blokadami ponoć wszystko tak jak należy). Jednak to nie rozwiązało problemu... tzn nie w pełni, auto jest jakieś mocniejsze chodzi ciszej, na wolnych obrotach w porządku ale jak dodam gazu to grzechocze i przy opadaniu obrotów też dziwnie jakoś rzęzi...

Chciałem zapytać czy przez podpięcie komputera można poznać czy vanosy są do wymiany/regeneracji, lub czy rozrząd został dobrze zamontowany, czy podczas wymiany rozrządu nie mogli po prostu czegoś źle zrobić, mówili że widzieli że jeden vanos się kręcił równo a drugi jakoś stopniowo obracał (przeskakiwał). Interesuje mnie też czy jeśli wymienie jeden vanos to nie okaże się że mimo że drugi dobrze działa to i tak nie wyeliminuje to dziwnych dźwięków...

W aucie te odgłosy nasiliły się przy wymianie oleju z 5w30 castrol na 10w40 castrol (za doradzeniem innego "czarodzieja" to powinno uciszyć silnik). Czy jeśli teraz zaleje znowu syntetyk to praca vanosa może ucichnąć czy już nie ma szans...?

Powiem że diagnoz było już dużo: popychacze do wymiany, vanosy do wymiany inni mówili że do regeneracji, inni jeszcze że same ślizgi a inni że cały rozrząd wymienić... Dziś dowiedziałem się że nawet jak to wszystko wymienie to problem może nie zniknąć bo te silniki tak mają po prostu....

Proszę o pomoc, każda wiadomość którą sie podzielicie, jakieś doświadczenie może się przydać... Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei zasadą prób i błedów (bo to są setki złotych a nie dziesiątki). Narazie wydałem 900 zł na ten rozrząd i nie chciałbym żeby to był dopiero początek

 

Pozdrawiam wszytkich kierowców BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem nagranie (nie puszczajcie tego dzieciom by nie miały traumy), proszę odsłuchajcie i podzielcie się wiedzą

 

http://www.youtube.com/watch?v=nksMgeakInU&feature=youtu.be

 

Przed zmianą rozrządu (parę dni temu) było gorzej, a jakieś 2 miesiące temu przed zmianą oleju z syntetyka na półsyntetyk ciszej... może ponowna zmiana na syntetyk go jakoś uciszy? samochód prowadzi się równo, nie ma charakterystycznych przeskoków mocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie. Ja tez mam podobny problem przy odpalaniu slycah podobny dzwiek przez sek takii bardziej metaliczny a pozniej jak schodzi z obrotow tez tak slychac, wymienialem napinacz lancucha obudowe lancucha, moze byc problem w oleju ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo w swoim e46 2.0d PL i wymieniłem łącznik elastyczny wydechu,i napinacz paska osprzętu i pomogło.Najlepszy sposób na sprawdzenie łacznika zatkac wydech i zobaczyc gdzie puszcza a sposób na napinacz WD40 lub zmywacz popsikać go i słuchac czy sie cos zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj odebrałem auto od innego mechanika, polecanego zresztą na forum, zrobił korektę rozrządu ponoć małą, nie wiem jak to rozumieć bo nic zauważalnego się nie zmieniło w pracy silnika, powiedział że do wymiany vanos wałka ssącego, i skasował 150. Tylko że wracając od niego podczas jazdy kilka razy zaświeciła się i zgasła kontrolka EML... teraz kompletnie nie wiem co to może znaczyć nigdy wcześniej się nie świeciła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie forumowiczów,

Dziś piszę by podzielić się informacjami, udało się wyeliminować problem :D . EML świecił się ponieważ jeden z wałków rozrządu (wyrównawczy) nie był dobrze ustawiony. Okazało się że muszę jednak wymienić vanosy. Po wymianie tylko jednego vanosa (ssącego) problem dalej nie został rozwiązany chociaż poprawiła się praca autka. Następnie wymieniony został vanos wydechowy (ponoc w silnikach N42 to one się najczęściej zużywają) no i po dokładnym ustawieniu silnik pracuje jak nowy.

Koszty jakie łącznie poniosłem to 900 zł przy wymianie kompletnego rozrządu (nie u każdego byłoby to koniecznie, ale u mnie był już poluzowany łańcuch) + 900 za 2 vanosy plus robocizna. Oczywiście cena za używane vanosy, koszt nowego to 900-1200 zł (nie ma zamienników) .

Pozdrawiam wszystkich kierowców BMW :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.