Skocz do zawartości

M51 525tds98 Diagnoza zaworu podciśnienia sterującego EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam dziś wziołem pod lupę zaworek jak w temacie

Test polegał na tym czy jest sprawny czy nie :)))

 

oto część:

http://obrazki.elektroda.pl/9531883000_1389894808_thumb.jpg

 

Podłączamy z lewej strony +12V z prawej -0V jak na rysunku

 

Zaworek nie działa na ciśnienie i nie da sie go w ten sposób sprawdziś po puszcza powietrze w obydwie strony

 

Jedynem rozwiązaniem jeśli ktoś nie ma popmy próżniowej tak jak ja :))) jest otwór gębowy czyli zasysamy powietrze przez wężyk.

 

Filterek może zostawić na miejscu do pozostałych dwuch wystających rurek podłączamy wężyki i zaciągnąć powietrze, a następnie włączać i wyłączaś zasilanie wtedy zaworek powinien się zamykać albo otwierać. Gdy przyłożymy drugą rurkę do ucha nie tą którą akurat mamy w ustach bo będzie również słychać czy powietrze przepływa czy nie, bo nie każdy jest trębaczemi ma mega płuca :)))

 

poniżej złe podłączenie

w ten sposób zaworek niedziała gdy zasysamy powietrze z prawej rurki czylli czy jest napięcie czy go nie ma to i tak przepływa powietrze

 

 

http://obrazki.elektroda.pl/7709962600_1389895199_thumb.jpg

 

Prawidłowe podłączenie

 

lewa rurka to zasysanie (czyli pompa VACUM), a prawa rurka słuchamy czy powietrze jest zasysane (czyli sterowanie EGR) i w takim przypadku, gdy podajemy 12v i wyłączamy czuć, że zaworek się zamyka i nie można wciągnąć więcej powietrza, a analogocznie przestajemy słyszeć powietrze w wężyku z prawej strony

 

http://obrazki.elektroda.pl/4522977000_1389895453_thumb.jpg

 

I tu moje pytanie czemu na schemacie na samej górze posta jest na odwrót

 

czyli podciśnienie z pompy vacum jest podpięte do prawej czyli górnej rurki a sterowanie EGR jest podpięte poniżej czyli do dolnej rurki.

Edytowane przez DZWILU88
Opublikowano

W M57D25 (u mnie) jest tak samo podpięte - najwyższy króciec (prawy ze zdjęcia) wychodzi na trójnik a ten niżej (czyli lewy z Twojego zdjęcia) idzie do EGR).

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)

Dzwilu - chyba próbujesz zawracać kijem Wisłę ewentualnie poprawiać inżynierów BMW.

 

Po pierwsze: jak się kupuje nowy elektrozaworek to właśnie na tym środkowym króćcu (lewym na zdjęciu) jest założona taka cieniutka, błękitna opaska (widać to dobrze na zdjęciu niżej).

Po drugie: wężyk podciśnienia idący do EGR oryginalnie ma błękitny pasek (co widać na poniższym, przykładowym zdjęciu) więc dla mnie to oznaczenie jest jednoznaczne - środkowy króciec powinien być podpięty do tej gruchy/membrany przy EGR.

Właśnie po to elektrozaworki i wężyki podciśnieniowe mają niebieskie oznaczenia żeby nie podpiąć na pałę tylko tak, jak powinno być według schematu.

Po trzecie: Przy tak podpiętych wężykach mój zawór EGR działa - otwiera się (widać to po zdjęciu rury powietrza idącej do zaworu EGR i dalej kolektora ssącego)

Pzdr.

 

http://rpvdk.home.xs4all.nl/auto/bmw/egrbypass.jpg

 

I jeszcze zdjęcie nowego elektro zaworka sterującego EGR. Widać błękitną opaskę na jednym z króćców? Widać.

 

http://www.volkswagengroup.pl/img/p/52-139-thickbox.jpg

 

Tu jeszcze dla odmiany schemat elektro zaworka z innego auta (konkretnie - z silników TDCi Forda) z opisem jak, co jest podpięte (jak widać - sposób podpięcia wężyków to nie wymysł inżynierów BMW a ogólnie przyjęta metoda):

http://c.wrzuta.pl/wi17337/1e0a13e8000e722c4abc8737/0/sterowanie_elektrozawor_egr.gif

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
To powiedz jak sprawdzić ten egr.. Bo ja jakiś czas temu sprawdzałem swój wyczyściłem elegancko no i jak miałem zdjęte te gumowe kolanko od niego to sprawdzaliśmy ja przy zaworze a kolega gazował do 2 tys i stał w miejscu nic się nie ruszało... Podciśnienie oczywiście podpięte nie tak że nie... Jaka podłączam pod kompa to błędu nie pokazuje żadnego...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ale nastała cisza :) To jak kolego sprawdzałeś ten swój zaworek egr ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Ja sprawdzałem tak, że zdjąłem rurę ta gumową, wchodzącą w zawór EGR przed kolektorem ssącym i dodawałem gazu tak do około 2000-2500 obr. - widać było w pewnym momencie jak wylatują z tej głowicy EGR spaliny ---> zawór się otwiera. Nie pamiętam tylko, czy zawór jest otwarty już od obrotów jałowych i potem się zamyka przy jakichś tam obrotach (choć wydaje mi się, że tak właśnie jest) czy otwiera się dopiero po osiągnięciu jakiegoś progu obrotów i potem zamyka.

Pzdr.

Opublikowano
Aha to podobnie jak ja tylko że my krecilismy do 2 tys..No dobra ale jakby się zawór nie otwierał lub nie zamykał (nie chodził by tak jak powinien) to chyba błąd by pokazywało na kompie dobrze myślę ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tym zaworku jak złoto pisze VAC- czyli podciśnienie, to rurka ta najbardziej od brzegu zaworka, i OUT czyli wyjście, w tym przypadku EGR, czy turbo.

Nie wiem dlaczego kombinujesz, podłącz tak jak ma być i ma chodzić.

Jak nie, to czyszczenie zaworka, lub wymiana na nowy.

A jak masz pompę próżniową, to sprawdź sobie czy ci się egr płynnie otwiera i zamyka.

Opublikowano

Jak zaślepiasz EGR nie ma żadnego błędu po prostu spaliny nie lacą do kolektora i tyle, żaden czujnik tego nie wykrywa, bo niema takiego. EGR mam osobiście zaślepiony i jestem zadowolony, bo nie ma syfu który wprowadzają spaliny do kolektora ssącego. a to że nie spala się do końca i jest to trochę bardziej mniej ekologiczne no trudno wole mieć w silniku czyste powietrze i zimne niż ciepła spaliny i to na dodatek brudne jak to w dieslach bywa.

Prosty test czy diesel jeździ lepiej w zimę jak ma zimne powietrze, czy w lato jak jest 30C ? :)))))

 

Jak sie polepszy pogoda to zrobie filmik o tym EGR też zdejmująć rurę .

Opublikowano
Aha to podobnie jak ja tylko że my krecilismy do 2 tys..No dobra ale jakby się zawór nie otwierał lub nie zamykał (nie chodził by tak jak powinien) to chyba błąd by pokazywało na kompie dobrze myślę ??

O ile dobrze pamiętam to dopiero w e60 wyskakuje błąd EGr jak go np zaślepisz (czyli nie otwiera się wtedy).

W e39 nie ma żadnego czujnika podpiętego pod EGR.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e46 M47N i M57N też już sypia błędami jak egr zaślepisz.

Starsze to tolerują.

Opublikowano

No właśnie w skrócie - chyba tylko te silniki MxxN (z N-ką w oznaczeniu) mają upierdliwca przy EGR, który wywala błędy w przypadku mieszania z egrem.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.