Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

 

Chciałbym w tym temacie spróbować Was namówić do porównania BMW e39 po lifcie z BMW X5 pierwszej generacji :) Owszem, zdaję sobie sprawę, że to są dwa zupełnie różne auta i zdaję sobie również sprawę, że może być to próba trochę karkołomna i mocno subiektywna. Pewnie większość napisałaby "zależy czego kto szuka i potrzebuje", z czym się w pełni zgadzam. Dlatego też, chciałbym porównać te 2 samochody w odniesieniu do konkretnej (mojej) sytuacji.

 

Mam 25 lat, za 2,5 roku planujemy z narzeczoną wesele, pewnie pojawi się (prędzej czy później) jakiś nowy członek rodziny :) Wiadomo, że auto, to nie wyrok i można je w każdej chwili zmienić, ale chciałbym założyć sytuację, że auto kupuję w tym roku i przez parę lat miałoby mi służyć. Samochodem pokonuję średnio jakieś 1500-2000 km miesięcznie, mieszkam na Śląsku, więc żadne góry, bagna, lasy, itp :)

 

Cały czas w głowie miałem kupno e39 po lifcie i od wczoraj mi zakiełkowało, że może jednak jakiś SUV. I teraz konkretniej - chodzi mi o auta z silnikiem 4.4 (ewentualnie w przypadku x5 ciekawie wygląda 4.6is - a'propos, jakie są opinie o tym silniku?). Chciałbym porównać te auta na różnych płaszczyznach - od finansowych, przez komfort, bezpieczeństwo, radość z jazdy czy funkcjonalność.

 

Przykładowo, jaka jest różnica cenowa jak chodzi o te auta z podobnego rocznika i za jakie REALNE pieniądze można kupić zadbany egzemplarz każdego z nich?

Jak duża różnica jest jak chodzi o eksploatację tych samochodów? Domyślam się, że SUV, jak to SUV, będzie droższy w utrzymaniu, ale jak znacząca jest to różnica?

Jak chodzi o komfort, które z tych aut jest wygodniejsze i fajniejsze do jazdy po naszych dziurawych drogach? Które się lepiej prowadzi, pewniej i bezpieczniej?

Które będzie bardziej praktyczne w mieście? Wydaje mi się, że chyba oba nie są idealnymi autami do miasta, ale jeśli już, to które wypada korzystniej? Jak wygląda sprawa ładowności (wiadomo, wózek dla dziecka, bagaże na dłuższe trasy, które się zdarzają przynajmniej 2 razy do roku) i przewozu jakichś rzeczy?

Nie będę owijał w bawełnę, że model 540 e39 chciałem kupić, żeby mieć radość z jazdy - moc pod butem, fajne auto do postawienia czasem bokiem... Jak to wygląda w przypadku x5? Czy w tym aucie jest możliwa jakaś chwila szaleństwa czy nie bardzo? :) Poza tym, że można nim zjechać z trasy i wjechać na jakąś mało stromą górkę ;)

I wszystko w ogóle co wam przychodzi do głowy... Jak najbardziej czekam też na subiektywne opinie właścicieli jednych albo drugich, a najlepiej tych, którzy mieli dłuższy kontakt z oboma samochodami :)

 

Z góry dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego. Ja Ci odpowiem krótko. E53 w stosunku do E39 nie ma żadnych zalet poza wyższym zawieszeniem, większymi kołami i napędem 4x4. Sam jednak pisałeś, że nie mieszkasz w lesie itd więc napęd na tył w zupełności wystarczy.

 

Pod każdym innym względem E39 to lepsze auto, bardziej komfortowe, ekonomiczniejsze, lepiej przyśpieszające i skręcające, lepiej zachowujące się na naszych polskich drogach itd itd. Do tego ma niewiele mniejszy bagażnik i wnętrze, więc jak masz wozić pół tony blachy (gorszej blachy) tylko po to żeby siedzieć wyżej, to daj spokój.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz.. tylko nie żyjemy w USA, gdzie paliwo kosztuje grosze, drogi są płaskie i szerokie, a miejsca parkingowe robione z gigantycznym zapasem. Tu niestety trzeba wziąć pod uwagę inne kwestie niż podobanie się. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj po co od razu w skrajności popadać? :) Chodziło mi o to, że mając te dwa auta do wyboru (X5 i E39) nie może kierować się tylko tym co mu się podoba bo nie wybiera między E39 a Audi A6. Tu odrzucając jakieś tam detale auta są podobne pod tymi najważniejszymi aspektami.
Opublikowano

Jesli wezmiemy pod uwage ekonomie to wygrywa e39 w sumie pod kazdym wzgledem.

 

Gdybym to Ja stal przed tym wyborem to tak:

Terenowka - Land Cruiser (bo to jest prawdziwa terenowka :norty: )

Auto do jazdy, ktore potrafi dodatkowo zapitalac + opcja rodzina = 540i w touringu :cool2:

Opublikowano

w PL X5 to są 80% z dieslami, 4.6 to się licz z 20l/100, części są cholernie drogie (elementy eksploatacyjne - chociażby opony )

540i zadbana to nie w Polsce, popatrz po ile stoją w DE

a X5 zadbana 4.6is to nie wiem czy CI 50 000 wystarczy na taką nie złożoną z 3 innych albo nie odwiniętą z drzewa

 

A co osiągów to tutaj masz porównanie na papierze http://www.zeperfs.com/match103-420.htm

 

X5 ma aerodynamikę szafy wiec powyżej 100 już sporo zwalnia

Opublikowano
Moim zdaniem x5 jest gorsza pod prawie każdym względem i podzielam zdanie kolegów wyżej. X5 jest ładna, przynajmniej mnie się podoba, ale szczerze to nie jest auto tak funkcjonalne jak e39, ani równie szybkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.