Skocz do zawartości

Stuki w przednim zawieszeniu


damianz

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, kolejna sprawa :duh: Miesiac bez napraw to miesiac stracony :8)

 

Autko stalo przez 4tyg. i teraz polecialem w trase i cos strasznie wali :cry2: . Co dziwne, ze jak wjade w dziure to cisza, ale jak jest jakis maly wystep max. 3cm to dzwiek taki jak by mialo kolo odleciec. Dzwiek jakby od strony kierowcy, ale jak wjade na kraweznik (1.5cm, maly kraweznik) lewym kolem, a potem prawym to jedna i druga strona "puknie", wiec jak by dwie strony stukaja. Stuka kiedy nie ma dziury, a gdy droga ma lekkie "fale". Sprawdzilem kola i sa dokrecone. Dzis zdemontowalem kola i zero luzow czy wyciekow z amorow. Wahacze OK, laczniki OK, drazki wymienione, amory OK, sprezyny OK, a stuka :mad2: . Maglownica tez wymieniona i na pewno nie ona. Autko ma teraz 62kkm (sprawdzone) i przy tym przebiegu, az dziwne. Cale zawieszenie jest oryginal z 2006 i zero luzow, ale cos wali. Opony tez OK. Jak ruszam kolem na boki to cisza, gora/dol cisza, jak ugne auto to cisza.

 

Mam jedna rzecz na mysli, ale poslucham waszej opinii.

 

Brak PL liter

Edytowane przez damianz

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam, ze jak kola ida do gory to cisza, jak w dol to "bum". Dodatkowo jak jade i energicznie rusze w prawo czy lewo to ten sam dzwiek wystepuje, ale ciszej.

 

Sprezyny nie przeskakuja. Troche mnie to dziwi, ze po 62000km polecialo. Cena tych mocowan/gum to 150zl (komplet) po promocji od firmy SKF. Chyba kupie uzywane zawieszenie z tarczami i zaciskami z malym przebiegiem i zrobie wymianke. Tarcze oczywiscie wieksze. :wink:

 

Jutro/ dzis rano :mrgreen: podniose auto i zrzuce go z podnosnika i zobaczymy czy cos puknie. Nie doslownie zrzuce :roll: .

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

WIele rzeczy moze stukac ,laczniki sa ok?podyszki amorow wedlug mnie nie za bardzo,mogly rowniez gumy drazka pojsc...

A moze tez srodkowa czesc drazka kierowniczeko nie koncowka tylko ten za..

Zrob sobie sportowe zawieszeni dluzej Ci wytrzyma :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumy stabilizatora sprawdz nie wiem jak w bmw ale w mietku jak mialem to potrafily taki halas robic jakby sie auto mialo zaraz rozsypac gdy pojedynczo kola nie stukaja a gdy cale auto pracuje i wtedy stuka to moze byc to… mozna z tym jezdzic skutkow ubocznych poza drazniacymi stukami nie bedzie :) moj mietek byl z 2002 kupilem go we francji pojezdzilem u nas 5000 tys km i sie gumy poddaly na naszej drodze ( gumy byly oryginalne od nowosci bo nie rozcinane ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poleciały łaczniki przod, szczegolnie kierowcy bo mozna zdemontowac bez odkrecania :mrgreen: . Zamowilem 2x Lemforder i w tygodniu montaz. Znalazlem kilka podobnych tematow i wlasnie one leca po 50-60kkm, u mnie 63kkm, wiec sie zgadza. Lecz nadal twierdze, ze szybko. Koszt to okolo 200zl za komplet.

 

Po montazu dam znac.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jeden łącznik z przodu ma mały luz. Niedługo bede musiał wymienić, ale na razie jeszcze go prawie w ogóle nie słychać. Mało jeżdżę więc obstawiam jeszcze z pół roku minimum.

 

Który proponujecie?

 

Meyle - 72zł (podobno nie są gorsze, a przynajmniej nie duzo od Lemfordera)

Febi Bilstein - 78zł

Lemforder - 86zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co kombinować. Polecane meyle hd, febi, lemforder, trw. Też myślałem nad delphi, ale cena podobna, więc po co ryzykować. Czytałem jeszcze o ocap i qdrive (nie polecane). Ocap to pierwszy montaż do Maserati, ale Maserati to nie BMW. Coś mi się wydaje, że e46 ma te same łączniki.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadeszła cisza :D Prawy był już wymieniony i nawet chyba nie od BMW :shock: , a jak już to od E46 bo metalowy. Oryginalny jest z "amelinium" :D Lemforder wygląda bardzo solidnie, Made in Germany. Wygląda identycznie jak lewy oryginał. Opakowanie jak i instrukcja też super. W skład wchodzą 4nakrętki. Prawy był na 2nakrętki i imbus (jako blokada). ZF-Lemforder.

 

Prawy(od E46 lub jakiś tani zamiennik do E87)

http://images.esellerpro.com/2697/I/169/89/HRA2696.JPG

 

Taki ma być (Lemforder i inne)

http://images03.olx.co.za/ui/10/99/07/1383985325_564679207_1-Pictures-of--Bmw-e90-front-stabilizer-link.jpg

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
gumy stabilizatora sprawdz nie wiem jak w bmw ale w mietku jak mialem to potrafily taki halas robic jakby sie auto mialo zaraz rozsypac gdy pojedynczo kola nie stukaja a gdy cale auto pracuje i wtedy stuka to moze byc to… mozna z tym jezdzic skutkow ubocznych poza drazniacymi stukami nie bedzie :) moj mietek byl z 2002 kupilem go we francji pojezdzilem u nas 5000 tys km i sie gumy poddaly na naszej drodze ( gumy byly oryginalne od nowosci bo nie rozcinane ).

 

 

 

Witam jestem nowy tutaj na forum ale opisze co bylo u mnie przyczyna moze u innych tez tak sie zdaza, ale wracajac do tematu slychac bylo taki stuk zwlaszcza przy manewrach czy to w lewo czy w prawo ale raczej w prawo i gdy chamowalem nagle i wszystko przegladlem (prawie wszystko) bo jak sie okazalo to lacznik stabilizatora byl winowajca potrafil sie poluzowac ten co sie go imbusem blokuje takie ustrojstwo co kosztuje bagatela 40zl ,,,,,,,,,ale Panowie jak mnie to wkurzalo a doslownie pol obrotu kluczem bylo dokrecic i bloga cisza nastala zero stukow poprostu sie plynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam temat bo wymienilem wlasnie laczniki i gumy przedniego stabilizatora.

W moim bmw byl zamontowany oryginalnie lacznik bmw OEM japonskiej firmy NHK(made in japan) tak wiec nie bylo to napewno TRW jak przy przednich wahaczach.

Gumy wygladaly nawet niezle aczkolwiek byly styrane zebem czasu.

Nowe elementy poszly MOOGa.

Roznice w jezdzie od razu czuc na kierownicy.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WItam ponownie i maly UPDATE.

 

Laczniki tylnego stabilizatora e87 dla OEM BMW robil LEMFORDER.

Jak kupicie lacznik lemfordera 29934 01 to bedzie jak w oryginale.

Nakretki z kolnierzem 33326768884 trzeba jednak kupic w ASO :)

Cena lemfordera aftermarket jakies 66-69zl a ten sam tylny lacznik z nabitym numerem w ASO 149zl.

 

 

PS.Mozna tez kupic nowe sruby 07119903931.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.