Skocz do zawartości

gaśnie po odpaleniu przy temp -10 st C. 320d 150KM


maciej1973

Rekomendowane odpowiedzi

W grudniu 2012 wymieniałem sterownik świec żarowych . Niespełna 10 tysięcy km temu wymieniałem filtr paliwa. Dopuki temperatura powietrza była wyższa niż -4 stopnie C odpalało auto bez problemu. Dziś przy -10 stopniach C był problem , trzy razy odpalał i natychmiast gasł. Akumulator nowy z sierpnia 2013 , więc kręcił elegancko , zapalał po 2-3 sekundach , lecz gasł. Kontrolka podgrzewania świec żarowych świeci przez jakieś 2 sekundy i gaśnie. W końcu jak odpali to faluje jakby się dławił, dodaję gazu i po chwili już równo pracuje. Kiedy się rozgrzeje to bez problemu odpala i pracuje bez zastrzeżeń. Gdzie szukać problemu ? Pomożecie ? Edytowane przez maciej1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to może jednak być filtr paliwa, czy jak w końcu odpali to pracowałby motor mając zapchany filtr paliwa. Nie chciałbym koniecznie wywalać kasę na nowe świece , które w ubiegłą zimę miałem sprawdzone i były sprawne. Tylko mnie wtryskami nie straszcie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jednak sprawdz te swiece miales sprawdzane w tamtym roku ale nie zmieniane przez rok czasu mogly stac sie cuda. Druga rzecz sprawdz czy nie zapowietrza Ci sie uklad paliwowy moim zdaniem to jest przyczyna dlawienia a problemem z paleniem swiece i doklada sie takze zapowietrzony uklad szkoda aku zeby sie meczyl lepiej sprawdzic za darmo jak oczywiscie zrobisz to sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem filtr paliwa .Wstawiłem firmy Mann .Jutro w dzień zrobię próbę odpalania i wyjdzie czy to wina filtra była , jeżeli nie to zabieram się za wymianę świec, choć wolałbym tego uniknąć bo mam stresa żeby mi mechan nie ukręcił żadnej. Byłem w warsztacie pewnego mechanika , który zastrzegł , że jeżeli dojdzie do ukręcenia świecy , to koszty po mojej stronie dalszych manewrów naprawczych :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś około 11ej godziny odpalałem ponownie auto po wczorajszej wymianie filtra paliwa . Odpalił na dotyk lecz po odpaleniu delikatnie przez 2-3 sekundy jakoś dziwnie się dławił i po tej chwili już pykał prawidłowo. Temperatura wynosiła -7 st C. Tak więc do końca nie wiadomo jak by to było przy -15 st C. Na chwilę obecną poczekam z decyzją dalszych działań dopuki przy większym minusie na dworze nie przetestuję odpalania. Edytowane przez maciej1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, miałem podobny przypadek ( opisywałem w moich postach ) i postanowiłem wymienić świece żarowe po mimo, że komputer nie pokazywał błędów bo tylko to mi pozostało i okazało się szczałem w 10. Po wymianie stare świece NGK sprawdziłem na "stole" napięciem 5 V ( żeby nie sypały się komentarze typu "podając 12 V to uszkodziłeś świece") i dwie żarzyły się ledwo co, a dwie o wiele lepiej więc śmiem stwierdzić, że świece także się zużywają w pewien sposób i czasem nie ma co ślepo wierzyć w to co pokazuje komputer. Pozdrawiam w chłodne dni i mam nadzieję, że pomoże to innym użytkownikom BMW :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.