Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Stojąc sobie w korku, nagle poczulem spore falowanie, a w momencie podjeżdzania mniejszą moc i charakterystyczne tyrkotanie. Okazało się że świeca padła. Wymieniałem ok 12 tyś km temu. Zostały założone odpowiednie NGK z dwiema elektrodami. W czoraj była niedziela i musze przyznać że zakup świec graniczy z cudem. Byłem na kilku stacji i nie mieli (nawet BP, pani powiedziala że nigdy nie mieli świec, to fatalnie świadczy o stacji )

W końcu kupiłem w Tesco jakieś niefirmowe. Założyłem i działa.

Padła ta przy tym cylindrze najbliżej środka auta. (czarna i mokra). Przypomne że już kiedyś padła na tym samym cylindrze. Może coś tam jest nie tak. Co najpierw sprawdzić?

Pozdrawiam

 

PS Zawsze woźcie ze sobą świece w bagażniku. W razie awarii zawsze można wymienić, bo zakup na stacji paliw np w niedziele graniczy z cudem. Poza tym szkoda katować katalizator.

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

Może na początek kompresję???Będziesz wiedział co i jak.

 

PZDR

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
teraz to na stacjach mozna kupic -wódke,piwo,orezade,wafelki ,hamburgera itp i paliwa-zamonijmy o swiecach :lol: .Nieraz to mnie to tak wnerwia - ide i sie pytam goscia o cos do auta to oczy robi jak bym wlaz nie tu co trzeba.
Opublikowano

Dolewam regularnie olej ok 0,6 na 1000 km i z tego co sie orientuje to te gumki od zaworów nadają się do wymiany (niebieski dymek jak odpalam zimny silnik), prawdopodonie uszczelka dekla rozrządu też do wymiany, bo troche tam jest mokro.

Czyli swieca może paść od zalewania olejem jak uszczelniacze zaworowe są kiepskie, czy tak?

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano

Mi sie kiedys zdazyło ze nowa świeca była nie sprawna:) wiec nie kazda jest równa.

 

Ale te 0.6l / 1000km nie wrózy juz nic dobrego, całkiem mozliwe ze wlasnie na ostatnim cylindrze są największe ubtyki oleju i mozesz miec czasem tendencje do zalania świecy.

BMW 318i E30
Opublikowano

Najpierw sprawdze sprężanie w cylindrach. Silnik jest mocny odcina przy 6200 obr/min, jak okaże się że to wina gumek przy zaworach to postaram się je wymienić, najlepiej bez sciagania głowicy. Podobno da się to zrobić. Koszt niewielki a oszczędność w oleju jest zawsze.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
A czy na wysokich obrotach też kopci (trochę)? Faktycznie może zalewać Ci świecę na danym cylindrze który przepuszcza. Sprawdź to sprężanie.
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.