Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam przeglądając ukryte testy postanowiłem sprawdzić jaka jest temp. silnika, co się okazało że silnik łapie max 73 stopnie, i teraz moje pytanie czy w takie mrozy to normalne ? czy coś mi padło, dodam że przejechałem 25km. Natomiast wskazówka na liczniku zdążyła w połowie tej drogi dojść do pionu.
Opublikowano

U siebie też właśnie sprawdzałem temp. w testach i zauważyłem, że od ok. 75 stopni wskazówka już leci do pionu.

U mnie łapie max. 85 stopni, przy wyższych temperaturach na dworzu kilka dni temu też tak było.

Według mnie temp. powinna bez problemu dojść do 90 nawet przy takich temperaturach.

Ja zaczynam od wymiany termostatu EGR bo szybciej. Potem dopiero zabiorę się za główny, jesli będzie trzeba.

Opublikowano
I prawidłowo, że łapie 85 stopni, bo to jest temperatura otwarcia termostatu, co równocześnie jest optymalną temperaturą pracy. Wyższe temperatury są osiągalne, po chwilowym pałowaniu, ale zaraz do akcji wejdzie wentylator elektryczny i zbije temperaturę do właśnie 85 stopni. To nie benzyna, ponadto to 90 stopni to się w zasadzie bardziej utarło, niż rzeczywiście tyle być powinno.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Ty masz termostat do wymiany, to bankowo. Zasada jest taka - jeśli auto nie uzyskuje temperatury pracy, czyli popularnie znanego "pionu", nawet po dłuższej jeździe, nieważne w jakich warunkach pogodowych, to termostat główny jest do wymiany. Jeśli auto uzyskuje pion, ale wahania temperatury w zakresie pionu są spore, do tego uzyskanie "pionu" trwa wieczność, ale jak już go złapie to jest - wtedy do wymiany jest termostat EGR. Nie wiem, czy Twoja wersja ma termostat EGR, bo były 318d bez tego wynalazku, ale jeśli nie ma, to lepiej, bo taniej ;). A jeśli ma, to bardzo prosto go sprawdzić - wystarczy go wykręcić, płyn nie ucieknie, i dmuchnąć w krócieć, normalnie, metodą usta - termostat. Jeśli dmuchasz jak w pustą rurkę, to termostat EGR do śmieci, jeśli dmuchasz i masz opór, to montujesz go spowrotem.

 

Głównego nie ma co sprawdzać, w 90% przypadków pękają łapki mocujące sam termostat do plastikowej obudowy, i stąd cały czas otwarty duży obieg, a co za tym idzie - za niska temperatura pracy.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Widzę że jesteś z Koszalina, byłbyś w stanie to sprawdzić lub później ewentualnie wymienić? do takich robótek mam długie ręce, nie znam się to nie ruszam. A też nie chce jechać do jakiegoś szamana mechanika który mi zaraz wymyśli 10 innych rzeczy. Oczywiście nie za darmo.
Opublikowano

Wiesz, mogę pomóc, ale to raczej w ramach pomocy przy dłubaniu, niż na zasadzie ty mi płacisz, ja naprawiam. Nie jestem mechanikiem ;).

 

Ale jakbyś się zdecydował na robotę, to mam dostęp do dobrego warsztatu z podnośnikiem i możemy podziałać.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Z samego Koszalina nie jestem, tylko z Darłowa tak więc nie jest to dla mnie problem podjechać, głównie mi zależy na tym żeby sprawdzić który to termostat, a na ewentualną robotę też możemy się umówić tyle że musiałoby by to być zrobione na miejscu bo w Koszalinie nie mam gdzie się podziać :D .
Opublikowano
I prawidłowo, że łapie 85 stopni, bo to jest temperatura otwarcia termostatu, co równocześnie jest optymalną temperaturą pracy. Wyższe temperatury są osiągalne, po chwilowym pałowaniu, ale zaraz do akcji wejdzie wentylator elektryczny i zbije temperaturę do właśnie 85 stopni. To nie benzyna, ponadto to 90 stopni to się w zasadzie bardziej utarło, niż rzeczywiście tyle być powinno.

Obawiam się, że to 85 u mnie nie jest prawidłowe. To jest maks, jaki mogę uzyskać, nawet po pałowaniu.

A powinienem uzyskać te około 95-96 i dopiero wtedy wentylator powinien to zbić do 88-92 stopni. Tak przynajmniej zachowywały się diesle VAGa, którymi wcześniej jeździłem, nawet podczas dużych mrozów.

Poza tym spalania wzrosło mi o około 1 litr w porównaniu do zeszłego roku, więc może być jednak coś na rzeczy.

 

EGRa zmienię napewno a potem zobaczymy.

Opublikowano
Dołacze sie do tematu, mi tez lapie max 75-77, zeby osiagnol ta temperature to potrzebuje okolo 12km i nie mam pojecia co robic, termostat egr mam ominiety, zacisniety przewod czyli tak jak by byl caly czas zamniety i nie puszcza wody na duzy obieg, mam webasto jeszcze ktore niestety jest niesprawne, i nie wiem czy to jest winowajca. Moze macie jakies rady, pomysly
Opublikowano
I prawidłowo, że łapie 85 stopni, bo to jest temperatura otwarcia termostatu, co równocześnie jest optymalną temperaturą pracy. Wyższe temperatury są osiągalne, po chwilowym pałowaniu, ale zaraz do akcji wejdzie wentylator elektryczny i zbije temperaturę do właśnie 85 stopni. To nie benzyna, ponadto to 90 stopni to się w zasadzie bardziej utarło, niż rzeczywiście tyle być powinno.

Obawiam się, że to 85 u mnie nie jest prawidłowe. To jest maks, jaki mogę uzyskać, nawet po pałowaniu.

A powinienem uzyskać te około 95-96 i dopiero wtedy wentylator powinien to zbić do 88-92 stopni. Tak przynajmniej zachowywały się diesle VAGa, którymi wcześniej jeździłem, nawet podczas dużych mrozów.

Poza tym spalania wzrosło mi o około 1 litr w porównaniu do zeszłego roku, więc może być jednak coś na rzeczy.

 

EGRa zmienię napewno a potem zobaczymy.

 

Ale Soolek - jak układ ma uzyskać większą temperaturę, niż zakładana przez konstruktorów? Masz 85 stopni wybite na termostacie - czyli przy 85 stopniach on już zaczyna wpuszczać do małego układu zimną wodę, albo inaczej - wypuszcza do chłodnicy rozgrzaną. Do tego dochodzi bezwładność i pojemność układu - i stąd czasami można uzyskać trochę więcej, w cieplejsze dni. W normalnych warunkach 85 stopni to optymalna temperatura pracy silnika. No i robisz błąd w założeniach - ja też po przejściu z passata AFN na E36 tds tak porównywałem. Ale to nie ma sensu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

carlos, sprzeczał się nie będę ani tym bardziej fachowymi terminami rzucał, bo nie czuję się na siłach, ale z tego co wyczytałem tu i ówdzie i z tego co mi mój "chłopski" rozum mówi, to te 90 stopni powinien łapać i mam zamiar to sprawdzić.

Najwyżej będę miał dwa świeże termostaty na pokładzie :8)

Opublikowano
Dołacze sie do tematu, mi tez lapie max 75-77, zeby osiagnol ta temperature to potrzebuje okolo 12km i nie mam pojecia co robic, termostat egr mam ominiety, zacisniety przewod czyli tak jak by byl caly czas zamniety i nie puszcza wody na duzy obieg, mam webasto jeszcze ktore niestety jest niesprawne, i nie wiem czy to jest winowajca. Moze macie jakies rady, pomysly
pomoze ktos?
Opublikowano

powinieneś dążyć do tego żeby poszczególne elementy ukł.chłodzenia były sprawne bo wszystko ma wpływ na osiąganie temp.

A co należy sprawdzić to na forum masz wszystko już opisane.

Opublikowano
taka jest prawda że te silniki ciężko dogrzać szczególnie w ciężkie mrozy dlatego głównie to było powodem montowania fabrycznie webasto ale nie powinno ono pomagać w osiąganiu żądanej temperatury i Ciągle pracować tylko powinno przyśpieszyć rozgrzewanie i sie wyłączyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.