Skocz do zawartości

316 M40 Gaśnie po dojechaniu do skrzyżowania


witektzr50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem z moją betką. Tak jak napisałem przy dojechaniu do świateł silnik gaśnie(przy czym dzieje się to raz tnz. raz zgaśnie i po ponownym odpaleniu problem więcej się nie powtarza, chyba że auto postoi i wystygnie).

Gdy silnik już zgaśnie, wtedy ciężko odpala trzebo co najmniej kilka razy kręcić rozrusznikiem (i w dodatku dość długo).

Jeśli to ma coś do rzeczy to silnik lepiej odpala zimny niż ciepły. Jak jest rozgrzany to odpala tylko z wciśniętym gazem :( .

Dzieje się tak na lpg (na benzynie tylko odpalam) przy czym jak samochód sam zgaśnie w kabinie czuć zapach lpg, jak sam zgaszę to nic nie czuć :? .

 

Proszę o jakieś wskazówki lub sugestie w czym może być problem.

Wiem że były podobne tematy ale żaden nie odnosił się do silnika gasnącego po zachamowaniu. Normalnie nie gaśnie sam z siebie.

Dodam że silnik z mechanicznego punktu widzenia działa prefekcyjnie tzn. wkręca się na obroty i nie słabnie :D .( niedawno wymieniony rozrząd i uszczelka pod głowicą)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uszczelka wymieniana w warsztacie ? głowica splanowana i sprawdzona ? Nie znam sie na gazie, ale gdzieś słyszałem ze ma zły wpływ na głowice, mój znajomy, ma BMW 728i e38 z instalacja gazowa, chyba od fabryki ale nie jestem pewny, i normalnie pod maska ma taka butelkę, w której jest olej, (sam tego nie zrobił, to element instalacji gazowej) i ten olej jest dodawany do gazu, coś jak mieszanka benzyny z czerwonym olejem w 2 takcie. Rozumiem ze jak jedziesz na Benzynie i dojeżdżasz do skrzyżowania, to silnik nie gaśnie ? może instalacja jest minimalnie źle wyregulowana ?, może coś z powietrzem ? tylko ze wlasciwie, jak sie zatrzymujesz, i silnik spada do wolnych obrotów, jeżeli była by ustawiona źle instalacja, to po odpaleniu tez by coś było nie tak, albo po zmianie z benzyny na gaz silnik po prostu by gasł..

 

Trzeba poczekać aż jakiś spec od Gazu się pojawi, może coś jest przypowietrzone ? i to odpalanie na gorącym silniku tez jest dziwne. no cóż M40B16 to nie do końca udany silnik BMW.

 

Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
i normalnie pod maska ma taka butelkę, w której jest olej, (sam tego nie zrobił, to element instalacji gazowej) i ten olej jest dodawany do gazu, coś jak mieszanka benzyny z czerwonym olejem w 2 takcie.

To nazywa się lubryfikacja :norty: i ten patent wszedł stosunkowo niedawno więc wątpię żeby to było od fabryki.

Poczytajcie sobie o tym wynalazku, a dowiecie się, że to jedna wielka...ściema.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znaczy ze Bawarka nie była z gazem tylko ktoś założył. Skoro mówisz ze ściema to ściema, a wygląda tak tandetnie ze masakra... otwierasz maskę w siódemce i pierwsze co ci się w oczy rzuca, to jakaś butelka plastikowa...

 

Odnośnie tematu, nic więcej chyba nie wymyslilem.

 

Świece kiedykolwiek wymieniałeś ? może to mieć mało wspólnego z problemem, chociaż nigdy nie wiadomo. ale jeżeli masz LPG to powinny być inne świece włożone..

 

Skoro czuć gazem, to coś musi być nieszczelne, i się prawdopodobnie zapowietrza. Kiedy instalacja była założona ? jakiś ostatni jej przegląd ? Jeżeli problem nie występuje na Benzynie to może po prostu podjedz do jakiegoś warsztatu który zajmuje się gazem, i zapytaj co to może być, może wśród nich to coś popularnego. Jaka to instalacja ? Sekwencja czy zwykły gaz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem rozwiązanie, układ chłodzeniabył totalnie zapowietrzony i prawdopoodobnie parownik miał zbyt niską temperaturę.

Narazie wszystko wróciło do normy i obroty przestały falować, zobaczę jutro jak będzie się zachowywał zimny i dam znać.

Dziękuje za odpowiedzi i Pozdrawiam.

Ps gaz zwykły(założony w 2004r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, Zapowietrzony układ chłodzenia, sam to teraz przerabiałem, tylko na dodatek chyba uszczelka pod głowicą mi poszła i auto dzisiaj do mechanika zaprowadziłem, bo sam nie mam tego gdzie i jak zrobić.. :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zapowietrzony układ chłodzenia, powinien prowadzić do zimnego powietrza z nawiewów i gotowania się wody,.. Jaka miałeś temperaturę silnika ? 90°C ??

 

EDIT* nie silnika tylko wody ^^

Edytowane przez andikoksik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Poczytaj dokładnie co kolega napisał.

Jak miał zapowietrzony parownik to nie rozprężał mu gazu i dlatego miał problemy na LPG. A jak zgasł wtedy przylał silnik i miał problem z targnięciem.

LPG z 2004 to zajeżdża mi zwykłym mikserem :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie rozumiem co teraz źle napisałem, możesz mnie poprawić ? zapowietrzony układ chłodzenia powoduje gotowanie się wody, zimne powietrze z nawiewu, czy to tylko w przypadku jak uszczelka pod głowicą poleci??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
zapowietrzony układ chłodzenia powoduje gotowanie się wody, zimne powietrze z nawiewu

Niekoniecznie.Zależy gdzie ma założony parownik czasami tak bywa, że przejście płynu jest, ale w reduktorze ze względu na jego budowę zostaje balon powietrza i nie nagrzewa parownika tak jak powinno, dlatego gaz nie jest dobrze rozprężony.

Tak jak kol. wyżej napisał nie wiadomo co on tam ma i jak to jest założone. Układ może się zapowietrzać przez parownik, czasami też tak bywa, że parownik puszcza gaz w układ chłodzenia.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz rozumiem, no jak mówiłem to na gazie się za dużo nie znam, bo nie jestem jego zwolennikiem, i w sumie nie musi mnie to interesować, bo nie mam zamiaru zakładać do żadnego mojego auta (już bym wolał diesla kupić) .

 

No fakt, 2004 to jak by nie patrzyć 10 letnia instalacja gazowa... Ze silnik to dobrze znosi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś znosi :)

Jutro zapodam fotkę spod maski.

A jeżeli chodzi o temperaturę to czasami wskaźnik przekraczał pion, ale zwalałem to na korki, teraz stoi w pionie.

A faktycznie ogrzewanie nie zawsze działało ale nie pomyślałem o tym.

Jeżeli chodzi o gaz to jestem jego zwolnnikiem z powodu takiego, że jakby było mnie stac na pb95 to jeździłbym 325 bez gazu :D

Z dziwnych patentów w tym samochodzie to zauważyłem tylko że do filtra powietrza, powietrze zamiast z "nerek" idzie przez aluminiową rurę skierowaną w bok :?: ot patent, ale działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.