Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jak w temacie chciałem zapytać co może się stać złego w aucie jeżeli (teoretyczne) ktoś podpiąłby na chwilę klemy do akumulatora na odwrót tzn. +do - ? Szukałem takich tematów na forum ale nie mogłem znaleźć i szczerze mówiąc nie sądzę aby coś takiego było, że ktoś byłby tak "genialny" aby coś takiego zrobić... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj w dziale e39, był tam taki delikwent jakieś dwa lata temu, ale co mu się przez to narobiło, to już nie pamiętam..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Czytałem trochę postów i z e39 to oprócz spalonego podświetlenia radia i uszkodzonego centralnego zamka nic się nie stało a w przypadku tej e34 to to masakra ale gościu podłączył aku odwrotnie i dodatkowo przekręcił zapłon :duh: a u mnie żona tylko odwrotnie dotknęła klemą do akumulatora i mocno zaiskrzyło... ale auto nie pali (lecz nie paliło już wcześniej i dlatego wyjąłem aku do naładowania po mrozach) i nie wiem czy przez niefortunne podłączenie czy też może w te ostatnie mrozy coś się stało? Na kompie pokazuje masę błędów

6 Exhaust - gas recilculation - Controller (EGR to akurat wiem bo mam odłączony)

114 CAN - Bus

73 Speed (rpm) sensor Injection pump (IWZ System) (to mnie martwi... szczególnie słowo "pump")

 

i błędy z podkatalogu cień

27 Coolant temperature heater (podgrzewacz wody też już dawno nie działał)

8 Glow device

101 boost controll

82 Electric fan

47 Speed (rpm) sensor Crankshaft

38 air mass meter

72 Start - of - injection actuator - controller

 

pisałem już o tych moich błędach dziś na forum w innym poście ale może tutaj ktoś się jeszcze wypowie czy takie błędy mogło spowodować krótkie spięcie spowodowane odwrotnym dotknięciem klemy? A może to całkiem inna przyczyna? I co tu dalej robić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw sprawdź wszystkie możliwe bezpieczniki i przekaźniki, pod maską masz puszkę z przekaźnikami i paroma ważnymi bezpiecznikami. Wsadź aku, tym razem prawidłowo, podłącz kompa, skasuj błędy i odpalaj silnik. Chyba nic innego Ci nie zostało, możesz jeszcze :modlitwa:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
bezpieczniki sprawdziłem w pierwszej kolejności a co do kostek pod maską to jak mam je sprawdzić? przecież nie widać czy są spalone albo jakoś uszkodzone... a błędy już skasowane i co dziwne nie pokazują się na nowo... cieszyło by mnie to gdyby auto tylko odpaliło
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chodzi o kostki, ale o bezpieczniki i przekaźniki. Niektórzy nawet nie wiedzą, że je mają. Otwórz maskę, przy podszybiu od strony kierowcy masz plastikową czarną skrzynkę skręconą na torksy. W środku jest trochę elektroniki, którą też warto przejrzeć, tak dla swojej pewności.

Jak odpalisz, to daj znać czy wszystko OK.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.