Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka osób pisało mi jak przebiega wymiana wentylatora nawiewu, a że robiłem fotki podczas wymiany u siebie postanowiłem napisać mały poradnik jak się to papunia :)

 

Co potrzebujemy?

 

- Ja akurat miałem zestaw śrubokrętów z biedronki

- Małe torx

- Klucz nasadowy 10 i 13

- Ładną pogodę jak ktoś wymienia na polu

- Motywację i chęci

 

Zaczynamy.

 

Standardowo odpinany klemę minusową z akumulatora. Ściągamy listwy z drewnem. żeby dostać się do śrubek z dwóch stron

 

http://img836.imageshack.us/img836/8652/4hry.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/8621/muoj.jpg

 

Nad licznikiem są 3 małe torx. Odkręcamy je odchylamy ramkę, odpinamy wtyczki od włącznika świateł, halogenów.. Żeby odkręcić licznik patrzymy w górę i odkręcamy pozostałe torx. Odchylamy odpinamy wtyczki i licznik wyciągnięty.

 

http://img713.imageshack.us/img713/2315/fcwo.jpg

 

Za Licznikiem tak w wgłęb powinna być jedna śrubka na krzyżaka, odkręcamy.

 

http://img706.imageshack.us/img706/8158/al07.jpg

 

Przechodzimy na środek.

 

U mnie w wersji z wyświetlaczem 4:3 wyciągniecie było proste bo cały wyświetlacz nie był przykręcony, więc szybko go wyciągłem, nie wiem jak jest z innymi wersjami.

 

Po bokach 4 śrubki, oraz podważamy kratkę środkową i wyciągamy, pamiętać żeby nie ciągnąć bo to kratki przyczepiona linka, demontaż łatwy jest tej linki.

 

http://img191.imageshack.us/img191/9146/p65m.jpg

 

Jak ktoś posiada kurtyny boczne, to na słupkach bocznych pod plastikowym napisem AIRBAG znajduję się torx, samą zaślepkę podważamy i powinna zejść. Po odkręceniu ściągamy osłonę słupka.

 

http://img200.imageshack.us/img200/9066/gjah.jpg

 

Następnym krokiem jest odkręcenie i ściągnięcie schowka na rękawiczki.

 

http://img202.imageshack.us/img202/4331/oqtv.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/7853/ijz0.jpg

 

Zaślepkę poduszki powietrznej pasażera podważamy i mocniej ciągniemy. Nie bać się bo nic nie wystrzeli, przy okazji odkręcamy śrubki pod listwą. Pod nią są kolejne 2 śrubki. Ściągamy schowek. Odkręcamy również śrubki, które są koło zamka schowa oraz jedna koło uchwytu na schowek.

 

http://img854.imageshack.us/img854/9407/8x9z.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/3048/z0k2.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/4655/2qml.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/4443/qg45.jpg

 

Poduszka przykręcona na 4 śrubkach na klucz 10, są dość głęboko osadzone. Odpinamy kostkę od poduszki i chyba od podświetlenia schowka.

 

http://img845.imageshack.us/img845/3079/0fgk.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/6918/7n5y.jpg

 

Na koniec odkręcamy 2 śruby na klucz 13.

 

http://img600.imageshack.us/img600/5113/olxm.jpg

http://img706.imageshack.us/img706/82/ju1x.jpg

 

Po tych operacjach powinien kokpit zejść, chwile pomyślunku czy wszystko odkręcone. Jeśli tak to mocniej szarpiemy do siebie i kokpit schodzi.

 

Mordując się sami kokpit wyciągamy od strony pasażera. Odkładamy go i ukazuje się taki widok.

 

http://img843.imageshack.us/img843/8219/mlus.jpg

http://img560.imageshack.us/img560/3747/9sgo.jpg

 

Szukamy czy poprzedniemu właścicielowi (zazwyczaj Niemcowi) nie wpadło czasem jakieś 100 euro pod kokpit, jeśli tak to idziemy oblewać znalezisko i rozbieramy 2 dni później, jeśli nie to robimy dalej.

 

Matę wygłaszającą ściągamy dobieramy się do tunelu nawiewu. Po lewej stronie mamy taki plastik, jego jak pamiętam śrubokrętem wciskamy w lewą stronę (najpierw próbować bez siły żeby nic nie uszkodzić), jeśli się uda to odpinamy 2 spinki. Delikatnie uchylamy do góry i widać że trzymają zatrzaski z tył.

Szczerze to nie wiem jak je odpiąłem, ale chyba od wewnątrz próbowałem podważyć. Trzeba popróbować

 

http://img811.imageshack.us/img811/9996/b933.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/4148/nhkc.jpg

 

Po ściągnięciu jesteśmy już na finiszu, ale zostaje jeszcze zrobić 2 czynności. Tego pręta musimy się pozbyć bo wentylatora nie ściągniemy. Tam gdzie żółta strzałka jest taki wihajster, jego palcem odchylamy i suwamy w lewo, tak żeby pręta wyciągnąć.

 

Po wyciągnięciu ściągamy zaczepy i wyciągamy osłonę. Pod nią cały problem dzięki któremu pisałem ten zacny tekst. Odkręcamy torxy i owy problem mamy w rękach.

 

http://img827.imageshack.us/img827/2806/0ri2.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/1736/joqp.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/3883/lhgu.jpg

 

Teraz można iść na kawę czy browara, co kto woli.

 

Ogólny czas rozbiórki w moim przypadku to około 2 godzin w pojedynkę. (z przerwami bo każdy tyłek truł czym innym).

 

Składamy w odwrotnej kolejności. Myślę że krótki poradnik się przyda kolejnym pokoleniom.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • 2 lata później...
Opublikowano
Mimo niedostępnych już zdjęć opis wymiany jest bardzo przydatny. Idac po wskazówkach wymieniłem dmuchawe bez najmniejszego problemu. Dzieki i pozdrawiam z łodzi ;)
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak pod deską na samym środku. Trzeba deskę ściągać.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.