Skocz do zawartości

BMW e46 spalanie


wysa94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem z moją betą wydaje mi się że za dużo pali. Zatankowałem do pełna, zbiornik paliwa ma bodajże 63l. na tym pełnym baku zrobiłem trochę ponad 700km. z czego średnie spalanie wychodzi 9l. A jeżdżę naprawdę oszczędnie. Byłem na kompie i żadnych błędów nie pokazało. Myślicie że takie spalanie to norma czy o wiele za dużo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby to było nienormalne - zimą zawsze spalanie wzrasta, u mnie ze średniej 6,4 do 8,2. Także nie sądzę, żeby było się czym przejmować, jeżeli auto jedzie dobrze i nie ma żadnych innych niepokojących objawów, to śpij spokojnie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Zwłaszcza w dieslu, który jest bardzo wrażliwy na niedogrzanie. Uszkodzony termostat czy termostaty jak w naszych autach, mogą spowodować wzrost spalania i to znaczny. Rozumiem, że termostat został wymieniony? jeśli tak, to pojeździj i poobserwuj. Ale jak znam życie, to spadek spalania zaobserwujesz wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej ;)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden problem, parę dni po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układu chłodzenia termostat nadal nie wskazuje temperatury 90 stopni. tzn kilka dni wskazywało 90 ale później znowu się nie dogrzewał. Temperatura na zewnątrz to okolo -10, -15 stopni. Więc pomyślałem ze włożę kawałek tektury na połowę chłodnicy. Ale to też nic nie dało... To znaczy że termostat jest znowu do wymiany ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyłeś auto poprawnie? Robiłeś dolewki płynu? Jesteś pewien, czy podczas montażu termostatu nie została uszkodzona jego obudowa, a dokładniej plastikowe łapki trzymające sam termostat w obudowie? To ważne.

 

Ile stopni teraz pokazuje wskaźnik, ile test 7 w zegarach? Jakie dokładnie masz objawy?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wysa94 napisałes "znowu nie dogrzewał" to znaczy ile mial i w jakich warunkach ?

 

przy obecnych mrozach (rano miałem -22) jezdzac po miescie uzyskuje 83-86 stopni, ogrzewanie na 19 i auto (nawiew mocno daje nawet ponad połowe skali), w srodku cieplo

ale juz dłuższy postój na światłach/pod sklepem/przejazd kolejowy skutecznie zbija temp do nawet 80stopni, w trasie 87-89 i ani stopnia mniej

może panikujesz niepotrzebnie, chyba ze masz zle odpowietrzony układ to inna sprawa...

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nowy termostat wadliwy. łatwo sprawdzić przez dotknięcie chłodnicy albo węża idącego od termostatu do chłodnicy.

 

TO aż takie spadki macie w dieslach na postoju? U mnie w benzynie na postoju przy -15 i przy ogrzewaniu na 20st i ok 3-4 kreski nawiewu termostat nadal się chwilowo otwiera i nie ma mowy o spadku temp poniżej 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale benzyna to horror z punktu widzenia sprawności jednostki napędowej. U ciebie w benzynie to jest max. 40%, w praktyce dużo dużo niżej, w dieslu to minimum 50%, w praktyce zazwyczaj sporo więcej. Co to daje? Ano to, że u ciebie każdy podany litr benzyny daje 30% mocy, a 70% strat, min. w postaci ciepła. W dieslu masz dużo mniejsze straty, co powoduje, że nowoczesne diesle potrzebują wspomagania w postaci webasto lub elektrycznych podgrzewaczy.

 

Ale abstrahując - wiecie czemu pion w BMW jest już od okolic 75 stopni? Bo tak ma być. To jest optymalna temperatura pracy - a w zasadzie jej przedział - u nas jest to 75 - do 100 i trochę. I już. Jeśli temperatura nie spada poniżej, nie ma się czym martwić.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horror? tak, tylko mnie to nie obchodzi a zimą cieszy :mrgreen:

Są plusy i są minusy. Dieslowcy mają multum tematów że nie grzeje nie dogrzewa się itd. A o sprawności silników spalinowych każdy słyszał i każdy ma bardzo niską czy benzyna czy diesel z przewagą drugiego.

 

U R6 masz pion 75-115st ale nie zostawił bym auta z taką usterką. Ja wymieniałem termostat bo nagrzewał się do 80st. Nie był otwarty cały czas tylko otwierał się za wcześnie. Twoim zdaniem teoretycznie nic nie musiałem robić bo mam temp roboczą. Dla mnie temp robocza to ok 95st-105. Jeśli miał bym wyższą temp to coś bym z tym robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa nie została na pewno uszkodzona, bo robiłem to razem z mechanikiem. Kilka dni po zmianie termostatu temp. dochodziła do 90. Teraz przejade 50 albo 100km a wskazówka zostaje na niebieskim polu. Na postoju jak trzymam pedał gazu na 2tyś obrotów dogrzeje się do 90. A podczas jazdy nie. Ale ciepłe powietrze leci już po chwili. W warunkach okolo -15 stopni i przy zakrytej chłodnicy tekturą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo w miescie temperatura byla na srodku a w czasie jazdy spadala do niebieskiej kreski.wymienilem glowny termostat i jest wszystko ok.mozliwe ze kupiles jakis tani termostat gdzie odradzal mi znajomy sprzedajacy w sklepie z czesciami mowiac ze moze sie zacinac albo nawet po dniu przestac dzialac.ja kupilem termostat WAHLER za 205zl z i nie mam juz tego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam e46 - N46B20 2004 od maja 2013

Przez ten czas zrobiłem kilka testów spalania ,zalewając pod korek..

trasa : Autostrada Polska - Niemcy 7,5 l na tempomacie komp pokazywał 8,5L

miasto: krótkie odcinki 3,5km do pracy 11,5-12 l komp pokazywał 11,5l

cykl mieszany : miasto i dojazd do innych miejscowości około 15km 10-11,5l

W grudniu postanowiłem założyć instal Lpg : Stag , hana

Teraz jest duuuużo taniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.