Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z silnikiem M40, już od prawie roku z tym walczę :evil:

 

Termostat dałem nowy,było dalej to samo więc wymieniłem czujnik temperatury bo nie dowierzałem w temperature.

Temperatura nie jest bardzo wysoka, rośnie gdzieś o kreske grubości wskazówki od pionu, w porywach trochę więcej.

 

Wiskoza jest sprawdzona, wkładałem już inną ale nie dawało to efektu.

 

Podejrzewam, że termostat, który wsadziłem jest walnięty albo ma wyższą temperature otwarcia.

 

Zapomniałem, pompa wody jest też nowa razem z paskiem :norty:

 

 

Teraz moje pytanie czy ktoś z Was miał wadliwy nowy termostat ??

 

A i objaw jest jeszcze taki, że silnik ma ponad 90 stopni a dolny gruby wąż jest lodowaty !!! Czy on nie powinien być gorący ??

 

Proszę o pomoc bo już nie mogę wytrzymać.

Chce kupić nowy termostat ale nie wiem czy to ma sens :?:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

No jest zimny właściwie cały czas, ale kurde nowy termostat i zepsuty :mad2:

W poniedziałek pojade chyba po nowy i znowu to odpowietrzanie :evil:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
a moze to Prima Aprilis :mrgreen: wyjmij termostat i wrzuć go do gara z goraca woda i podgrzej,czy wogole sie otwiera,jesli masz termometr to mozesz sprawdzic,powinien sie zacząc otwierac kolo 80stopni.pozdro
Opublikowano

Zrobił bym to ale szczerze mówiąc jużmi się nie chce.

Nawet jak go zagotuje to nie stwierdze dokładnej temperatury otwarcia :evil: a robota ta sama jak bym wymienił gada :twisted:

 

Najgorsze jest to upuszczanie płynu chłodzącego bo zawsze

są straty :evil:

 

Czyli ten dolny gruby wąż na pewno powinien być ciepły jak silnik jest rozgrzany :?:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Dokładnie tak,z powodu krążenia chłodziwa w układzie,ja bym sprawdził czy sie otwiera bo moze masz cos zapchane i wymienianie termostatów nic nie da.pozdro
Opublikowano

Weź mnie nie strasz :norty:

 

Co mogę mieć niby zapchane :?: :?:

 

Albo wywale w ogóle termostat i zobacze jak się będzie zachowywał.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Witam

Wszystko wymieniles,tylko nie wspomniales o chlodnicy.

Moze cos z nia jest nie tak?

Poza tym co lejesz do chlodnicy?Jezeli sam koncentrat to bedzie sie przegrzealo.

pozdrawiam

Opublikowano

Do chłodnicy leje normalny płyn chłodniczy, nie koncentrat.

 

Chłodnica :?: :roll: może być przytkana ??

 

Ale i tak stawiam na to, że wcisneli mi trefny termostat :evil:

 

Zauważyłem, że po jeździe dolny wąż był zimny, jednak po pewnym czasie, gdy silnik oddał termostatowi więcej ciepła, ten lekko popuścił w rezultacie czego wąż zrobił się ciepławy.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Chlodnica mogla byc walnieta i naprawiana,tzn lutowana w wyniku czego

jej mozliwosci chlodzenia mogly sie obnizyc.

Sprobuj ja dokladnie obejrzec.

To sa tylko moje sugestie :P

Nie przejmuj sie

Albo wywal calkiem termostat i troche p pojezdzij .Wtedy sie wyjasni.

pozdrawiam

Opublikowano

Zapomniałem napisać, że chłodnice już też miałem wywaloną :norty:

Na szczęście nie widać na niej żadnej ingerencji osób trzecich :P

 

 

Jak już wyjmę termostat to wstawię od razu nowy, bo nie mam zamiaru tysiąc razy odpowietrzać układ.

W motoryzacyjnym chyba myślą, że piję ten płyn chłodzący :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

A pijesz? :P

Co Ty nie lapiesz go do miski?

Pojdziesz z torbami.

Tak narzekasz na odpowietrzanie?A akurat w M 40 to jest bardzo proste.

Musz sie pochwalic :oops:

Kupilem sobie ostatnio tester plynu chlodniczego.W cenie 5,50pln.

pozdrawiam

Opublikowano

No piję go ostro :norty:

 

Zlewam go do miski ale zawszę są jakieś straty :twisted:

 

A odpowietrzanie w sumie nie jest takie tragiczne samo w sobie ale dochodzą znów straty tego smacznego płynu :lol: no i jeszcze ten badziewny plastikowy odpowietrznik :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Witam. A nie wymieniałeś licznika przypadkiem? Mam diesla i wymieniłem licznik na taki z td i właśnie też mi wskazuje kreske nad 90, wymieniłem też termostat i dalej tak samo. Nie wiem może wskaźnik jest inaczej wyskalowany?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
weż wyciągnij termostat i skręć układ bez niego.wtedy będziesz miał cały czas duży obieg i powinno wtedy chodzić[jeśli to termostat] :mrgreen:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Ale jemu szkoda tej nafty :P

Ach ,jak ja kocham ta nafte :P

Szkoda tylko,ze leze teraz w szpitalu i czeka na przeszczep nerek i watroby.

Ale jak znajda dawcwe ,to znowu poszaleje :D :D

pozdrawiam

Opublikowano

Nie nafty :naughty:

 

Tylko glikolu :dance:

:norty: :norty: :norty:

 

Ty mądralo, lepiej weź i zobacz jaką temperature ma u Ciebie ten dolny gruby wąż po jeździe. :wink:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Dzięki,za informacje.

Z tego wynika, że mój termostat jest do kitu.

 

Szkoda, że jutro motoryzacyjny jest zamknięty :norty:

 

Sklepy z częściami powinny być czynne 24h 7 dni w tygodniu :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Panowie nowy termostat i dalej to samo !!

 

Wskaźnik temperatury wciąż przekracza pion.

 

- Chłodnica jest drożna

- Pompa jest nowa

 

Może jest wciąż bydle zapowietrzone ????

Chociaż z ogrzewania leci wrzące powietrze.

Jeżeli ktoś wie jak dobrze odpowietrzyć ten złom to proszę o rady.

 

Odpowietrzałem na otwartym ogrzewaniu, obydwoma odpowietrznikami.

 

Zaczynam myśleć, że to może być coś w desce skopane.

Jutro ją chyba wymienie, bo mam zapasową w garażu :norty:

 

Ogólnie to już nie mam siły na to badziewie, silnik chodzi idealnie, zbiera się dobrze, ma ładny dźwięk a tu niby ma grubo ponad 90 stopni, jakoś w to wątpię.

 

Pomocy :cry:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Jeżeli chodzi Ci o czujnik temperatury (ten od deski) wkręcany w silnik to jest on nowy :twisted:

 

Zastanawiam się czy to nie czasem coś z deską.

 

Dziś jak zdemontowałęm wiatrak, i odpowietrzałem to termostat puścił, ale temperatura na wskaźniku była już gdzieś pomiędzy połową a 3/4.

 

Ogólnie nie wiem po jakiego czorta do tej chłodnicy dochodzą trzy węże ?

 

No co to może być z tym badziewiem ?

Zastanawiem się nad sprzedażą tego złoma bo już mi sił brak,

wszystko nowe i ciągle źle.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

No kurcze pieczone :twisted:

 

Panowie, może jakieś rady :?: :?:

 

Bo osiwieję za młodu :twisted:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Zobacz czy wskazówka temperatury nie drży, albo nie zmienia ciut pozycji, gdy włączasz / wyłączasz jakiś mocniejszy odbiornik prądu (np. światła, ogrzewanie tylnej szyby).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.