Skocz do zawartości

Ukłda wydechowy - strumienica w E-36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co sądzicie o zamontowaniu strumienicy zamiast katalizatora. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Czekam na opinie i z góry dziękuje.
Opublikowano

Padł Ci katalizator, że pozbywasz się go czy chcesz być bardziej słyszalny? Ja ostatnio zakładałem temat o strumienicy zamiast katalizatora (bo myślałem, że rozsypał się doszczętnie) w E32 i nie spotkałem przyjaznej opinii. Na szczęście okazało się, że nie muszę tego robić. Jeśli chcesz poczytać to przeczytaj ten post:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=23473&highlight=

Opublikowano

ja mam wyciety katalizator,wstawiona strumienice w ksztalcie kata.zrobilem to za namowa pewnego uzytkownika BKP forum.jestem bardzo zadowolony gdyz autko odzyskalo sily,lepiej sie wkreca,lepiej zbiera no i u mnie z racji zapchanego kata zmalalo spalanie o 1,5 litra...ale to nie zasluga strumienicy a poprostu wyciecia katalizatora...

 

ja polecam a ci co tego nigdy nie robili to tworza rozne dziwne teorie...

Opublikowano
Mi w warsztacie zajmującym się układami wydechowymi odradzili ten zabieg. Zamontowałem uniwersalny kat i jest OK.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Skoro ktoś wymyślił takie urządzenie to znaczy, że jest potrzebne. Tym bardziej, że chodzi o powietrze, którym jakby nie było my oddychamy.
Opublikowano

hmm jak chcesz oddychac czystym powietrzem to zacznij od wszelkiej masci polonezow,maluchow,duzych fiatow i przy okazji ciezarowek i miejskich autobusow zostawiajacych za soba czarna chmure...

 

a jak to bylo w niemczech na poczatku kariery katalizatorow?auta juz jezdzace poprostu mialy wspawywany katalizator...i tak to jest do tej pory ze gdy do auta bez katalizatora gdy wspawamy katalizator placi sie w niemczech mniejszy podatek od auta...

Opublikowano
Masz świętą rację Kornelio, polski przemysł motoryzacyjny (mam na myśli pojazdy, które wymieniłeś) dawno powinien trafić do lamusa. Jakieś barany z rządu czepiają się, że do Polski sprowadza się złomy. Niech popatrzą na złom, który już od dziesiątek lat jeździ po naszych drogach. Kopcące autobusy, zostawiające czarną chmurę jelcze i inne złomy. A może ich nie obowiązuje właściwy poziom spalin? Albo poprostu nie ma komu tego egzekwować, bo gdyby policja rozpoczęła odpowiednią akcję na drogach to przypuszczam, że zabraliby dowody rejestracyjne w 88% kontrolowanych autobusach czy ciężarówkach.
Opublikowano

Ja wstawiałem strumienice do mojej poprzedniej E30 M40. Wymieniałem cały układ od początku do końca na nowy identyczny z oryginalnym + strumienica. Rezultat: nie polecam tego nikomu, chyba ze przerabiamy od razu dolot a fabryczny tłumik końcowy zastępujemy tłumikiem sportowym z lekkim pomrukiem basu.

 

Włożenie samej strumienicy poprawi nam elastyczność, ale popsuje dźwięk. Auto zacznie na wyższych obrotach "pierdzieć". To popsuje całą frajdę z jazdy. Wasze BMW będzie gwizdało na wyższych obrotach jak Polonez(!) Aby tego uniknąć trzeba założyć basowy tłumik z tyłu i co najmniej stożek na dolocie. Wtedy będzie pełen komplet i różnica w osiągach na pewno da się zauważyc.

Opłacalność takiego zabiegu pozostawiam Waszej indywidualnej ocenie. Być może jak komuś całkowicie posypał się układ wydechowy, to warto zainwestować w taki zestaw.

 

P.S. Wiem, co mówie, tłumiki to rodzinny interes, siedze w tym od lat.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.